בין קולגות לשותפים?

שני גברים לוחצים יד

מה ההבדל בין קולגה לשותף והאם כל קולגה הוא בהכרח שותף. כמו תמיד התשובה מורכבת יותר מכן או לא, הדברים תלויים בנקודת המבט שלנו, אך בואו נתחיל מההתחלה:

לפי הגדרה מילונית: קולגה – עמית, בעל אותו עיסוק או משׂרה, חבר לעבודה או למקצוע.

וההגדרה לשותף היא – אדם שנוטל חלק בעסק או בנכס יחד עם אחר או חָבֵר המתחלק באַחריות או במאמץ לקידוּם עִניָין מסוּיָם.

כל אחד מאיתנו כנראה מתייחס באופן שונה מעט על מערכת היחסים עם שותפים או קולגות, על הדומה והשונה. אני במשך שנים התייחסתי לקולגה כאל בעל אינטרס ללמוד את המידע שיש בידי כדי לעשות בו שימוש מקצועי ולהוביל בתחרות העסקית. למעשה, פיתחתי מול חלק לא מבוטל מהקולגות שלי ספק ולעיתים אפילו ספק גדול ביחס למניעים שלהם.

כבעלת חברת השמה השתתפתי במפגשים שקיימו ספקים לפני מכרזים גדולים. במפגשים השתתפו כל החברות שהתמודדו במכרז ותמיד ניתן היה להבחין בניסיונות ללמוד על החברות המתחרות  במטרה לנסות להגיש הצעת מחיר מנצחת.

לעומת הקולגות עבורי שותפים היו חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מהעסק ומהחיים שלי. במקרה שלי השותף שלי היה בן זוגי, עבדנו 17 שנים יחד והייתי בטוחה וסמוכה שאני במקום בטוח והוא לעולם לא יפנה לי את הגב (למרות שקיימים גם סיפורים אחרים).

כיום אני עובדת בתחום שונה, כמרצה למודעות ומנחה לכלים להתמודדות נכונה עם החיים אני מתבוננת על קולגות באופן שונה. אני משתפת פעולה עם קולגות דבר המאפשר לי ללמוד ולהרחיב את כמות הידע וללמוד מניסיונם של אחרים וגם להכיר קהלי יעד נוספים. למדתי שבשיתוף פעולה יש כוח נוסף של היחד, ופעמים רבות אחד ועוד אחד שווה יותר משניים.

בימים אלה בין היתר אני משתפת פעולה עם יהודית לוטואק, שפית המבשלת ארוחות צרפתיות מדהימות. במסגרת שיתוף הפעולה ביננו אנחנו מארחות קבוצות לארוחה עם הרצאה. לפני כל מפגש אנחנו בוחרות נושא שיהודית מבשלת סביבו ואני מרצה בו. הקסם בשיתוף הוא שאנחנו יודעות לכבד האחת את השנייה, לתת מקום האחת לשנייה וכך נוצרים ערבים קסומים ומהנים גם בידע וגם בחוש הטעם והריח. אגב, מוזמנים לעקוב אחרינו ולהצטרף לשמחה.

לא תמיד שיתופי הפעולה מצליחים, לעיתים הם נכשלים אך מהניסיון שלי שווה לנסות.

מי הם השותפים שלנו בחיי היום יום? בן או בת הזוג, אחים, הורים, ילדים, חברים?

הבחירה היא שלנו, קיימת בנו היכולת לחיות עם השותפים בשיתוף פעולה מכבד, לחזק נקודות חולשה שלהם ולהתחזק בנקודות החולשה שלנו ולהשלים לשלם הגדול מסך חלקיו. 

מה דעתכם? בוחרים לראות את הפוטנציאל בשיתופי הפעולה?

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן