רובוט תעשה לי ילד

דר איליה בר - יור המרכז הרפואי לפוריות 2

תוכנת בינה מלאכותית קובעת תוכנית טיפולי פוריות מותאמת אישית מתוך בחינה של מאות פרמטרים

אבחנת הסיבה לעקרות וקביעת הטיפול הנכון נעשים בדרך כלל על בסיס הידע והניסיון האישיים של הרופא. בעולם שבו כמות הידע הולכת וגדלה יש לכך חסרונות והסיכון לטעויות גדל.

תוכנת מחשב המבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית בשם FertiPro Expert system , מופעלת במרכז הרפואי לפוריות ומסוגלת לקבוע אבחנות על סמך בדיקות רבות שהמטופלים עוברים. המחשב מאתר וממליץ על הטיפול המתאים ביותר שמשלב פתרון לכל ליקוי הפוריות שנמצאו בו זמנית, מאחר ולפעמים מתמודדים במקביל עם יותר מגורם אחד שגורם לעקרות.

לדברי ד"ר איליה בר, יו"ר המרכז הרפואי לפוריות, התוכנה מעבדת מאות פרמטרים שונים על בני הזוג כולל הגיל, וההיסטוריה של טיפולי הפוריות הקודמים, בדיקות הדמיה שונות, בדיקות דם, גנטיקה ואמבריולוגיה (בדיקות של ביציות, זרע והעוברים שנוצרים מחיבור ביניהם כולל אבחון גנטי). החלטה שהרופא מקבל מבוססת על המלצות התוכנה וכך משך הטיפולים מתקצר באופן משמעותי והסיכון לטעויות אנוש פוחת דרמטית.

לדברי ד"ר בר, כמות הידע שהולכת וגדלה יחד עם החיבור שנוצר בין רפואת הרבייה לבין מדעי הגנטיקה והביולוגיה מחייבים שיתוף מומחים בתחומים שונים כדי לקבל החלטות טיפוליות. זה כמובן הליך יקר ובלתי ישים כיום. השימוש בטכנולוגיות של בינה מלאכותית מאפשרת ניצול יעיל של הידע בתחומים הנ"ל כדי לאפשר למטופלים טיפול יעיל והשגת היריון ולידת ילד בריא בדרך הכי קצרה, ללא מסע בדרך המתסכלת של ניסוי וטעיה.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן