אז מה משמעות החיים לדעתך?

אז מה משמעות החיים לדעתך?

דמיינו שיש דלת שאם תיכנסו בה תוכלו לחקור את כל מה שתמיד רציתם, מעבר לדלת הזאת אתם יכולים פשוט לגשת לאדם זר ולשאול אותו: "מה משמעות החיים לדעתך"? ולהיענות בחיוך גדול ותשובה רצינית.

אם אתם אוהבים פילוסופיה, לחקור את החיים ולמצוא את עצמכם בשיחות עמוקות על נושאים מרתקים, תחשבו איזה כייף זה שכנראה יש לכם מרכז במרחק רבע שעה נסיעה מהבית שעוד אנשים כמוכם מגיעים אליו וביחד בשלווה על איזה ספל תה או קפה אתם יכולים פשוט לדבר על כל מה שתרצו

יכול להיות שכבר שמעתם עליהם, ואולי עדיין לא, אבל זה בדיוק מה שעושים ב"אקרופוליס החדשה", עמותה בינלאומית שחרטה על דגלה להקים מרכזים ובתי ספר פילוסופים ולהנגיש אותם לכולם. העמותה פועלת מתוך תפישה שעולם טוב יותר מתחיל מאדם טוב יותר, תפישה שאני מאוד מזדהה איתה.

אני רוצה לצרף לכם כאן ציטוט מתוך האתר של "אקרופוליס החדשה" בישראל שמסביר את השם וממחיש בעיניי בצורה מעולה את החזון הזה:

"המילה ״אקרופוליס״ משמעה ״העיר העליונה״ – אותו חלק גבוה בערי יוון העתיקה, המסמל את החלק הגבוה באדם. בכולנו יש ערים ״נמוכות״ – מקומות של אגו ושל נפרדות, אבל בכולנו יש גם מן הערכים האוניברסליים – טוב, צדק, יופי, אומץ ואמונה. אנו מאמינים כי העולם היום זקוק ליותר ״ערים עליונות״ שכאלו – אשר לא בנויות מאבן אלא מבני אדם שמחפשים להכיר את עצמם ולגלות מחדש את הקשר הנסתר המחבר אותנו זה לזה, לטבע ולמורשת האנושית."

"אקרופוליס החדשה" בישראל כבר פתחה לא מעט מרכזים פילוסופים וכיום תמצאו אותם בתל אביב, ירושלים, ראשון לציון, כרמיאל, חיפה, קריות, פרדס חנה ומנחמיה. אני נחשפתי דרך פרסומת לריטריט הפילוסופי שערכו בקריות ונהניתי מכל רגע! שם הכרתי את צחי גליק ושחר נאמן שמתחזקים ומנהלים את המקום יחד עם עוד צוות של אנשים מדהימים. קבענו שנשב ונעמיק בפעילות של "אקרופוליס החדשה" בארץ ושהם יספרו לי בהרחבה על העשייה המדהימה שלהם.

"אני לא לומד פילוסופיה אני מתרגל פילוסופיה"

באוניברסיטה אפשר ללמוד תואר בפילוסופיה וללמוד הכל על סוקרטס וכנראה לא להבין כלום, כי כשסוקרטס עצמו בחר ללמוד פילוסופיה הוא הלך בעיר וחיפש אחר האמת, הוא בחר במודע לצאת ולחפש את הסודות הגדולים ביותר דווקא ברחובות העירואם נותנים לזה רגע לשקוע זה הרבה יותר הגיוני מללמוד פילוסופיה במחברות וספרים. אז קודם כל, "אקרופוליס החדשה" היא עמותה, וכל מנהלי וצוותי המרכזים עושים זאת בהתנדבות מלאה, הכספים להשכרת המקום וקנייה של הציוד (החל מהקפה ועד האירועים) מגיע מתמיכה של האנשים עצמם ומהכשרות פילוסופיות מתקדמות בתשלום. צחי הסביר לי שפשוט ללמוד פילוסופיה זה לא מספיק ומי שבאמת רוצה להתפתח צריך ליישם פילוסופיה כדרך חיים. ההתנדבות ב"אקרופוליס החדשה" היא הדרך שלו לתרגול פילוסופי. צחי מספר לי שבעיניו דרך הפילוסופיה אפשר למצוא השראה וכלים בכל דבר, התמודדות עם משברים בחיים ולעבוד עם חמלה, דמיון ורוחניות.

ל"אקרופוליס החדשה" יש קורס "פילוסופיה כדרך חיים" שנלמד באותה התוכנית בדיוק בכל העולם והמטרה שלו היא לפתוח לנו את הדלת לעולם של חקר אישי, למידה אינסופית ומפגש עם חוקי הטבע. תוך כדי השיחה צחי מזכיר לי ש"המורה יכול להצביע על הדלת אבל התלמיד הוא זה שצריך לעבור בה".

המשיכה שלנו לפילוסופיה וחקר העולם שסביבנו ובתוכנו נובעת מהתחושה התמידית של חיפוש ושהחיים שלנו הם לא רק עבודה, מיסים, בני זוג ובילויים, אמנם לא לכל אחד היא מגיעה באותו זמן אבל את רובנו היא בסוף תפגוש.

שחר אומרת שהחיפוש מרגיש לנו כאילו צריך לנסוע רחוק אבל לרוב זה דווקא ההפך ו"המטרה שלנו כאן במרכז בקריות זה להראות לתושבי המקום שדווקא כאן אפשר לעשות הכל ולא צריך לחפש בקצה השני של העולם."

היא מדגישה לי את החשיבות של קהילה פתוחה ומקבלת. "אקרופוליס החדשה" בקריות הוא מקום שבהחלט אפשר לעבור בו תהליך ולהיות בסביבה של אנשים טובים שגם הם באים לשאול שאלות ולפעמים גם רק להקשיב, כל אחד והשלב שלו במחקר ובחוויה המדהימה הזאת.

לסיום אני רוצה לספר לכם על אחד הדברים שאני הכי אוהב ב"אקרופוליס החדשה", מעבר להיותו בית שבו כל אחד מתקבל בברכה ומארגנים אירועיםגם מקדמים כל הזמן פעילויות חברתיות והתנדבותיותהקשר של קהילה, התנדבות ואנשים הוא לא ניתן לניתוק מהפילוסופיה ומאפשר הזדמנות ענקית לפגוש שיעורים שאפשר ללמוד תוך כדי כך על החיים שלנו.

סניף "אקרופוליס החדשה" קריות עומד לחגוג 20 שנה בסוף חודש מאי הקרוב! ומארגן אירוע מדהים עם סדנאות, הרצאות, מעגלי שיח, פינת יד 2 ובעיקר מלא אנשים מדהימים ומרתקים! אז אם אתם באזור בואו להצטרף אלינו ואם לא אתם תמיד יכולים להיכנס לאתר ולמצוא את המרכז הכי קרוב אליכם.

האירוע מתקיים בתאריך 27/5 הקרוב!! בשעות 11:00-14:30, כדאי להגיע!
טלפון – 04-8402660

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן