סיום חופש, הכנות, חזרה לשגרה, בית הספר וגנים

ידיים מכניסות מוצרים לתיק

בשעה טובה זה קורה! עוד מעט מסתיים החופש. זה לא רע בכלל, למי שמרגיש עצוב. החגים בפתח ויהיה עוד חופש. אבל….. כל התחלה מרגשת.
אז על מה אני ממליצה בטור שלי? להתחיל לאמן את הילדים (גן ובית ספר יסודי) ללכת לישון ולהתעורר בשעה סבירה. 11 זו לא שעה סבירה להתעורר. המשמעת מעניקה בטחון ורוגע לילדים ובטח להורים.
למי שעומד/ת לעלות לכיתה א, מומלץ לברר אילו כישורים נדרשים מהילד כדי שתכינו אותו מבעוד מועד ותהיה לו כניסה קלה יותר ללימודים. למי שמחליף גן, לברר אילו מהילדים שהילד מכיר עוברים יחד איתו. אפשר גם להראות לילד את המיקום החדש של הגן, מה שיפחית את החשש מהמקום החדש.
בבתי ספר בהם יש פגישה עם המורה החדשה, לא כדאי שתפספסו! לכו והקשיבו מה בפיה.
אם הילדים אהבו חוג מסוים בשנה שחלפה, זו הזדמנות לברר עם המדריך מתי מתחיל החוג מחדש, מה ילמדו בו ולהירשם כך שתבנו לילד מערכת שבועית ובה דברים מוכרים.
אני יכולה לספר לכם שכשאני סיימתי חטיבה והייתי צריכה להירשם לתיכון, החלטתי שאני עושה שינוי מהותי. לא הולכת לתיכון העיוני ובחרתי בתיכון מקצועי. הדרך הנכונה לעשות את השינוי היא לקחת את הילד לאבחון דרכו יוכלו לעלות את הכישורים הטבועים בו וכך להתאים מקצוע/ מגמה.
נוסף לאלו, זו תקופה בה עליכם להתארגן כלכלית להוצאות על תיק לבית הספר/גן ספרים, מחברות/מחשבים, ביגוד חדש לשיעורי ספורט ובכלל. מאידך, זו תקופה בה הארנק מתחיל להסגר לבזבוזי מותרות.
בבית בו אני גדלתי היו לנו מנהגים מצוינים שאפשר לקחת את הרעיונות ולהשליך לכל בית. חזרנו מבית הספר ביום הראשון וישבנו להכין מערכת שעות. בכל יום אחד מאתנו (זה שסיים קודם) היה אחראי על שטיפת הכלים/הכנסתם למדיח ועריכת השולחן לארוחת הצהריים. בנוסף, כל אחד היה אחראי לקחת את שואב האבק ולנקות אחת לשבוע את חדרו, כולל אבק מהמדפים. זכינו וגידלנו עציצים על אדן החלון והיינו אחראים להשקות ולעדכן את אמא מה מצבם. בימי הולדת כמובן שהאח השני היה דואג לעניין הכלים. למדתי מהי אחריות, איך להיות אכפתית כלפי הבית בו אני גרה ואיך להקל על ההורים. ביום מן הימים כולנו נעשה את הפעולות הללו (כשאין עוזרת), אז למה לא להתחיל עכשיו?

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן