יפוי כח מתמשך

ייפוי-כוח-עמנואל-וייזר

המונח 'יפוי כח מתמשך' נשמע בסביבה יותר ויותר. מדובר בכלי משפטי חדש, שמאפשר לנו לקבוע מה לעשות כשלא נוכל לקבל החלטות מסיבות רפואיות או מחמת גיל.
בעבר, בני משפחה שרצו למשוך כסף כדי לשלם עבור הוצאות המחיה של אדם, לאשר עבורו טיפול רפואי או להעביר אותו לדיור מוגן, נדרשו לפנות לבית המשפט שימנה אפוטרופוס. ויכוחים מי יהיה האפוטרופוס גרמו לא פעם לקרע במשפחה ולעתים למינוי אפוטרופוס חיצוני. גם לאחר מינוי האפוטרופוס נותרו בעיות – חילוקי דעות, דרישות שכר של אפוטרופוס חיצוני והבעייתי מכולם – האפוטרופוס אחראי רק בפני בית המשפט והאפוטרופוס הכללי, כשלבני המשפחה אין מעמד.
יפוי הכח המתמשך מביא לשינוי. מדובר במסמך הנערך ע"י עו"ד שהוסמך במיוחד לכך ובו אנחנו קובעים מי מיופה הכח, האם יוסמך לטפל בכל עניין או רק בחלק מהנושאים. האם יחליט לבד, או יצטרך הסכמה של אדם נוסף או לפחות לעדכן אדם נוסף.
גם בנושאים בהם מיופה הכח יוסמך לטפל, אפשר לקבוע הנחיות. למשל – לקבוע שאין להוציא אותנו מהבית לדיור מוגן, אילו פעולות כספיות אנחנו מאשרים וכד'. אנחנו גם קובעים מהם התנאים לכניסת יפוי הכח לתוקף. אפשר לקבוע מועדים שונים לכניסת יפוי הכח לתוקף בנושאים כספיים ולנושאים בריאותיים ולמנות מיופה כח נפרד לכל אחד מהנושאים.
עוד לא הכנתם יפוי כח מתמשך? רוצים לשמוע עוד? בואו לפגישת ייעוץ.
עו"ד עמנואל ויזר

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן