"ברגע שאתה נותן למישהו, זה נותן לך פי מאה"

גבר משרטט באצבעו על כף ידו

בין מילואים להכנת תוכניות שנתיות ל-2023, בין ליווי עסקים בהתנדבות במסגרת עמותת הבוגרים של 8200 וטיפול בהקמת האתר החדש של החברה הגלובלית, אני מצליח להתפנות ולמצוא קצת זמן להכיר מיזם חברתי חדש, כמו שאני עושה מדי חודש. השעה 16:52, אני מרים צלצול לשיר וקסלמן, הייתה לי הרגשה פנימית כזאת שהיא הולכת לקחת אותי למסע קצר ומרתק, אבל בגלל שהדברים קרו כל כך מהר, עוד לא היה לי מושג אפילו מה המיזם החברתי שלה ובאיזה נושא אנחנו הולכים לדבר.

עשינו היכרות קצרה ומסתבר ששיר שירתה באוגדת עזה שגם אני מכיר במסגרת התפקידים שעשיתי בשירות וכך גם הסיפור שלנו היום מתחיל מכור ההיתוך החברתי הזה שנקרא בישראל צה"ל. שיר גדלה וחיה בהרצליה, השירות הצבאי בדרום פתח בפניה דלת לעולם עמוק ורחב יותר ובהחלט קשה יותר שמעטים בוחרים לצעוד לתוכו.. בפני כולנו נפתחות דלתות במהלך החיים שנותנות לנו הצצה וטעימה מחיים ששונים מאוד משלנו, ולרוב איפה שנדמה לנו שפחות נעים נבחר לא לצעוד פנימה ונחפש את הדלתות שיכולות לשפר לנו את החיים, ונסגור את הפחות טובות אבל שיר שייכת למה שאני מכנה "האליטה של העשייה הטובה בישראל", הקומץ שבוחר לצעוד גם לתוך הדלתות הפחות נעימות.

"זה מספק מאוד ועושה טוב על הלב, זה התחיל מפה לאוזן אבל ההירתמות של כולם מדהימה!"

בשיחתנו שיר מספרת לי שבמהלך תקופת השירות שלה בדרום, היא נחשפה לעולם שלא היה מוכר לה כל כך עד אז, עולם של עוני אמיתי, מחסור בדבר הכי בסיסי בעולם – מזון! שיר לא היססה וכבר בתקופת השירות שלה קיבלה החלטה שהפכה אותה ליזמית חברתית משפיעה – היא הקימה פרויקט איסוף מזון וחלוקה לנזקקים ואם חשבתם שכבר שמעתם על עשרות ארגונים, פרויקטים ועמותות שעוסקות בנושא, לצערי הרב, תמיד יש מקום לעוד, הקשיים הכי גדולים בהתחלה היו לגייס ולרתום את המתנדבים הראשונים, שיר מספרת שלהבנתה יש המון משפחות, מבוגרים וחיילים בודדים (בעיקר משוחררים) שלעיתים לא עומדים בקריטריון מסוים ולכן נופלים בין הכסאות בפרויקטי סיוע ממשלתיים, אך נזקקים לסיוע זה לא פחות מאחרים. בסופו של דבר החוקים והנהלים הם קשיחים אבל המציאות היא לא כזאת וצריך לזכור את זה תמיד.

היום הפרויקט מקבל סיוע ממשרד הרווחה, מיותר מ-50 מתנדבים ונותן סיוע למעל 120 משפחות מדי שנה, עיקר הפעילות בחג הפסח ובראש השנה אך שיר מספרת לי שהיכן שהיא מזהה צורך הם מנסים להרחיב את הסיוע גם לאורך כל השנה. במשך שנים שיר התנגדה לתרומות כספיות, במקום להביא 5 או 10 ש"ח היא דרשה מזון ודברים נחוצים בלבד, עד שהגיעה תקופת הקורונה ואיתה הסגרים, ברגע אחד כל הפעילות עמדה בסכנה, לא היה ניתן לנסוע לתרום מצרכים ולחלקם, באמצעות הטכנולוגיות שיש לנו היום ומתוך יוזמה שכללה את התורמים, הוחלט לאסוף את העלויות באפליקציות כגון ביט ולבצע רכישות וחלוקות מרוכזות, כך גם הפרויקט הזה עבר אבולוציה מדהימה וממשיך את פעילותו ומתרחב מדי שנה.

"הכי חשוב שתהיה לנו בחברה ערבות הדדית, כל אדם צריך לזכור שהוא לא בוחר היכן הוא נולד ולכן כל כך חשוב לפקוח עיניים ולהסתכל גם על האחר"

יוזמות כמו של שיר, במיוחד כאלו שמתחילות בלי כלום למעט רצון אמיתי וטהור, מעוררות בי המון השראה ותקווה – כי בסופו של יום, לא משנה מה יהיה תקציב המדינה או הרווחה או מה יהיו ההחלטות שמתקבלות שם למעלה, רק אתם, שיר ואני, אנחנו אלו שנמצאים כאן בשטח ואם אנחנו לא נסתכל ימינה ושמאלה ונעזור לתקן את החולשות והבעיות שיש לנו בחברה – אף מספר ושום שורת תקציב לא תעשה את זה בשבילנו.

מי שמעוניין לסייע לשיר בפרויקט יכול ליצור איתה קשר בוואטסאפ או במספר – 054-256-4701

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן