"בזעת אפיך תאכל לחם עד שובך אל האדמה כי ממנה לקחת כי עפר אתה ואל עפר תשוב"(בראשית ג יט)

עיפרון מונח על נייר מסמך

כולנו מכירים את הפסוק הנ"ל, משמעותו כי אנו כבני אדם שהננו חלק מבעלי החיים בעולם הזה, נולדנו וגם נמות.

נכון, לא נעים לחשוב על כך, ואנו בגיל צעיר בעיקר משתדלים להתעלם מתהליכי הזדקנות ובוודאי מהמוות. לצערנו, במדינתנו אנשים מתים גם בגיל צעיר, תאונות, מלחמות ואף עיסוק בספורט יכול להביא לקיצנו מוקדם ממה שאנו צופים.

נהוג לומר שעשיית צוואה הינה סגולה לאריכות ימים, אינני אוהב את האמירה, אני מעדיף להיות רציונאלי ולדעת כי דאגתי לקרוביי כאשר אני צלול, כשיר ויודע לכלכל את צעדי. כפי שנהוג לעשות ביטוח מנהלים או קרן פנסיה בגיל צעיר אשר תשמש אותי בגיל הפנסיה, באותו האופן צריך וחשוב לעשות צוואה וייפוי כח מתמשך בגיל צעיר.

צוואה מגינה על רכושי, היינו במידה ואני נפגש עם בת זוג שלושה חודשים היא יכולה לטעון כי היינו בעת מותי ידועים בציבור ולרשת ע"פ דין מחצית מרכושי ואת מחציתן האחרת ירשו ההורים במקרה בו אין ילדים.

כאשר מדובר בזוג נשוי, לו יש ילדים צעירים, מתחת לגיל שמונה עשרה היורשים הם האישה והילדים גם כאן בעוד שכאשר אין צוואה המדינה תפקח על כך. כמחצית הרכוש אותו ירשו הילדים ישמר לטובתם, בית אשר בו חלק לילדים וכן על רכישת בית חלופי בעוד שאם בצוואה קבענו שהבית שייך לאם לאחר מות האב הרי שלא יהיה פיקוח של המדינה ועובדה זו תקל על ההתנהלות של בן הזוג הנותר בחיים. אותו בן זוג יוכל למכור ולרכוש בית חלופי מבלי לבקש אישור בית משפט.

נושא משיק לנושא הזה – ייפוי כח מתמשך – איננו יודעים האם לא נפצע בתאונת רכב או תאונת אופניים ונהפוך לבלתי כשירים. בעבר הדרך היחידה להתמודד עם מצב כזה היה לגשת לבית משפט ולבקש להתמנות כאפוטרופוס. עד למינוי כספים השייכים לאדם שהפך בלתי כשיר מוקפאים נכסי הבלתי כשיר גם אם מדובר בחשבון משותף.

לפני כשנה, שונה החוק שאפשר לאדם בעודו צלול, לחתום על ייפוי כח מתמשך בו הוא נותן הנחיות מי יהיה אחראי לטיפול בו בעת אירוע בו יהפוך לבלתי כשיר, היכן הוא מעוניין להיות מטופל, האם בבית או בבית חולים סיעודי, מוסד סיעודי. במסמך זה מציינים מעין ספירת מלאי מהיכן יבואו הכספים לטיפול. עריכת המסמך מייתרת את הצורך בפניה לבית המשפט, ייפוי הכח נכנס לתוקף באופן מידי כאשר האדם הופך להיות בלתי כשיר ובכך מקל על ההתנהלות באופן מידי.

עריכת ייפוי כח מתמשך מחויבת להיעשות על ידי עו"ד המורשה לכך ע"פ חוק ואשר עבר הכשרה מתאימה. אין האמור בכתבה זו מתן יעוץ משפטי אשר מחייב בחינת כל מקרה לגופו.

עו"ד כהן אורגד הינו עו"ד ונוטריון מזה 23 שנים, מוסמך לעריכת ייפוי כח מתמשך. לשאלות [email protected]

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן