לבעלי עסקים עצמאים שעובדים לבד, מקור העסק הוא בדרך כלל תשוקה, מרעיון מקורי, מצורך לתת ערך לזולת. אז אפשר לשאול את עצמנו? איזו ערכים? מאיפה הערכים?
אני מאמינה שאנו פועלים מהשפע של הדנ"א שלנו, התרבות, השורשים…
מה קורה בעסק עם עובדים? האם הם מזדהים לערכים של החברה? האם הערכים ברורים להם וחשופים?
העובדים צריכים יותר מתמיד לקבל מוטיבציה. התרבות הארגונית היא אחד המפתחות להצלחת הארגונים שמבינים שהאסטרטגיה שלהם יכולה לפרוח רק אם היא מבוססת על הדנ"א שלהם, על ערכים ועל האדם.
כדוגמה אפשר לחשוב על חברה משפחתית . היא מתמקדת בתרבות הארגונית שלה בעסקים משפחתיים, היא תחזור למוצאה. עם זאת, כל קבוצות המשפחה, מישלן, או הרמס, או שאנל לא יספר את אותו סיפור.
רואים זאת במיוחד בחברות משפחתיות שגדלו להיות ארגונים גדולים, מבוססות בעיקרה על מהותיים, כלומר המותג, המוניטין וההון האנושי.
המקום הראשון שאפשר לגלות את תרבות החברה הוא בשיווק שלה וברשתות חברתיות.
בימינו, יש לנו את רשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם שמאפשרות לנו לשווק את העסק בצורה שונה משיווק הקונבנציונלי – היום יש אפשרות בכל פוסט לספר על סיפורי החברה, חיי החברה, העובדים שלה, על שורשי החברה, הערכים שלה…
יש רצון לגעת באנשים, להיות אוטנטי והיום זה לדעתי המפתח של הצלחה.
סלין עזריה
יועצת עסקית – שיווק דיגיטלי
054-2160364