Page 42 - medorledor67
P. 42

‫ואם עסקינן בפורים‪ ,‬ובילדינו‪ ,‬יש כאלו שרוצים להתחפש‬                                             ‫משפחה‬
‫ואף יודעים בדיוק למה‪ .‬יש ילדים הרוצים להתחפש אך‬
‫לא סגורים על תחפושת‪ ,‬ויש ילדים שאינם מעוניינים‬                ‫פורים‬

                                             ‫להתחפש‪.‬‬                                                ‫ימשארתא‪:‬לה זקס‬
‫אגב‪ ,‬זה קורה ללא מעט בגילאי ‪ 10-14‬כסמל להתבגרות‪.‬‬
‫"הם לא יעסקו בשטויות" ולהיפך יש המתעסקים‬                    ‫חג פורים חג פורים״‬
                                                                            ‫חג גדול לילדים‪,‬‬
             ‫בתחפושות יצירתיות וקבוצתיות בגיל זה‪.‬‬        ‫מסיכות רעשנים‪ ,‬שירים וריקודים‪"....‬‬

‫תפקידנו כהורים‪ ,‬לאפשר לילדינו הרוצים להתחפש‬              ‫פורים הוא החג בו כולנו מוזמנים להתחפש ולתת דרור‬
‫לממשאתהפנטזיה‪,‬לסייעלמתלבטיםלבחורתחפושתשאוהבים‪.‬‬                                            ‫ליצירתיות ולפנטזיות‪.‬‬
‫להבין את הסיבה שמניעה ילד לא להתחפש‪ ,‬האם‬
‫זה מרד ההתבגרות‪ ,‬האם יש חששות הגורמים לילד‬               ‫ומה קורה ביום יום? מתי אנו לובשים‬
                                                           ‫מסיכות? מתי אנו מרעישים ברעשן?‬
                                   ‫להימנע מתחפושת?‬
‫ננסה כהורים להבין את הסיבות‪ ,‬ננסה להפיג חששות‪.‬‬           ‫כבני אדם‪ ,‬יש לנו מגוון תכונות‪ ,‬מגוון התנהגויות‪,‬‬
‫אך לא נלחץ להתחפש‪ .‬כן נעודד ללכת ביום זה לבית‬            ‫מגוון מחשבות ומגוון רגשות‪ .‬בכל עת ועת אנו‬
‫הספר‪ ,‬לא להימנע‪ ...‬תציידו את הילד בתיקו בכובע או‬          ‫לכאורה בתחפושת שונה‪ ,‬המבטאת פן באישיותנו‪.‬‬
‫מסיכה‪ ,‬כי ייתכן וישנה דעתו בהמשך הבוקר‪ ,‬במיוחד‬           ‫בעבודה‪ ,‬בשעות הפנאי‪ ,‬בעיסוק בתחביבים‪ ,‬אנו‬
                                                         ‫מתלבשים באופן שונה‪ ,‬הקצב שלנו שונה‪ ,‬התחושות‬
                                ‫אם ירגיש שונה מכולם‪.‬‬
                                                          ‫הפנימיות בחלקן משתנות ואנו נראים מעט אחרת‪.‬‬
‫אפשרו לאחר החג במהלך השנה‪ ,‬לשחק עם הילדים‬                ‫למעשה‪ ,‬לכל אחד מאתנו יש בכליו יותר מאלף פרצופים‪.‬‬
‫בבחירת דמויות‪ ,‬להעמיד לרשותם את "ארגז‬
‫התחפושות משנים עברו (שלרוב נמצא בכל‬                        ‫בזוגיות לדוגמא‪ ,‬האם לבשנו את‬
‫בית)‪ .‬לעודדם להיכנס לדמות שיבחרו‪ ,‬לבנות סיפור‬              ‫דמות המאהב הרומנטיקן‪ ,‬או את‬

                                          ‫סביב ולשחק‪.‬‬           ‫דמות ההורה‪ ,‬או את דמות הילד‬
                                                           ‫המתפנק‪ ,‬או את דמות הבוגר הכועס‪.‬‬
‫ההורים כדוגמא‪ ,‬יכולים לבחור דמות מסיפורים‪,‬‬
‫סרטים‪ ,‬או מהחיים‪ ,‬או דמויות שתאופיינה במצב‬               ‫בהורות לדוגמא‪ ,‬האם אנחנו בדמות ההורה המבין‪,‬‬
‫נפשי‪ ,‬בתכונות מסוימות כמו‪ :‬בעלת לב טוב‬                   ‫מכיל‪ ,‬קשוב או בדמות ההורה העסוק בשלו‪ ,‬או בדמות‬

            ‫שעוזרת‪ ....‬מקשיבה‪....‬פותרת קושיות‪.‬‬                                  ‫ההורה המרוחק‪ ,‬או השטותניק‪..‬‬
‫זו אחת הדרכים מחד להעשיר לילדים את מושג ההתחפשות‪,‬‬        ‫"לכל עת ועת לכל חפץ" אמר קהלת‪ .‬יש לנו רפרטואר‬
                                                         ‫עשיר ואנחנו מוזמנים לנהלו ולהשתמש בו במצבים‬
                             ‫ברובד החיצוני ופנימי כאחד‪,‬‬
‫ומאידך‪ ,‬לייצג ולהאיר בדמויות ערכים החשובים‬                                                            ‫מתאימים‪.‬‬

          ‫בעיניכם‪ ,‬כמו‪ :‬לעזור לזולת‪ ,‬להקשיב‪ .‬ועוד‪.‬‬

‫שאל המשורר "מדוע לא יחול פורים פעמיים בשבוע"?‬
‫ואומר לו‪ ,‬פורים חל כל יום ובכל שעה‪ ,‬רק נתבונן‬

        ‫בעצמנו וסביבנו ונזהה את שלל התחפושות‪.‬‬

                                            ‫פורים שמח‬

          ‫"ישראלה זקס – מטפלת זוגית משפחתית מוסמכ 	ת‬

             ‫‪[email protected] | 050-8698874‬‬

                                                         ‫‪42‬‬
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47