משהו חדש נולד במדור לדור

גבר משוחח בסלולרי

בחודש מאי 2013 התפרסם לראשונה מגזין מדור לדור שהרעיון מאחוריו היה לתת במה לעסקים הקטנים שהכרתי ב-20 שנים אחרונות במסגרת הנטוורקיג. כידוע לכם קשה מאוד להחשף במדיות אם אין לך סיפור מרגש או שלא קבלת איזה פרס בין-לאומי. לא מעט עסקים שאני מכירה הם עסק של אדם אחד שפשוט בוקר אחד החליט להפיץ את ה"אני המאמין " שלו. הפרסום במדיות השונות בארץ ובעולם בכלל הוא יקר ואפילו יקר מאוד הן אם לפרסם כתבה או להופיע בטלויזיה. לעסק קטן לא תמיד יש משאבים ולכן הוא מסתפק בפרסום מ"פה לאוזן ",פייסבוק ועוד… החשיפה הזו טובה אבל לרוב לא מספיקה. המטרה שעמדה מאחורי המגזין היתה חשיפה וקידום בגוגל, לא בהכרח סגירת עסקאות. (זה הגיע במרוצת הזמן ).
עסקים קטנים לרוב בגלל העדר תקציב פרסום גדול והעובדה שהם עסק של אדם אחד שצריך לדאוג לביצוע העבודה, לגביית תשלום, לניהול משא ומתן ועוד… מוותרים על הפרסום וגם לא מתמידים בפרסום בצורה שוטפת של הפצת הידע שלהם. לא מעט בעלי עסקים התעניינו לכתוב במגזין כי הבינו את הפוטנציאל שלו אבל משהו עצר בעדם. מהו הדבר תשאלו?פשוט פחד כתיבה!
כן, כן, אלו המשפטים שחזרו שוב ושוב:
"אני לא יודע לכתוב!" " אולי זה לא מעניין " ועוד כהנה וכהנה.
עד שלפני חודשיים כשישבתי לשתות בירה עם בן זוגי ב"קישקשתא", נחשפתי לראשונה בהקלטת פודקאסט. יכול להיות שגם עבור חלקכם זהו מושג חדש. אז מהו פודקאסט?המילה פודקאסט מוככבת משתי מילים Pod שנגזר מנגן המדיה של Apple אייפוד, והמילה Cast קיצור של המילה Broadcast שהיא שיטת הפצה בתקשורת נתונים. בדצמבר 2007 האקדמיה ללשון העברית עם התאגיד השידור הישראלי חיפשו תרגום לפודקאסט ובעזרת כ-1200 אנשים שנהנו לאתגר נבחר השם הסכת.
הפודקאסט הראשון בישראל היה בשנת 2004 של העיתונאית והמוזיקאית עדי עיליה בשם "ברכה הגולשת ". חלוצים נוספים היו האחים זיו וניר קיטרו ותכניתם "מופע השוליים של קיטרו" ורן יניב הרשטיין עם "גיקים". החדירה של הפודקאסטים היתה איטית מאוד בישראל אך בשנת 2017 צבר התחום הכרה ופופולריות עם כניסתם של גופי שידור כמו וואלה, רדיו תל אביב, תאגיד כאן והטלויזיה הלימודית לצד פודקאסטים עצמאיים כמו על כתפי גמדים, רשת פודקאסטים של "עושים היסטוריה " ועוד..
כיום בסוף שנת 2019 קיימים למעלה מ400 פודקאסטים.
אז הבנתם נכון, פשוט נדלקתי על הרעיון ומצאתי בו פתרון לכל אלה עם פוביית הכתיבה. התחלתי לחקור את הנושא והבנתי שהשד לא נורא וכמו שאתם מכירים אותי הבנתי שאני צריכה לעשות את זה בצורה מקצועית. ביקשתי מירדן דר שיבוא וילמד את כל מה שקשור בפודקאסט – איזה מיקרופון לקנות? איפה לאחסן את הפודקאסטים? איך אנשים יוכלו להאזין לשידורים? כמה זמן לערוך פודקאסט? ועוד כל מיני שאלות. התחלתי להקליט את הפודקאסטים הראשונים בהמון התרגשות עם חלק ממומחי המגזין ביניהן אילונית באומן, אסתר אדלר ואירינה דלח שפשוט התלהבו וסיפרו שזו דרך אחרת להפיץ את הידע שלהן. את הפודקאסטים אפשר לשמוע מכל מקום בארץ או בעולם. פשוט צריכים להוריד אפליקציה לפלפון, ומצד שני כל מי שמקליט פודקאסט יכול להפיץ את הקישור וכך האנשים יוכלו להאזין לו.
אין לי ספק שזהו שידרוג ענק עבור המגזין והכניסה לכל אלה שחוששים מכתיבה אבל אין להם מחסום מבחינה ורבלית.
בימים הקרובים יושק הערוץ של הפודקאסטים של מגזין מדור לדור.
האזנה נעימה !

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן