לחיות על הכוכב שאתה בוחר

בחור מסתכל דרך זכוכית מגדלת

אחד הדברים שאני אומרת ללקוחות שלי כשעולה מהם אמירה כוללנית על אנשים, על העולם, על החיים, שאנחנו צריכים לבחור את הכוכב שעליו אנחנו רוצים לחיות.

למשל כשבאה מטופלת ואומרת:" כל הגברים סוטים" או "אי אפשר היום לסמוך על אף אחד" או "אין זוגות שחיים טוב" או אפילו "אין היום לאנשים כסף". זו ההסתכלות שלה וזה יהיה העולם שלה ושם היא תחיה.

אנחנו לא שמים לב שאנחנו מגדירים את גבולות הכוכב שאנחנו חיים עליו, והוא הופך להיות העולם שלנו. זה מה שנראה סביבנו כל היום. זה גם מה שנזמין לחיינו.

זה כל כך משונה שהשכן שלנו או האדם שלידינו רואה לגמרי דברים אחרים וחי על כוכב אחר לגמרי. אצלו כולם אנושיים וחיים טוב והכסף זרוק על הרצפה. אפילו בזמן הקורונה ורק צריך להתכופף ולהרים אותו. במציאות הזו הוא חי, זה מה הוא רואה וכך הדברים מתנהלים בחייו.

איך יתכן שיש הבדלים כאלו גדולים – הרי מדובר על אותו עולם !

מובן שאני מבינה שיש מאחורי האמירות האלו ניסיון רב והמון הוכחות.

אנשים לא סתם כך מתקבעים על אמירות. את זה כבר הוכיחו הפסיכולוגים שעד גיל 6 (חלקם אומרים עד גיל 10) שהאמונות שלנו כבר חתומות עם פלומבה. כי הוכחנו לעצמנו ש"ככה זה".

ולכן הבחורה לא מבינה איך אני אומרת שזה אחרת?

הסברתי לה שעליה להתמקד באדם אחד או שניים שעליהם היא סומכת ואותם היא מוכנה להכניס לכוכב שלה ועימם לחיות. מפני שמה שחשוב זה איפה הפוקוס שלנו. הרי אם כולם סוטים מפחיד להסתובב בעולם ולכן היא חיה בתחושה לא טובה ואין לה אפשרות לחיות בהודיה על חייה. ואם כרגע היא יכולה לגור על הכוכב רק עם עוד שני אנשים זה מצוין. כי החיים שלה יהפכו מגיהינום לגן עדן, ולאט לאט הכוכב שלה יתרחב.

בתחילה היא התנגדה, אחר כך היא הסכימה לנסות ולהבין למה אני לא חושבת כמוה למרות שאני פוגשת בהמון סיפורים שמאמתים את אמונתה.

לאחר שעשינו החלפה של כמה זיכרונות היא הגיעה למסקנה: "החיים שלי השתנו מקצה לקצה, אני לא מוצאת חיבור למה שהאמנתי קודם".

רוצים לבחור כוכב אחר? צרו קשר

אסתר אדלר מטפלת רגשית אישית וזוגית 

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן