גישור לגירושין גם באמצעות האינטרנט

גבר יושב מול לפטופ עם כוס קפה

אחד השינויים המבורכים שהביאה איתה הקורונה הינה ההתפתחות הטכנולוגית בהמון מישורים, גם בתחום הגישור לגירושין.

גם לפני הקורונה – גישור און-ליין היה קיים ופעיל, אך אין ספק שהקורונה נתנה לו תנופה, וכיום עושים בו שימוש הרבה יותר גבוה. גם אצלי במשרד, גישור און – ליין מאד מקובל ויש זוגות שמבקשים לערוך את הגישור באמצעות תוכנת הזום, או כל אמצעי טכנולוגי אחר.

גישור און ליין נעשה כאשר כל אחד מהצדדים נמצא במקום אחר, לפעמים בעיר אחרת או אפילו במדינה אחרת. לכל צד יש אפשרות להציג את עמדתו בצורה ברורה, ולמעשה אין שום הבדל בין ניהול תהליך הגישור שמתנהל פיסית כאשר כל הצדדים נמצאים באותו החדר, לבין ניהול תהליך גישור שמתנהל און – ליין.

לגישור און-ליין יש יתרונות ברורים: קל יותר לתאם פגישות, ניתן לקיים את הפגישות ולקדם את הגישור גם כאשר אחד הצדדים נמצא בעיר אחרת או בחו"ל, ולעיתים רמת הקונפליקט בין בני הזוג הינה כל כך גבוהה, שעצם הריחוק ביניהם ועריכת הגישור און-ליין, גורמת לצדדים להיות יותר ענייניים וכל מרצם מופנה לקידום הגישור.

יחד עם זאת, ישנם זוגות שדווקא המפגש הפיסי, קשר העין ביניהם, תורם לקידום הגישור, ולכן, כמו בכל דבר – זה מאד אינדיבידואלי.

ישנה גם אפשרות לקיים גישור היברידי – חלק מהמפגשים פרונטליים וחלק און-ליין.

בין אם ההחלטה לקיים גישור פרונטלי או און – ליין, היתרונות הבולטים של גישור לגירושין תקפים לשניהם:

  1. הליך קצר יותר מניהול תביעה בבית המשפט – הזמן הממוצע של תביעה המתבררת עד תומה בבית המשפט הוא כשלוש שנים ואילו הליך גישור ממוצע לוקח מספר חודשים.

 

  1. זול משמעותית מניהול הליכי הגירושין בבית משפט – הליך בבית המשפט עולה כמה עשרות אלפי שקלים לכל צד, ואולי אף למעלה מכך, ואילו הליך גישור ממוצע יעלה כעשירית מכך, לשני הצדדים.

 

  1. שמירה על עקרון טובת הילדים

 הליך הגישור, בהיותו הליך ממתן קונפליקטים, המתנהל תוך שמירה על כבוד הדדי בין בני הזוג, מסייע להפחתת רמת המשבר באופן משמעותי אצל הילדים ושומר על טובתם.

 

  1. שמירה על המשך יחסים עתידיים תקינים – ניהול הליכים בבית משפט מעודד ומעצים סכסוכים. לאחר הגירושין, המשפחה אינה חדלה מלהתקיים, אלא משנה צורתה, וההורים ימשיכו להיות בקשר רציף עוד שנים ארוכות לאחר הגירושין.

 

 

  1. שליטה על ההליך ותוצאותיו

הליך הגירושין מיועד לאנשים שרוצים לקחת אחריות ושליטה על תוצאות הליך הגירושין. הם למעשה כותבים לעצמם את הסכם הגירושין שלהם.

 

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן