האם קו עקום יכול לחולל קסם

תינוק מחייך

הקשבתם פעם למילות הפזמון בשיר חיוכים של לאה נאור

"כדאי, כדאי ללמוד מן הפרחים
לא לקמץ בחיוכים
והעולם, תראו, יהיה פתאום כה טוב
כדאי לחלום ולקוות, נסו רק פעם
כדאי לצחוק, כדאי לחיות, כדאי לאהוב"

מילים אלה מתאימות למשפט "חיוך הוא קו עקום שמיישר הכל ", מה אתם מרגישים כלפי המשפט הזה? איזו מחשבה עוברת בראשכם בעקבותיו?
אני מתייחסת לחיוך כאל קסם, וכדי להסביר החלטתי לספר לכם סיפור קצר בשני אופנים שונים.
הסיפור הראשון:
כשהתעוררתי הבוקר עברה בי תחושה לא נעימה, קשה לי עם ימי ראשון, להתמודד עם עוד שבוע מתיש, אין לי כוח לזה לא לעבודה של שמונה שעות במשרד מול המחשב ולא לפקקים בדרך לעבודה ובחזרה, עם הנהגים הישראליים שלא מכבדים את כללי התנועה ולא מפרגנים לנהגים האחרים בכביש. אלה הם חיי, אז יצאתי לדרך, הגעתי לעבודה עם מצב רוח לא טוב (שלא לומר רע), כל מה שניסיתי לעשות הסתיים ב'תאונה', כולל דוח האקסל שנמחק לפני שמירה, הקפה שנשפך על הדפים וכך נמשך היום ואולי גם כל השבוע וזה מקרין על החיים.
הסיפור השני:
כשהתעוררתי הבוקר עלה חיוך על פני, הודיתי על המנוחה ואיחלתי לעצמי יום טוב, שאצליח במעשיי, שיהיה לי קל ומדויק בעשייתי, שלא אחווה לחץ על אף המורכבות הקיימת. בירכתי את קרוביי ביום טוב ומוצלח, שמחתי להתחיל שבוע של עשייה וחשבתי לעצמי שאנצל אותו האופן מיטבי. בדרך לעבודה האזנתי לשירים שאני אוהבת ובחלק מהזמן גם הצטרפתי לשיר יחד עם הזמרים. הגעתי לעבודה בחיוך, הקפה של הבוקר היה מצוין, הספקתי בעבודה את כל המשימות שיועדו ליום זה ושמחתי להמשיך את היום כשסיימתי את העבודה.
סיפור המסגרת זהה בשני הסיפורים, וכל אחד מאתנו פגש ופוגש אותו בשגרת החיים. כל אחד מתחיל את יומו שבנוי מסיפורו האישי, סיפור המסגרת שלנו דומה והפרטים משתנים, לכל אחד מאיתנו יש סיפור אישי כמו קיטבג הנושא בתוכו את מסע החיים.
הבחירה שלנו היא מאיזו נקודת מבט לצאת כל בוקר לדרך. אנחנו יכולים לצאת אל היום מנקודת מבט חיובית ומחייכת, להתמודד עם הבעיות מתוך אמונה וידיעה שנצליח להתמודד איתן, גם אם לא תמיד במאה אחוז, לפעמים גם יהיה קשה בדרך אך תמיד נוכל להן ונשמור את החיוך על פנינו. ייתכן שנחווה קשיים בדרך, יעלו זיכרונות מהעבר של תסכול וכעס אך לא ניתן להן לנהל ולהוביל אותנו. אנחנו יכולים גם להחליט שאנו מנסים לתת לטוב לחיוך לשמחה לנהל אותנו, לזכור שיש בנו גם דברים פחות חיוביים אך אנו בוחרים כרגע לא לתת להם במה כי אנחנו בוחרים בשמחה ובטוב.
תפקידו של החיוך הוא ליצור בנו אנרגיה חיובית, להרגיש ולהראות שמחה ולחוות תחושות של אהבה, ברכה, חמלה, הקשבה, קרבה, שיתוף וחום.
חיוך הוא קסם מדבק, ברוב המקרים הוא יעלה חיוך גם אצל האחר. נסו זה פועל ומי שכבר ניסה יודע.
למעשה, זו היא דרך חיים המקנה תחושה טובה ומקלה על החיים. אם לא הצלחנו אפשר תמיד לחזור ולנסות אותה שוב, כי כל אחד מאתנו פועל בצורה שונה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן