Page 58 - medorledor71
P. 58

‫זהר נוי ‪www.readbooks.co.il‬‬                                                                 ‫ספרים מומלצי החודש‬

                                     ‫הצבעים שולטים‬                                                            ‫לוחם אגדי‬

                        ‫"הצבעים של יניב החלו לריב" מאת רמי‬                                  ‫"ויהי מה – מאיר הר‪-‬ציון חייו ופועלו" מאת‬
                        ‫ארז הוא סיפור ילדים מקסים הכתוב‬                                     ‫אל"מ (מיל') משה גבעתי‪ ,‬היאהביוגרפיה‬
                        ‫בחרוזים קלילים‪ ,‬ברגישות ובהומור‬                                     ‫המלאה של מאיר הר‪-‬ציון‪ ,‬הסייר והלוחם‬
                        ‫ומעביר באמצעות הקריאה בו שלל‬                                        ‫האגדי‪ ,‬שבטרם התגייס לצה"ל כבר כבש‬
                        ‫רגשות‪ ,‬שאלות ומצבי חיים שיגעו בליבו‬                                 ‫את פסגות הרי ארצנו וגילה במסעותיו את‬
                        ‫של כל קורא‪ ,‬צעיר ומבוגר כאחד‪ .‬במרכזו‬                                ‫הנסתרות שבפינותיה‪ .‬מאיר היה הנועז‬
‫של הספר ניצב הילד יניב‪ .‬יניב הוא צייר מוכשר‪ ,‬הוא יודע לצייר על הדף‬                          ‫שבלוחמייחידה‪ 101‬ומפקדההראשוןשל‬
‫כל מה שהוא חושב עליו‪ :‬ברבור‪ ,‬נשרים‪ ,‬ג'ירף‪ ,‬את סבא גד‪ ,‬את דודה‬                               ‫סיירת הצנחנים‪ .‬על אף פציעתו האנושה‬
‫פסי‪ .‬יום אחד כשיניב חזר הביתה מבית הספר‪ ,‬הוא שמע רעש נורא‬           ‫בקרב‪ ,‬היה בין מקימיה של "היחידה" – סיירת מטכ"ל‪ .‬הוא נולד במושב‬
‫מחדרו‪ .‬מתברר לו שהצבעים שלו‪ ,‬בדיוק כמו ילדים המבלים זמן רב‬          ‫רשפון‪ ,‬ובנעוריו עבר לקיבוץ עין חרוד‪ .‬הוא היה איש אדמה‪ ,‬רועה צאן‬
‫זה בחברתו של זה ומחפשים דרך לבדל עצמם‪ ,‬הקימו מהומה בניסיון‬          ‫ומגדל בקר שהתיישב בפסגת כוכב הירדן‪ .‬למרות נכותו הקשה‪ ,‬הקים‬
‫להחליט מי מהם ראוי למלוך על יתר הצבעים‪ .‬גווניהם של הצבעים‬           ‫שם‪ ,‬יש מאין עם רעייתו רותי‪ ,‬חוות בקר משגשגת‪ .‬הספר מתאר לא רק‬
‫השונים השתנו‪ ,‬כשכל אחד ניסה להוכיח לאחרים את עליונותו‪  .‬כמו‬         ‫את דמותו‪ ,‬אלא מגולל גם את סיפורה של משפחתו‪ :‬הוריו‪ ,‬הורי רעייתו‪,‬‬
‫הילדים‪ ,‬גם הצבעים מאמינים כי התכונות הייחודיות שלהם הופכות‬          ‫אחיותיו וילדיו‪ .‬זהו סיפורה של משפחה ששורשיה נטועים באדמת‬
‫אותם לחשובים והצבעים מתעקשים להוכיח זה לזה את חשיבותם‪.‬‬              ‫ארץ ישראל זה דורות; משפחה שמסמלת את ארץ‪-‬ישראל היפה;‬
‫הטקסט בספר בנוי מחרוזים‪ ,‬טכניקה המסייעת לילדים רבים להרגיש‬          ‫משפחה שתולדותיה נכתבו בדם‪ ,‬ביזע ובדמעות‪ ,‬ותרומתה לתקומת‬
‫חלק מקריאת הסיפור כשהם מנסים להשלים בעצמם את המשפטים‪.‬‬               ‫הארץ ולביטחונה לא תסולא בפז; משפחה שחוותה אירועים טרגיים‪,‬‬
‫הספר מנוקד ומאויר‪ ,‬ומתאים במיוחד לילדי הגן הבוגרים ולתלמידי‬         ‫אך המשיכה להגשים את חזונה בדבקות ובנחישות הראויות להערצה‪.‬‬
‫בית הספר העושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקריאה‪( .‬איורים‪:‬‬           ‫מעבר לכל אלה – ספר זה הוא גם סיפורה של תקופה בתולדות ישראל‪.‬‬
                                                                    ‫(הוצאת העמותה להנצחת מאיר הר ציון ופועלו בסיוע כנרת זמורה‪,‬‬
                           ‫הילה דאבי‪ .‬הוצאת אוריון‪ 23,‬עמודים)‬
                                                                                                                     ‫‪ 506‬עמודים)‬

                                       ‫שבע האחיות‬                                                          ‫הזמנה לחופש‬

