בין נימוס לאדיבות

מטפלת מכסה מבוגרת בשמיכה

Powered by Textkol.com

אני זוכרת שהיה אצלי פעם מישהו שהתלונן על הנימוס הקר – being polite -שהשתמשו בה במשפחתו, כשכל שאר היחסים היו מאד קרים. הוא אפילו גינה את הנימוס בשנאה רבה. ואכן נימוסיות שונה מאדיבות. נימוסיות יכולה להיות טכנית בלבד ולא מחייבת הבעה של רגש.

אדיבות יש בה כבר תנועה של חיוביות.

פעמים רבות אני שואלת זוגות מה הם היו רוצים שיהיה בזוגיות שלהם.

ואז הם מתחילים לבטא מה הם לא רוצים שיהיה בזוגיות שלהם. שום ביקורת, שום קללות, שום גינויים וכו. ואז אני מנסה להניע אותם לכיוון חיובי יותר, ומסבירה להם שזהו רק הבסיס ומכאן יש עוד הרבה להשיג בכיוון החיובי.  בד"כ בשלב זה הם עדין תקועים במקום שלא מאמין למה שאפשרי ורוצים למגר את מה שהם חווים כעת. הם אומרים "שלא יהיה את זה, אני כבר אהיה מאושר"… וברור לי שהם עוד לא התחילו להבין מהו אושר ומה באמת אפשרי.

אדיבות אפילו כוללת בתוכה מצב שבו אין מחויבות כלפי השני ובכל זאת התנועה של ההתייחסות שלו אל השני היא מתוך חיבה שניתנת חינם, ומתוך רצון חופשי. לעיתים נפגוש את הסיומת הזו בסוף מאמר או פרסום בהקשר של תמונה שניתנה מתוך התחשבות מסוימת. "באדיבות… ארגון יד ושם" או איזשהו ארגון שתרם את התמונות.

אדיבות היא הא' ב' של השרותיות. וכל אדם שבוחר במקצוע שירותי צריך להיות קודם כל אדיב. אם לא הוא לא נמצא במקצוע הנכון עבורו, וגם עושה עוול לקהל שהוא משרת.

בבסיס האדיבות קיימת ההנחה שכולנו ראויים לכל הטוב. ולכן ראויים גם להתייחסות חיובית בכל מקרה. כשאנו משדרים לאדם שהוא ראוי, בדרך כלל הוא גם יגיב מהמקום של הראויות שלו, ויהיה לו קל יותר  להיענות לכל דבר.

באדיבות אסתר אדלר.. תמיד פה לשרותכם. 0526187090

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן