Page 57 - medorledor68
P. 57

‫מגזין מדור לדור‬

                                                      ‫אימון‬

‫מדובר באימון ממוקד מטרה לאורך שנים עשר מפגשים‬                                              ‫עמו״אדת‪:‬דרור כהן אורגד‬
‫בהם ההורה באמצעות המאמן לומד ומודרך לבצע‬
‫פעילויות עם הילד‪ .‬כתוצאה‪ ,‬לקראת סיום תהליך האימון‬     ‫ני ישראל יצאו ממצרים במסעב‬
‫ניתן לראות שינוי התנהגותי אצל הילד וכיצד קל לו יותר‬
‫לעבור את המסע שלו‪ .‬עם כלים אלה הילד יוכל להשיג‬         ‫לארץ ישראל‪ .‬לשאלה מדוע‬
                                                       ‫המסע לקח ארבעים שנה‪ ,‬שהרי ניתן‬
                    ‫תוצאות טובות יותר בחייו הממשיים‪.‬‬   ‫היה לעבור את המרחק הנ"ל מהר יותר‪,‬‬
 ‫לפרטים דרור כהן אורגד עו"ד ‪ ,‬מגשר ‪ ,‬מתאם הורי ומאמן‬   ‫עונים חכמים כי הדור שהיה מורגל בחיי‬
                                                       ‫עבדות צריך היה לעבור מן העולם על‬
                    ‫‪[email protected] l 054-4950013‬‬
                                                                        ‫מנת שיצמח דור חדש‪.‬‬
‫‪57‬‬
                                                       ‫כל הורה שמבינינו‪ ,‬יודע כי החיים הם מסע‪ ,‬מסע שלו‬
                                                                                         ‫מול עצמו ומול ילדיו‪.‬‬

                                                       ‫במסע מול ילדינו אנו עוברים יחד איתם תקופות בהן‬
                                                      ‫הם יכולים לחוות קשיים חברתיים‪ ,‬פיזיים ולימודיים‪.‬‬
                                                      ‫לעיתים הקשיים מאובחנים כקשיי קשב וריכוז ולעיתים‬
                                                      ‫אינם נושאים את "האבחנה" המוגדרת‪ .‬בכל אחד‬
                                                      ‫מהמקרים שתיארתי החוויה ההורית זהה‪ .‬יש לילד שלנו‬

                                                             ‫קושי וקשה לנו לעמוד מהצד ולראות אותו בקשייו‪.‬‬

                                                      ‫במסע הזה ישנן דרכים שונות לטיפול‪ ,‬כאשר המוכרת‬
                                                      ‫ביותר היא התעלמות‪ ,‬לא מתוך רצון באמת להתעלם אלא‬

                                                            ‫מתוך הכחשה ‪ /‬תקווה שהדברים יסתדרו מעצמם‪.‬‬

                                                      ‫דרך נוספת היא לשלוח את הילד לטיפול‪ .‬היתרון בכך הוא‬
                                                      ‫כי הנושא מטופל והחיסרון לעיתים הוא הסטיגמה‬
                                                      ‫המודבקת לילד או לחילופין הסטיגמה של הילד על עצמו‪.‬‬

                                                        ‫דרך נוספת‪ ,‬אשר מהווה פיתוח תומך‬
                                                        ‫מחקר הינה אימון להורים אשר פותח‬
                                                        ‫ע"י אגודת ניצן העוסקת בעיקר‬
                                                        ‫בילדים בעלי קשיים חברתיים‪/‬‬

                                                                                   ‫לימודיים‪.‬‬

                                                      ‫יתרונו של אימון מסוג זה הוא שהילד אינו נמצא פיזית בחדר‬
                                                         ‫האימון ובכך מנוטרלת ההתנגדות שעלולה להופיע אצלו‪.‬‬

                                                                                                         ‫גיליון ‪68‬‬
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62