המרוץ לחלוקת רכוש בעת הגירושין

מאזניים מעץ

בעת הגירושין, עלול להיווצר מרוץ אצל בני הזוג שמטרתו לשנות את מאזן הנכסים המשותפים אשר אמורים להתחלק ביניהם.

מדובר במרוץ לא חיובי, שגורם למי מבני הזוג לנסות להעלים רכוש ולהבריח נכסים. לדוגמא: משיכת כספים חד צדדית מחשבון הבנק, העברת המשכורת כולה או חלקה לחשבון סודי נפרד, העברות פיקטיביות של נכסים.

כמובן שאלו פעולות שיש להימנע מהן ולא לעשות אותן! הן אף פעם לא יצמיחו טוב.

בעת הגירושין, יש להגיע להסכם גם בעניין חלוקת הרכוש של כלל הנכסים בין בני הזוג, וכן חלוקת האחריות לחובות שנצטברו.

לעתים קרובות, ענייני חלוקת הרכוש מלווים בוויכוחים רבים וממושכים בין בני הזוג, שכן יש לכך השלכות מרחיקות לכת על עתידו הכלכלי של כל אחד מהם.

על זוגות שנישאו לפני 1.1.1974, חלה חזקת השיתוף הקובעת שיתוף קנייני במהלך החיים המשותפים, זכות השיתוף מתגבשת באופן מיידי עם הפירוד.

על זוגות שנשאו לאחר התאריך 1.1.1974, חל חוק יחסי ממון בין בני זוג התשל"ג – 1973. בחוק זה נקבע כי יש שתי דרכים להסדיר את יחסי הממון בין בני זוג: דרך אחת הינה באמצעות הסכם ממון שבני הזוג עורכים ביניהם. במידה ובני הזוג לא ערכו בינם הסכם ממון, יחול ההסדר שנקבע בחוק, והוא הסדר איזון משאבים.

באופן כלליהחוק קובע כי כל הרכוש והחובות שהצטברו במהלך חיי הנישואין, יחולקו באופן שווה בין בני הזוג, ואין חשיבות על שם מי רשום הרכוש

בהליך הגישור לגירושין, השלב הראשון הוא רישום כל הרכוש המשותף שקיים והוא כולל בדרך כלל בין היתר: נכסי נדל"ן, רכבים, מיטלטלין, חשבונות בנקים, תוכניות חיסכון, קופ"ג, קרנות השתלמות, זכויות פנסיה, ביטוחי חיים, נכסי מוניטין וקריירה ועוד.

לאחר מכן עורכים רישום של כל החובות: משכנתא, הלוואות ועוד.

מהרכוש המשותף מוחרגים בדרך כלל נכסים שהיו לאחד מבני הזוג טרם הנישואין, מתנות אישיות, ירושה, פיצויים שהתקבלו בגין נזקי גוף בעקבות נזק אישי או נכות, ונכסים שבני הזוג הסכימו מראש בהסכם ממון שאושר כדין שלא ייחשבו כחלק מהרכוש המשותף.

דירת המגורים הינה כמעט תמיד הנכס הכי יקר שיש לבני הזוג, והיא מהווה סלע מחלוקת. באופן כללי יש כמה אפשרויות מה ניתן לעשות עם דירת המגורים: ניתן להחליט על מכירתה המיידית וחלוקת התמורה בין בני הזוג. ניתן להחליט שאחד מבני הזוג קונה את חלקו מהשני. אפשרות נוספת הינה להסכים שמכירת הדירה תהיה במועד מאוחר יותר, למשל כשהבן הקטן יגיע לגיל 18 ועוד.

יש המכנים את הגירושין כ"פיגוע כלכלי", מהסיבה שבמהלך הגירושין ישנן הוצאות גבוהות ורבות, וההכנסה שפירנסה משק בית אחד, צריכה לפרנס כעת שני משקי בית. לכן מומלץ, לפנות לגישור על מנת להגיע להסכם ולחסוך בעלויות – שכן הליך הגישור הינו זול משמעותית מניהול ההליכים בבית המשפט.   

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן