Page 12 - medorledor94
P. 12

‫תרבות ואומנות‬

‫מורכב לתליה על הקיר‪ ,‬בו כל חבר משפחה בוחר ערך עליון‬                    ‫יצירה‬
‫שבעיניו כדאי לכל המשפחה לאמץ‪ .‬תתכננו את היצירה ביחד‪,‬‬             ‫משפחתית‬
‫תיצרו ביחד ותנו לכל אחד מקום לביטוי עצמי‪ .‬ניתן לבצע את‬
‫השלטים בעץ‪ ,‬עיסת מלח או קרטון – במאמר מצורפות הנחיות‬                                              ‫מאת‪ :‬אירינה דלח‬
‫ליצירה מבוססת קרטון ביצוע‪ .‬ניתן להרכיב את היצירה ממילים‬
‫בודדות‪( ,‬ערכים‪ ,‬מה משמח כל אחד‪ ,‬מה כל אחד אוהב)‬            ‫משפחה לא בוחרים" – אומר הפתגם‪ ,‬וזה נכון בערבון״‬
‫ממשפטי השראה או ציטטות מועדפות‪ .‬את הלוחית של כל‬
‫אחד יכולים להרכיב בחבל‪ ,‬סרט או שרשרת‪ .‬יש לכם רעיון‬         ‫מוגבל‪ .‬אני נולדתי ברומניה‪ ,‬בת שלישית לזוג צעיר‪ ,‬שנה‬

                    ‫אחר? אל תהססו ליישם אותו ולכתוב לי‪.‬‬    ‫(ושלושה ימים) אחרי בן ובת תאומים‪ .‬כשהבנתי שלא‬
  ‫רוצים לכלול את סבא או סבתא בעשייה? מומלץ ואף מוטב!‬       ‫אוכל לקבל אח תאום משל עצמי‪ ,‬לא משנה כמה טובה וחכמה‬
                                                           ‫שאהיה‪ ,‬יחלתי לעצמי משפחה מלוכדת כזו‪ 3 :‬ילדים‪ ,‬תאומים‬
                        ‫יצירה משפחתית כיפית שתהיה לנו!‬     ‫ועוד אחד‪ .‬חלום זה נשאר חבוי בלבי‪ ,‬לפעמים אף נשכח‪ ,‬שכן‬
                                                           ‫הלימודים שלי לתואר שני בגנטיקה מולקולרית השרישו בי את‬
                                            ‫פרויקט‪:‬‬
                                                               ‫ההבנה שאף אחד לא שולט בעת הלידה ובמין הילוד הרך‪.‬‬
                                          ‫טכניקה‪ :‬דקופאז'‬
‫ציוד‪ :‬סרגל (עדיף של ‪ 40/50‬סמ')‪ ,‬מספריים‪/‬סכין יפני‪ ,‬צבעים‪,‬‬  ‫ואי שם בתחילת המילניום החלום שלי התעורר לחיים חדשים‪:‬‬
                                                           ‫כבר ‪ 17‬שנה אני אם לשלושה‪ :‬בת מוכשרת‪ ,‬יפיפיה ובן ובת‬
                                         ‫דבק סטיק‪ ,‬מחורר‬   ‫תאומים רק שנה (ושלושה חודשים) אחריה‪ ,‬מוכשרים ויפים לא‬
‫חומרים‪ :‬קרטון ביצוע‪ ,‬ספר ישן למחזור‪/‬מגזינים למחזור‪/‬דפי‬
                                                                                                               ‫פחות‪.‬‬
                    ‫מוזיקה ישנים‪ ,‬ואשי טייפ‪ ,‬מדבקות‪ ,‬חבל‪.‬‬
                                                             ‫בין אם בוחרים או לא‪ ,‬בין אם זה בדיוק מה‬
                                       ‫אופן העבודה‪:‬‬          ‫שחלמנו עליו כל חיינו‪ ,‬רוב המשפחות‬
                                                             ‫נורמטיביות‪ ,‬עם הורים שמסתדרים לרוב וילדים‬
‫• גוזרים מקרטון הביצוע מספר מלבנים ארוכים וצרים (כאן הם‬      ‫שרבים על תשומת לב וריבונות בשרשרת‬
                    ‫‪ 42X13‬סמ')‪ ,‬כמספר החברים במשפחה‬          ‫האחווה‪ .‬והכי נורמטיבי זה שבכל המשפחות‬
                                                             ‫הנורמטיביות כל אחד הוא שונה‪ :‬אוהב דברים‬
‫• קורעים את הדפים של הספר הישן לפיסות בערך בגודל‬             ‫שונים‪ ,‬בעל עניין בתחומים שונים‪ ,‬מגיב שונה‬
‫כרטיס אשראי‪ .‬מומלץ שהרקע יהיה מורכב מהחלק עם המלל‪,‬‬
                                                                                ‫ומבין דברים קצת אחרת‪.‬‬
                                              ‫ללא תמונות‪.‬‬
‫• מורחים דבק סטיק על כרבע משלט אחד ומכסים את החלק‬          ‫וזו הסיבה הכי טובה לעשות הרבה דברים ביחד‪ ,‬לדבר הרבה‬
‫המרוח‪ ,‬בפיסות הקרועות‪ ,‬מסודרות עם מעט חפיפה ובכיוונים‬      ‫ולהכיר זה את זה מהיסוד‪ .‬ואיזו דרך מוצלחת יותר מאשר‬
                                                           ‫לתכנן ביחד חפץ אומנותי ורוחני גם יחד‪ ,‬יצירה שתעזור לכל‬
                                                  ‫אקראים‪.‬‬  ‫חבר במשפחה לבטא את עצמו‪ ,‬להכיר את האחרים‪ ,‬למצוא‬
‫• מוסיפים דבק לפי הצורך כך שהפיסות יהיו הדוקות לשלט ולא‬
                                                                          ‫נקודות משותפות ומקום להיות שונה ומקובל‪.‬‬
                                           ‫יתאפשר קילוף‪.‬‬
         ‫• ממשיכים כך עד שצד אחד של השלט מכוסה כולו‪.‬‬       ‫החודש אני מזמינה את כל המשפחה ליצירת משותפת‪ :‬שלט‬

                ‫• גוזרים את החלקים הבולטים משולי השלט‪.‬‬                                                              ‫‪12‬‬
‫• מדפיסים במחשב הביתי את המילים‪/‬משפטים שנבחרו‪,‬‬

                    ‫גוזרים ומדביקים על כל שלט מילה אחת‪.‬‬
                   ‫• מחוררים חור אחד בכל פינה של השלט‪.‬‬
 ‫• ממשיכים כך עם כל השלטים‪ :‬לכל חבר משפחה שלט שלו‪.‬‬
‫• בשלט הראשון קושרים חבל לתליה‪ ,‬בשתי הפינות העליונות‪.‬‬
‫• בכל שלט נוסף‪ ,‬קושרים את הצלעות הארוכות זו לזו‪ ,‬עד שכל‬

                                    ‫השלטים קשורים ביחד‪.‬‬
‫• אפשר לתלות פרג'ים או ציציות בפינות התחתוניות של‬

                                           ‫השלט התחתון‪.‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17