מאת: אפרת ננר – ייעוץ ארגוני ואימון לעסקים
אני אוהבת את חודש שבט. הכל טוב בו, הכל חדש, משהו שמסמן התחלה.
ראשיתה של לפריחה, אדמה שאך זה מניבה ומוריקה את תלמיה, שנה אזרחית חדשה בפתח ושקדייה, השקדייה
עוד מהגן )של חנה או ציפי או גן פינוקי( פורחת בפעם המי יודע כמה, מכסה את ההרים במלמלה לבנה ורדרדה לקראת
ראש השנה שלה.
אני אוהבת את חודש שבט, גם כי בחודש שבט נולדתי. יום ההולדת שלי אהוב ויקר לי, כמו לכל אדם ובכל גיל. יש בו
שמחה, ציפייה, התחדשות, רגע אחד מיוחד של ייחודיות, חג פרטי ואישי מאד.
ולעסקים !
סעיף שימור לקוחות הינו פלח עסקי בעל חשיבות ממדרגה ראשונה. ויום הולדת הוא העת לכך.
אפשר לרגש של העובד, הלקוח, להדהד בתוכך, הצטרף אל שאיפתו הטבעית להטיב עם בריאותו, למנף את הצלחתו
ולממש את הנאותיו ותהיה אתה הראשון שמספק לו את חלומו.
– הייה אקטיבי ויוזם, אכפתי וזוכר.
– סמן שזכרת את יום ההולדת שלו (איגרת, פרחים, שיחת טלפון וכי"ב)
– התעניין בבריאותו ושלח, אם אכן חלה, ברכה להחלמתו (במקום: "איפה אתה? למה לא רואים אותך? שכחת אותי?!
וכיו"ב).
– התעניין בבנו שזכה במדליה או שחזר מחו"ל.
– וכמובן, תשומת לב בחגים. מקובל בחגי תשרי ובפסח.
הכן טבלה של הלקוחות ומיין אותם לפי: לקוחות קבועים, לקוחות אקראיים ולקוחות מרוצים.
תן לכל קבוצה תשומת הלב בהתאם למיקומה בטבלה, במטרה לנייד את הלקוחות מאקראיים לקבועים ומקבועים
למרוצים. אתה תרוויח לקוח ותגדיל את ההכנסה, הלקוח ירוויח את המוצר הטוב שלך ו…את מימוש הפנטזיה שלו.
כששני הצדדים מרוויחים ונמצאים בפוזיציה של – WIN WIN –ה 1+1 = 3, והמסחר מתגלגל ופורח וממלא את עסקנו.