                        ‫"סיפורה של מאיה" מאת לוסינדה‬                                          ‫"אין זמן טוב מההווה" מאת ג'ק‬
                        ‫ריילי הוא הראשון בסדרת "שבע‬                                           ‫קורנפילד‪ ,‬מחבר‪ ‬הלב הנבון‪ ,‬הוא הזמנה‬
                        ‫האחיות"‪ .‬רומן סוחף העוסק באהבה‬                                        ‫להמשיך במסע הרוחני שלכם לשחרור‬
                        ‫ובאובדן‪ ,‬בנאמנות ובכוחם של קשרי‬                                       ‫נפשי ולאושר‪ ,‬גם אם הדרך ארוכה‬
                        ‫דם ומשפחה‪ .‬מאיה נקראת לשוב‬                                            ‫ורצופת מכשולים‪ ,‬ועל אף השינויים‬
                        ‫בדחיפות ל'אטלנטיס'‪ ,‬בית ילדותה‬                                        ‫ואתגרי החיים "אינכם חייבים לחכות‬
                        ‫שעל גדת אגם ז'נבה‪ .‬אביה‪ ,‬המיליונר‬                                     ‫לרגע שבו תהיו חופשיים‪ .‬אין צורך‬
                        ‫החידתי המכונה 'פא סולט'‪ ,‬הלך‬                                          ‫לדחות את האושר לעתיד" לדברי‬
                        ‫לעולמו‪ .‬עם בואה‪ ,‬מתברר למאיה שלא‬                                      ‫המחבר‪ .‬ד"ר קורנפילד‪ ,‬הוא מראשוני‬
                        ‫תיערך הלוויה‪ ,‬כי האב נטמן‪ ,‬לבקשתו‪,‬‬                                    ‫הפסיכולוגים המערביים ששילבו‬
‫במצולות האוקיינוס‪ .‬כעת היא ממתינה לבואן של חמש אחיותיה‪,‬‬             ‫בעבודתם עקרונות מתורות בודהיסטיות‪ .‬בספר הוא משלב תובנות‬
‫כדי לבשר להן את הבשורה‪ .‬לכל אחת משש הבנות‪ ,‬שאומצו‬                   ‫וסיפורי מקרה של מטופלים‪ ,‬פרי של יותר מארבעים שנות הוראת‬
‫בינקותן בידי פא סולט ונקראו על שם הפליאודות המיתולוגיות‪,‬‬            ‫מיינדפולנס‪ .‬במבט חומל ומחויך הוא מציע לא לדחות את האושר‬
‫הושאר מכתב ובו רמז למקורותיה ולמורשתה‪ .‬מאיה‪ ,‬הבכורה‪,‬‬                ‫לעתיד‪ ,‬לשחרר את הרוח ולפתוח את הלב באומץ לכל המתרחש‬
‫צעירה יפת תואר ונוטה להתבודדות‪ ,‬היא הראשונה שיוצאת‬                  ‫ברגע הזה‪ .‬כל פרק בספר הוא קריאה לחוות ממד אחר של חופש ‪-‬‬
‫למסע‪ .‬פיסת אריח משולשת עם כתובת מסתורית‪ ,‬שרשרת אבן‪-‬‬                 ‫חופש של הרוח והחופש להיות מי שאתם מעבר לפחד ולהיסטוריה‬
‫ירח ופגישת עבודה אפשרית עם פלוריאנו‪ ,‬סופר צעיר ומצליח‬               ‫שלכם‪ ,‬להבין את החופש‪ ,‬החופש לאהוב‪ ,‬חופש בתקופות מאתגרות‪,‬‬
‫שהיא מתרגמת את ספריו לצרפתית‪ ,‬מובילות אותה לריו דה‬                  ‫החופש להגן על מה שחשוב לכם‪ ,‬לחיות את החופש והחופש להיות‬
‫ז'ניירו שבברזיל‪ .‬העקבות מוליכים לבית אצולה מתפורר‪ ,‬שם היא‬           ‫מאושרים‪ .‬הספר כולל שיעורים ותרגילים מעשיים בהם להיפתח‬
‫מתוודעת לקורותיה של אם סבתה‪ ,‬איזבלה היפהפייה‪ .‬סיפורה‬                ‫למודעות רחבה‪ ,‬מדיטציית טוב לב אוהב‪ ,‬לקבל השראה מאמון‪ ,‬לעבוד‬
‫של בל מחבר בין ריו השמרנית של שנות העשרים והקמתו של‬                 ‫עם רגשות קשים‪ ,‬המעניקים מבט חדש על מצבי תקיעות ודרכים‬
‫פסל כריסטו‪ ,‬סמלה של ריו‪ ,‬לפריז הבוהמית והנועזת‪ .‬באטלייה‬             ‫להיחלץ ולהשתחרר מהם‪( .‬מאנגלית‪ :‬לינדה פניאס‪-‬אוחנה‪ ,‬הוצאת‬
‫של האמן פול פוגשת בל את הפסל לורן ברואי וחייה משתנים‬
           ‫לעד‪( .‬מאנגלית‪ :‬דפנה לוי‪ ,‬הוצאת מודן‪ 492 ,‬עמודים)‬                                                     ‫מודן‪ 260,‬עמודים)‬

                                                                                                                             ‫‪58‬‬
   53   54   55   56   57   58   59   60