מעברים, ים, חום ומסגרת חדשה

ילד בגלגל ים ואביו בים חופש

אנחנו כבר באמצע חודש יולי. עברנו מתקופה שגרתית שבה קמים בבוקר והולכים לבית הספר ולעבודה, אחר הצהריים לחוגים, ארוחת ערב וחוזר חלילה לתקופה שבה יש ח-ו-פ-ש! ואנחנו ממלאים אותו בעצמנו. בקייטנה, טיול בחו"ל, ימי כיף עם חברים ובחיפוש אחרי מה לעשות והתשובה היא: ליצור לעצמנו מסגרת חדשה בתוך החופש.
בתקופה הזו, כשכל כך חם, מי הים שהיו נקיים (יחסית למדינה) מקבלים אורחות בלתי קרואות – מדוזות. כולנו נאלצים לנקוט במשנה זהירות ולבדוק לאיזה חוף כדאי ללכת. אם במקרה יש לכם חצר או מרפסת קטנה וילדים קטנים, נפחו בריכה, מלאו מים והכניסו אליה את הקטנטנים. הם יהיו מאושרים מהשינוי, ישחקו ויצחקו. אתם לא תצטרכו להזיז את הרכב אלא תוכלו לשבת קצת על הספה או לידם בבריכה.
ואם כבר מדברים על חום, שימו לב היכן אתם אוכלים. לא כל פלפליה או שווארמה שומרת על המזון שלה טרי ומצונן. מומלץ לאכול במקומות מסודרים, גם אם זה עולה טיפה יותר או בבית. מניסיון העבר, אכלתי פלאפל בשוק הכרמל והגעתי לאשפוז בגלל סלמונלה.
מזג האויר הזה הוא זמן אידיאלי ללכת לספריה, לחנות ספרים או דרך האינטרנט להוריד לטאבלט, לקרוא ולעוף עם הדמיון בתיאורי המחבר. זה גם זמן מצוין להשקיע במקצועות בהם התקשו הילדים בתקופת הלימודים. להוציא מהאינטרנט דפי עבודה ולשבת לצדם כשהם מתאמנים ונעזרים בכם.
כנכדה של קיבוצניקים לשעבר (גבעת השלושה) נהגנו לנסוע לשבוע לסבא וסבתא. טיילנו בשדות, אכלנו בחדר אוכל, היינו בבריכה, עזרנו בקטיף לסבא, למדנו להשתמש במזמרה, ראינו את בעלי החיים וגדלנו לתוך חווית קיבוץ. אני חושבת שזה חשוב שכל ילד שגר במקום מסוים (עיר, כפר, קיבוץ, מושב) יתנסה בכמה ימי חופש במקום אחר וכך יכיר ויחווה צורת מגורים על יתרונותיה וחסרונותיה.
אני לא מאמינה בתפיסה שביולי חם יותר מביוני ופחות מאוגוסט. בעיני פשוט חם ולסיום אני ממליצה לגשת למקרר, לקחת אבטיח, מלון, מנגו, דובדבנים, שזיף או כל פרי אחר, לחתוך סלט, למלא את הפה בטעמים השונים העסיסיים ולהציע לחברים.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן