Page 35 - medorledor86
P. 35

‫מגזין מדור לדור‬                                                                                    ‫תסביר‬

                     ‫מהאפשרללמודמהספרשאי‬                    ‫"קודם כול‪ ,‬ג'אגלינג זה פרויקט של שתי משימות‪ ,‬זריקה‬
                   ‫אפשרללמודמהרצאהאוסדנה‬                    ‫ותפיסה‪ ,‬שמתרחשות במקביל ולאורך זמן‪ .‬נוסף לכך‪ ,‬כשאני‬
                                                            ‫מנסה להיות נוכח בתרגול‪ ,‬תשומת הלב שלי נמשכת כמו מגנט‬
                                        ‫שלך?‬                ‫להסחות דעת חיצוניות‪ ,‬למשל טלפון‪ ,‬או פנימיות‪ ,‬שזה העולם‬
                                                            ‫הפנימי הפטפטני הבלתי נפסק‪ .‬ככל שתשומת הלב שלי לא‬
                     ‫"קודם כול כדאי תמיד להגיע להרצאות‬      ‫יציבה ומקפצת בין הסחות הדעת השונות‪ ,‬כך קשה לי יותר‬
                     ‫ולסדנאות שבהן עוברים תהליך חוויתי‬
                     ‫ונפשי עמוק‪ ,‬ואז אפשר לדבר איתי‬                                                            ‫לג'גל"‪.‬‬
                     ‫ולשאול שאלות‪ .‬בספר יש מדריך מסודר‬
                     ‫שעוזר למי שרוצה לעשות עבודה יעילה‬                                         ‫למהבעצם?‬
‫עם עצמו‪ .‬לאורך הספר יש ברקודים לסרטוני הדרכה שלי למי‬
‫שרוצה לתרגל את השיטה עם ג'אגלינג‪ .‬המטרה היא להצביע‬          ‫"כי תשומת הלב לא יכולה להתפצל‪ ,‬בדיוק כמו שאתה לא יכול‬
‫על רעיונות מסוימים ולתרגל אותם‪ .‬כל מה שאני מציע בספר‬        ‫לחשוב שתי מחשבות באותו רגע‪ .‬אי אפשר לבצע שתי פעולות‬
‫מבוסס על הידע העצום שרכשתי ועל הכלים שהקניתי‬                ‫שדורשות תשומת לב בעת ובעונה אחת‪ .‬צוואר הבקבוק מתהדק‬
                                                            ‫כשמנסים לבצע שלוש משימות‪ ,‬וזה מחמיר כשנשענים על‬
                                            ‫בסדנאות שלי"‪.‬‬
‫לדבריו‪ ,‬הוא לא מתיימר להציג את עצמו כדוגמה אישית לסיפור‬                 ‫אותו משאב‪ .‬בסופו של דבר אפשר אפילו לקרוס"‪.‬‬
‫הצלחה של מולטי‪-‬טסקינג או כבעל יכולת ריכוז ויעילות יוצאות‬
‫דופן‪" .‬אני מעדיף בכנות לראות את עצמי כמי שמביא בצורה‬                                      ‫למימיועדהספר?‬
‫בהירה ומסודרת‪ ,‬עד כמה שאפשר‪ ,‬את מיטב הידע המקצועי‬
‫לשימושם של הקוראים והקוראות‪ ,‬וגם לשימושי שלי"‪ ,‬הוא‬          ‫"הספר " ֵזן ג'אגלינג" מיועד לכל מי שתופעת המולטי‪-‬טסקינג‬
                                                            ‫נוכחת בחייו ושמודע לקשיים הנלווים אליה‪ .‬הוא מיועד במיוחד‬
                                                     ‫אומר‪.‬‬  ‫לאנשי מקצוע שהתופעה מעניינת אותם ‪ -‬מנהלים ומפקדים‪,‬‬
                                                            ‫יועצים ואנשי פיתוח ארגוני‪ ,‬פסיכולוגים ומטפלים‪ ,‬אנשי הוראה‬
                              ‫כמהזההצליחלך?‬                 ‫וחינוך‪ ,‬תקשורת וכדומה‪ .‬הוא מיועד למי שמחפש דרכים יעילות‬
                                                            ‫להתמודד עם הקשיים האלה‪ ,‬הן ברמת ההבנה והן ברמת‬
‫"שאלה טובה‪ .‬אני יודע בוודאות שהידע והפרקטיקות האלה‬          ‫המעשה‪ .‬הספר מיועד גם למי שרוצה ללמוד את אומנות‬
‫השפיעו עליי לטובה בדרכים שונות‪ .‬הצורה שבה אני מסתכל‬
‫על המציאות ומתנהל בתוכה השתנתה‪ .‬ועדיין‪ ,‬לפעמים אני‬                           ‫הג'אגלינג‪ ,‬וכן‪ ,‬ברור שיש קשר בין הדברים"‪.‬‬
‫חושב‪ ,‬הלוואי שיכולתי לקרוא את כל הדברים המוצגים בספר‬
‫כאילו לא נתקלתי בהם מעולם‪ ...‬אפשר לומר שבמקרה הזה‪,‬‬          ‫בספר מנפץ עודד כמה מיתוסים שאנשים מחזיקים ביחס‬
                                                            ‫למולטי‪-‬טסקינג‪" .‬רובנו מאמינים שנשים מתפקדות יותר טוב‬
    ‫הסנדלר אמנם לא הולך יחף‪ ,‬אבל גם לא נועל נעלי יוקרה"‪.‬‬    ‫מגברים במצבי מולטי‪-‬טסקינג‪ .‬מה שאנחנו יודעים היום הוא‬
                                                            ‫שאין הבדל משמעותי ביכולת הביצוע בין המינים‪ ,‬אבל נשים‬
‫‪35‬‬                                                          ‫נמצאות במצבים כאלה הרבה יותר‪ ,‬ובמיוחד אם הן אימהות"‪,‬‬
                                                            ‫הוא אומר‪" .‬בכל מקרה‪ ,‬כולנו‪ ,‬נשים וגברים‪ ,‬הורים ולא הורים‪,‬‬
                                                            ‫עושים מולטי‪-‬טסקינג כל הזמן ומשלמים על זה מחיר‪ .‬חוץ מזה‪,‬‬
                                                            ‫יש עוד כמה מיתוסים שאני נוגע בהם בספר וגם בהרצאות‬
                                                            ‫ובסדנאות שלי‪ ,‬וביניהם המיתוס על חלוקת הקשב והאמירה‬
                                                            ‫שככל שעושים יותר מולטי‪-‬טסקינג כך משתפרים בזה‪ .‬בספר‬
                                                            ‫אני מתאר מחקרים וניסויים רבים שנעשו בתחום ושמוכיחים‬
                                                            ‫בדיוק ההיפך‪ :‬מי שמתפקד הכי טוב במצבי מולטי‪-‬טסקינג הוא‬
                                                            ‫דווקא מי שעושה את זה הכי מעט ביום‪-‬יום שלו‪ .‬אני יודע שזה‬
                                                            ‫נשמע אבסורד‪ ,‬אבל מי שמגיע להרצאה שלי או קורא את הספר‬

                                                                                       ‫יבין מהר מאוד על מה אני מדבר"‪.‬‬

                                                                                                               ‫גיליון ‪85‬‬
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40