"שמור אותי משכניי"

סכסוכי-שכנים-לירון-ינקוביץ׳

סכסוכי שכנים עלולים להיות צרה צרורה.
דייר אגרן המסב מפגעי ריח ורעש לבניין; דייר שמשתלט על הרכוש המשותף שלא כדין (חוסם חניות, מאחסן תכולתו בחדר המדרגות; מרחיב דירתו שלא כדין); דייר שאינו משלם מיסי ועד בית ועוד כהנה וכהנה מקרים בבחינת עול ומטרד מתמשך לבניין ודייריו.

לא פעם, מגיעים הסכסוכים לכדי אלימות מילולית ופיזית של ממש ומסתיימים בחילופי תלונות הדדיות ובמעורבות המשטרה. בחלק מהמקרים, דיירים מכפישים זה את זה בקבוצות וואטסאפ של הבניין או פיזית, בשטחים המשותפים.

מכאן, חשוב מאוד לנהל את הסכסוך בצורה מעשית וחכמה ולא לפעול תחת אמוציות.

מומלץ למצות תחילה הידברות עניינית מול הדייר/ים ולכנס אסיפת דיירים מתוך ראיה של ניהול סכסוך נכון ומושכל ולטווח ארוך, במקום הנצחתה בערכאות משפט ולפי צורך לערב מגשר מנוסה או גורם שלישי ניטרלי אובייקטיבי.

ניתן גם להסתייע באגודה לתרבות הדיור, האמונה על טיפוח החיים בבית המשותף, ניהול תקין של ענייני הבית המשותף ויצירת מערכת שכנות נאותה.

ככל והידברות, כאמור, מוצתה לבלי הועיל, ניתן לגשת בתביעה, אך יש לזכור כי ניהול תביעה כרוכה מטבע הדברים בסיכונים וסיכויים, זמן ועלויות.

לא רבים יודעים כי בלשכת רישום המקרקעין (הידועה גם בשמה "טאבו") הקרובה לביתכם קיים גוף שיפוטי, המפקח על הבתים המשותפים, כחלופה לבתי משפט.
המפקח על הבתים המשותפים הוא הגוף שאליו ניתן להגיש תביעות בנושאים הקשורים לבית המשותף.
סמכות המפקח מקבילה לסמכות שופט בית משפט שלום. למפקח יש סמכות לתת צווי ביניים, כמו: צו עיקול, צו מניעה, צו עשה ואל תעשה – כפי שנוהג בית משפט שלום.

הרשאים להגיש תביעה בפני המפקח הם בעל דירה או מי שמחזיק בדירה מטעמו; חוכר או חוכר משנה לתקופה העולה על 25 שנה וכן נציגות הבית המשותף (ועד הבית).

במקרים הבאים, למפקח סמכות ייחודית לדון ולהכריע, ובכלל אלו סכסוכים הקשורים להשתתפות בעלי הדירות בהוצאות הדרושות לאחזקה תקינה ולניהול הבניין; סכסוכים בין בעלי הדירות בקשר לזכויותיהם וחובותיהם לפי תקנון הבית המשותף – המוסכם (אם ישנו), או המצוי; סכסוכים בנוגע להרחבת דירה; סכסוכים בקשר למתקנים משותפים בבניין, כגון: מעלית, דוד שמש, מתקני גז וכו'.

במקרים בהם מדובר בסכסוך קיצוני, ניתן להוציא צווי הרחקה למניעת הטרדה מאיימת.
על פי החוק, הטרדה מאיימת היא בגין מעשה מטריד או מאיים בנסיבות שבהן ישנה סבירות כי הגורם המאיים עלול לשוב ולהטריד, או לפגוע בכל דרך בשלוות חייו של המוטרד.

לסיכום: סכסוכי שכנים מהווים כר משפטי תדיר בפני ערכאות משפטיות והינו נושא מורכב ונרחב, הנוגע במגוון סוגיות הנובעות מעצם החיים בבית משותף.
במקרה שהתגלע סכסוך, מומלץ מאוד להתייעץ עם עו"ד בקיא ומנוסה בניהול סכסוכי שכנים, שיבחן את הסיכויים והסיכונים של התביעה.

משרד עורך דין לירן ינקוביץ מתמחה בסכסוכי דיירים ומייצג דיירים ונציגויות בתים משותפים בפני בתי משפט ו/או לשכת המפקח על הבתים המשותפים.

משרד עו"ד לירן ינקוביץ
לשון הרע וסכסוכי שכנים, ליטיגציה מסחרית – אזרחית ויישוב סכסוכים
נייד: 054-6917337
דוא"ל: [email protected]
אתר אינטרנט: http://ly-law.zapweb.co.il/

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן