הגנה משפטית במרחב העסקי – המשפחתי

אשת עסקים חותמת על מסמכים

היום יש הרבה נשים יזמיות, נשות עסקים ובכלל נשים שמרוויחות משכורות גבוהות מאד, ומומלץ להן, בהקשר האישי – משפחתי לדאוג לעצמן למספר הגנות במרחב המשפחתי. כמובן שהמלצות אלו רלבנטיות לא רק לנשות עסקים.

הסכם ממון –

הסכם ממון קובע את חלוקת נכסי בני זוג במקרה של פרידה או חלילה פטירה.

לאישה שהצליחה לצבור נכסים משמעותיים לפני הנישואין, ואשר רוצה להבטיח שרכוש זה שנצבר לפני הנישואים יישאר רק בבעלותה, או שעבורה זהו פרק ב' ויש לה ילדים מנישואין ראשונים, מומלץ לערוך הסכם ממון.  

אני שומעת הרבה חוסר נעימות להעלות את נושא ההסכם ממון בין בני זוג, אך בתקשורת נכונה ובריאה, ראוי ונכון להעלות לשיחה את כל הנושאים, גם את אלו שנחשבים כפחות רומנטיים.

 

ייפוי כוח מתמשך –

 

אף אחד לא רוצה לחשוב על הסיטואציה אם חלילה הוא יגיע למצב בו הוא לא יוכל לקבל החלטות בעצמו, אך לצערנו הדבר יכול לקרות בכל גיל, כתוצאה ממחלה או תאונה וכן, גם כתוצאה מגיל.

השאלה היא מי יטפל בעסק, בכספים, בבריאות ובכלל בכל החיים האישיים, מטרידה כל אחד.

 

הפתרון לכך הוא עריכת ייפוי כוח מתמשך – המאפשר לאדם לקבוע בעצמו ומראש, מה יקרה עימו ומי ידאג לו, אם חלילה תילקח ממנו היכולת לקבל החלטות בעצמו ולא יוכל לדאוג עוד לענייניו. זהו כלי המאפשר תכנון עתידי המקנה לאדם שקט נפשי.

 

רק אדם כשיר יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך. מי שלא ישכיל לערוך בזמן ייפוי כוח מתמשך, וחלילה הוא יהפוך ללא כשיר קוגניטיבית, משפחתו תיאלץ לפנות לבית המשפט בבקשה למנות לו אפוטרופוס, האפוטרופוס יהיה תחת פיקוח המדינה, הוא יאלץ להתמודד עם המון בירוקרטיה, לשמור כל קבלה ולהגיש מדי שנה דוחו"ת מפורטים.

 

צוואה

 

צוואה הינה מסמך חשוב ביותר, הקובעת כיצד יחולק הרכוש בעת פטירה. לכל אישה, ובעצם לכל אחד, שמעוניין שרכושו יחולק בשונה מההסדר הקבוע בחוק הירושה, מומלץ לערוך צוואה ובמיוחד

לידועים בציבור ולזוג שאחד מבני הזוג או שניהם נמצאים בפרק ב'.

 

הסכם ממון, ייפוי כוח מתמשך וצוואה נותנים הגנה משפטי במרחב המשפחתי, ומונעים סכסוכים משפחתיים עתידיים, ואלו הם דברים שכדאי לעשות עכשיו, כי אחר כך אולי יהיה מאוחר מדי.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן