Page 7 - medorledor_62
P. 7
מגזין מדור לדור זהו ,שמעתי את המילים שהקיצו עלי את הקץ .אתם מבינים,
אף פעם לא הצלחתי ללמוד במסגרת לימודית .אני הייתי ילד
במקום הנורא הזה .אך אמא הבהירה לי שאין אף בית ספר פגע רע .רציתי רק לשחק ולעשות מעשי קונדס .נזכרתי בפעם
אחר שיקבל אותי .אין לי ברירה אחרת אלא ללמוד שם. שהחלטתי עם חברי שמשחקים טרזן על עצי התות שבחצר.
אני כמובן הייתי טרזן ,רק עם הבדל מינורי .לטרזן היה אזור
אין ברירה אחרת? בטח שיש!! החלטתי שאני בורח משם.
בהזדמנות הראשונה. חלציים ,ולי -לא.....
כשאבא שלי בא הביתה וראה את החלק התחתון שלי מציץ
נסיון הבריחה הראשון כשל. מבין ענפי התותים ,הוא החל לזרוק אבנים לעברי ולצעוק
בפעם השניה הצלחתי .וכך כשאך בגדי לגופי בלבד ,התו שאכנס הביתה ,מה שלא העזתי לעשות .הוא נעל את
חלתי ללכת הביתה .מטלבייה דרך מחצית ירושלים לבני הדלת ואני השתחלתי למכונית של השכן לשנת לילה ,עד
שיהודה אחי הבכור פתח לי את החלון שדרכו טיפסתי אל
ברק .ברגל.
מיטתי.
הלכתי עד ראשון לציון .שלוש שעות לא הייתי מסוגל להכין שיעורי בית .אבא היה עומד מאחורי
של הליכה .אכלתי תאנים שאותם דוחק וגוער בי' :למה אתה לא מסיים כבר את התרגילים?
קטפתי מהעצים שבצדי הדרך ,וכל למה אתה לא חרוץ כמו אחיך?' ואני כבר לא הצלחתי לראות
הדרך שרתי שירים שאמא שרה את המספרים .כולם התבלבלו לי .הייתי מגיע לכיתה והמורה
לנו בבית .שרתי ובכיתי ,בכיתי היתה פותחת את השיעור במילים' :לוי ומזרחי ,הכינותם את
ושרתי .כשהגעתי לתחנה המרכזית שיעורי הבית?' רק שמבטה היה עלי .ואני התגמגמתי' :הכנתי
בראשון ,זיהיתי נהג מונית שהיה ידיד
של המשפחה .הוא נתן לי 10גרוש בתנ"ך ובעברית ,בחשבון לא'
שבהם קניתי לי בורקס עם חמיו '-ומזרחי?'
נדוס ,ובשאר -דמי נסיעה בקו '-כמו לוי'
54לבני ברק .איך שהגעתי הביתה,
אמא נתנה בי מבט אחד ואמרה לאבא 'לוי ומזרחי ,צאו מהכיתה!!!'
בלאדינו' :אל תרביץ לילד!!' ומחוץ לכיתה למדתי המון דברים ,ברחתי לרפת של השכנה
שם למדתי איך חולבים פרות .למדתי איך להכין חץ וקשת
היה ברור לכולנו שסיימתי את חוק לימודי בבית הספר .ולכן ועוד המון דברים מעניינים .מנהל בית הספר ,מר גניחוביץ
יצאתי ללמוד מקצוע .מקצועות חופשיים קראו להם באותם (הייתי מתפוצץ מצחוק כל פעם למשמע שמו) שבנוסף היה
גם צולע ,רדף אחרי כל פעם שברחתי משטח בית הספר .פעם
ימים .ברור!! הייתי חופשי מהלימודים דרכם. אחת כשברחתי ,המורה אסתר רדפה אחרי .אך הפעם היא
למדתי נגרות על בוריה ,סנדלרות ,הייתי מרויח 5גרוש לא לקחה ריזיקה ,היא הוציאה את כל הכיתה לרדוף אחרי גם.
להתקנת סוליה 2.5 ,גרוש לתיקון עקב .עסקתי במסגרות ברחתי טיפסתי והשתטחתי על גג מבנה השירותים של בית
וחרטות ,הייתי ברינקס על אופניים עבור הדפוס הממשלתי, הספר ,ובהשראת המיקום והסיטואציה והכל ,כשהמורה רצה
וכן התמחיתי בצביעה ובחשמלאות. מתחתי ,נעמדתי והשתנתי עליה בקשת.....
גם באותם ימים לא זנחתי את מעשי הקונדס .כמו בבוקר
שהחלטתי שמגיע לי שאנשים יכבדו אותי .התחפשתי לילד זה היה הקש ששבר את גב הגמל .גניחוביץ הודיע להורים
עיוור .קרי ,לבשתי משקפי שמש כהות מאד וצבעתי מקל כלו שלי שאינני יכול להמשיך ללמוד בבית ספרו וכתב מכתב
שהו בלבן וכך בנקישות מקל על המדרכה ,יצאתי לדרכי ליפו. שהקנה לי את התואר המפוקפק :קשה חינוך .מכתב שהוביל
על האוטובוס כולם פינו לי מקום וציקצקו בלשונם כמה מסכן אותי לפנימיית הילדים הנוראה הזו שבה הרגשתי כמו אוליבר
אני בגיל צעיר כל כך .כולם ניסו לעזור לי בכל דרך והרגשתי
את מבטם עלי גם אחרי שירדתי מהאוטובוס .עכשיו כבר פחו טוויסט בסיפורו של צ'ארלס דיקנס.
דתי שמישהו יעקוב אחרי ויתפוס את התרמית ,אז המשכתי החדר שניתן לי היה הראשון משמאל למשרד המנהל .חדר
בהצגה עד לתוך חצר הסנדלריה שם זרקתי את אביזרי התו עם חלון זעיר מסורג .ללא וילון .קירות אפורים ,מיטת ברזל עם
כר נודף ריח איום של שתן ושמיכת צמר אפורה עליה כתבו
חפושת למראה תדהמתם של חברי.
הרגשתי והבנתי איך בכל מצב ביכולתי להשפיע ולשלוט על בטוש שחור את שמי.
בחדר האוכל נתנו לנו לאכול בצלחות אמייל וכוסות מפח
יחסם של אנשים אלי. בלתי שבירים .בכיתי והתחננתי לאימי שלא תשאיר אותי
7 גיליון 62