האם המחשב שלי מכיל תוכנות זדוניות ?

מני כגן

מאת: מני כגן ,טוטל אסיסט- טכנאי מחשבים – 054-6609407

התשובה היא חד משמעית – כן ! ! !
כיום התוכנות הזדוניות הן כל כך משוכללות, שהמחשב שלכם יכול להיות מפוצץ בהן ואתם אפילו לא תהיו מודעים לכך או לא תדעו שאלו תוכנות זדוניות.
רוב האנשים מאמצים את הגישה "אם אני לא יודע או מודע לזה – אז מה איכפת לי " אבל צריך להיות איכפת לכם, כי בלי התוכנות האלו במחשב שלכם, הוא יהיה זריז יותר, יתפקד טוב יותר והגלשנים שלכן (אינטרנט אקספלורר, כרום, מוזילה פיירפוקס ועוד) יהיה יותר נקיים מפרסומות מעצבנות.
פעם פרסומות היו חלונות שקפצו לכם מול העיניים והכריזו על כך שזכיתם בפרס כזה או אחר או בסכום כסך כזה או אחר, מספרים לכם שהם יכולים לתקן את המחשב שלכם ברגע או מודיעים לכם שהמחשב שלכם נגוע בווירוסים ומציעים לכם להוריד תוכנה חינמית שתנקה לכם אותם (התוכנה עצמה היה הווירוס) ועוד ועוד הצעות מפתות כאלו ואחרות.
היום הפרסומות יותר משוכללות הן מופיעות משולבות בתוך דפי האינטרנט שאתם צופים בהם, הן בעצם "חוטפות" את הדפדפן (נקראות (Browser Hijackers ושותלות פרסומות במקומות ריקים בתוך דפי האינטרנט. זה מתחיל בכך שמנוע החיפוש שלכם ,אחריו דף הבית משתנים למנועי חיפוש אחרים מגוגל או בינג (של מיקרוסופט) ולדפי בית של MyStartSearch ואחרים ,מופיעים לעם סרגלים שלא התקנתם ומפריעים לכם לעבוד.
ולבסוף כל אתר שאתם פותחים משולב בפרסומות שנראות כמו חלק מהאתר, מופיעות בשוליים או בין חלקי התוכן באתר ואתם שהתרגלתם לזה כבר חושבים "טוב נו ככה זה, כל האתרים היום מלאים פרסומות", אז זהו שלא מישהוא השתלט לכם על הדפדפן ועושה בו כרצונו, שותל פרסומות באתרים שלא באמת שם, אולי גם מרגל אחרי הרגלי הגלישה שלכם ואולי גם גונב פרטים אישים שלכם (כתובות מייל, פרטי מגורים, פרטי כרטיס אשראי ועוד ועוד …).
דבר נוסף שהמזיקים עושים זה כריית ביטקויינים – שימוש במשאבי המחשב שלכם כדי להרוויח ביטקויינים.
אז התוכנות האלו מוצאות את דרכן למחשב שלנו ?
אז ככה, רוב תוכנות החינם שאתם מורידים (תוכנות להמרת קבצים, תוכנות לשיפור תפקוד המחשב, תוכנות שמתיימרות להיות אנטי וירוסים ועוד) מלווה בתוכנות זדוניות שרוכבות עליה.
אתרי צפייה ישירה שמבקשים מכם להוריד תוספת שתגרום לכם לראות סרטים יותר מהר או רכיב שיאפשר לכם לצפות בסרט (פלגינים למיניהם) מכילים תוכנות זדוניות או סוסים טרויינים שפותחים את הדלת לתוכנות זדוניות.
ההמלצות :
לא להתפתות לתוכנות חינם שאינכם מכירים ממקורות שאינכן מכירים
לא להיכנס לאתרי צפייה ישירה שאינכם מכירים ולא להוריד או להתקין פלגינים/תוספות
להיות עירניים לשינויים בדף הבית של הדפדפנים או להצפת פרסומות בדפים

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן