אהבה עצמית

איור אישה שלובת ידיים

חלקנו אימצנו את ה14/2 לחגוג את יום האהבה, למרות שיום זה הוא חג אהבה שמקורו במסורת הנוצרית ומצוין במדינות רבות בעולם. למען האמת גם אם אתם לא בין החוגגים הרי שקשה לפספס את הידיעה, רשתות וחנויות רבות טורחים להזכיר לנו את החג כדי להזמין אותנו לרכוש מתנות.

חייבת להודות שאני שואלת את עצמי האם באמת אנחנו צריכים תזכורת לאהבה, האם אנו מצופים או צריכים לשכוח אותה, לוותר על לחוש אותה בליבנו, להניח אותה בצד כשהיא מאכזבת.

היום, כמי שמגדירה את עצמה 'מכורה לאהבה' אני בוחרת להקדיש את המאמר לאהבה עצמית.

אנו מכירים סוגים שונים של אהבה: אהבה שבינו לבינה או בינה לבינה, אהבת אם לילדיה, אהבת אחים, אהבת האל ללא תלות בדת מסוימת, אהבה ארוטית, אהבת החיים…

ישנם מי שטועים לחשוב כי אהבה עצמית מעידה על אנוכיות או במקרים קיצוניים נרקיסיסטיות. אני מבקשת לנפץ את הבועה הזו ולהאיר באור אחר את האהבה העצמית.

נסו לרגע לעצום עיניים ולהעלות חוויות שלכם מהחיים. בהדרגה נעלה בדמיוננו סרט אישי הבנוי ברוב המקרים כמו גלים העולים ויורדים. אלו הן חוויות החיים שלנו הנעות בין רגעי השיא לרגעי השפל, למעשה חוויות חיים אלה עיצבו את מי שאנחנו היום.

אני מתעסקת בחקר בנושא אהבה ומערכות היחסים כבר שנים גם ע"י קריאת חומרים וגם ע"י מאומנים בקליניקה וכמובן בזכותם של האנשים שקרובים אלי.

מה הבנתי על אהבה עצמית? בזכות המודעות שאני עוסקת בה, למדתי לאורך השנים שהאהבה העצמית היא קבלה של החזקות והחולשות הקימות בי כאחד. ההכרה שאני מקבלת את עצמי כשלם על הטוב והרע שבי, יוצרת בי את האהבה העצמית. קבלה זו סייעה לי לעיתים להשתמש בחזקות ובביטחון שהן מעניקות לי בחיבוק החולשות ובהתמודדות איתן. הבנתי גם שניתן לשתף בחששות ובחולשות אנשים שאני בוטחת בהם ולבקש מהם עזרה בהתמודדות עם קשיים. עם הזמן גיליתי שהצלחתי לחזק ולתקן חלק מהחולשות שלי. כאשר אדם מגיע לנקודה זו קל לו יותר לקבל את האחר ולאהוב אותו על יתרונותיו וחסרונותיו, כי יש לו את ההבנה שגם לו יש חולשות וחזקות. בשלב הבא ניתן לשוחח על החזקות והחולשות האחד של השני ולהיעזר האחד בשני.  

רגע לפני סיום נסו למצוא את עצמכם על הציר, זהו את מקומכם נכון להיום וצאו למסע האישי למציאת האהבה העצמית. במקרה ותמצאו שזה מורכב לכם מדי, זכרו, אני כאן, תכתבו לי ואסייע בידכם להאיר את הדרך.

 

בהצלחה!

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן