נזקי רכוש בגין מזג אוויר סוער

נזקי-רכוש-קרן-פולק

לעיתים אנו זוכים, במסגרת החורף הישראלי, לסופות שבגללן נגרמים נזקים לרכוש כגון נזק למכונית מעץ שנפל, או גג שנשבר, נזק לדודי שמש וכיו"ב. אל מי ניתן לפנות על מנת שיתקבל פיצוי בגין הנזק שנגרם לרכוש?

ככלל, פוליסת הביטוח של הדירה מכסה מפני נזקי הסערה, אך חשוב לבחון את הפוליסה שכן היא אינה מבטחת בכל מקרה שבו ירד גשם או ברד וגם לנזקים, אלא במקרים שבהם הנזק נגרם בעקבות גשם או ברד שבאו בעקבות רוח חזקה. עניין זה נתון לפרשנות שכן מי קובע שהנזק נגרם בגין "גשם שהגיע עם רוח חזקה"? ולכן חברות הביטוח מרשות לעצמן לדחות תביעות רבות בגין נזקי גשם. חשוב לדעת כי, במקרים אלו, בית המשפט אינו ממהר לצדד בחברות הביטוח ולעיתים במסגרת תביעות אשר מוגשות נגד חברת הביטוח קובע בית המשפט כי על חברת הביטוח לפצות את המבוטח, בעקבות נזקי הגשם שנגרמו לביתו.

כמו כן, במקרה בו הדירה הוצפה בגלל תקלה במערכת הביוב או עץ שנפל ופגע בבית או רכב, ניתן לראות ברשות המקומית את האחראית לנזק, מאחר ועליה מוטלת האחריות לדאוג לתקינות מערכת הביוב וכן לדאוג לגזום עצים הנמצאים בשטח הציבורי אשר בחזקת הרשות המקומית, באופן כזה שלא יהוו סכנה. במידה ונמצא כי העץ שקרס נמצא בשטח פרטי יש לבדוק את אחריות בעליו, בין אם אדם פרטי או ועד בית משותף, והאם הייתה רשלנות שהביאה לקריסת העץ.

לעיתים נגרמים נזקים בעקבות חפצים שעפו ברוח החזקה, שאז יש לבדוק באחריות מי היו אותם חפצים וניתן לדרוש מהאחראי לפצות בגין הנזק שנגרם. לכן קיימת חובה לבצע פעולות למניעת נזקים כגון אלו, על ידי חיזוק דודי שמש, פינוי חפצים שאינו מעוגנים לקרקע ועלולים ליפול ממקומות גבוהים, או חפצים שעלולים לעוף ברוח ולפגוע בכבלי חשמל.

שיהיה חורף בטוח ובריא לכולנו!

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן