Page 34 - medorledor67
P. 34

‫מנות עם שילובים שאחרים לא חשבו עליהם‪ .‬וגם האומנים‬                                        ‫תרבות ואומנות‬
‫הכי מוצלחים הם אלה שמכירים את חוקי הטבע ויכולים‬
‫לצייר או לפסל משהו שנראה כאילו מפר את החוקים‬                    ‫מדע‬
                                                              ‫היצירה‬
                                                 ‫האלה‪.‬‬
                                                                                                      ‫אמיאריתנ‪:‬ה דלח‬
‫אז הנה איך משחררים את היצירתיות‬
‫שלנו מהכלוב בו כלאנו אותה כשהיינו‬                         ‫שאלו כל אחד ויאמר לכם כי מקובל שמדע‪ ,‬הואת‬
‫ילדים והמבוגרים סביבינו התנהגו כמו‬
                                                          ‫דבר מדוייק עם חוקים קבועים ויצירתיות היא‬
                              ‫מבוגרים?‬                    ‫דבר חופשי שרק מעטים יכולים להפעיל‪ .‬ובקושי שמים‬
                                                          ‫לב כמה פעמים שומעים "זה לא מדע מדוייק" לא רק‬
‫תחילה‪ ,‬מסתכלים טוב‪-‬טוב על עצמנו ומזהים איפה אנחנו‬
‫הכי משוחררים‪ ,‬באיזה תחום אנחנו מביאים את הכי הרבה‬                                     ‫מהרופאים וטכנאיי מקררים‪.‬‬

           ‫חידוש‪ :‬שם אנחנו מרגישים את חופש היצירה‪.‬‬        ‫יותר ויותר אנשי חינוך‪ ,‬ממציאים ואנשים מובילים בתעשיה‬
‫בשלב השני‪ ,‬מסתכלים מסביב ובוחרים פרויקט אחד של‬            ‫מבינים שעירבוביה של גם וגם זה תמיד יותר טוב מרק‬
‫אומנות או אמנות בה היינו רוצים ליפות את הסביבה‬            ‫דבר אחד‪ :‬רק מדע או רק אמנות‪ .‬כל ממציא יגיד לכם‬
‫המיידית שלנו (אולי קיר ריק שהיינו רוצים לקשט או חפץ‬       ‫שבלי קצת יצירתיות קשה לצאת מהקופסה ולהביא את‬
                                                          ‫הפיתרון שאף אחד אחר לא צלח עד כה‪ .‬ומן הצד השני‪,‬‬
                                ‫שימושי על שולחן החג)‪.‬‬     ‫כל אמן יודה שבלי ידע בסיסי של חומרים וחוקי טבע‪ ,‬קשה‬
‫והשלב האחרון והכי פשוט‪ :‬שואלים את עצמינו איך היינו‬        ‫להביא את החידוש שיקדם את האומנות ויחזיק אותה‬
‫פותרים את בעית הקישוט אם היא הייתה בעיה של‬
‫התחום ההוא שבו אנחנו מפעילים את היצירתיות שלנו‬                                         ‫בראש ההשיגים האנושיים‪.‬‬

                                    ‫בלי גבולות ופחדים‪.‬‬      ‫אחרי ‪ 17‬שנה של עבודה מדעית ו‪5-‬‬
                                                            ‫שנים של יזמות אומנותית אני יכולה‬
‫אז בינתיים‪ ,‬עד שנוכל להיפגש לאיזו סדנה פנים אל‬              ‫לספר לכם בלב שלם שיש מדע‬
‫פנים‪ ,‬ובגלל שפורים ופסח כבר בפתח‪ ,‬אני מזמינה אתכם‬
‫ליצור מעטפת אריזה למשלוח מנות מרשימה‪ ,‬מהירה‬                        ‫ביצירתיות ויש אומנות במדע‪.‬‬
‫ובעיקר ידידותית לסביבה‪ .‬כמובן שאפשר להישתמש בה‬
‫בקלות בכל חג‪ ,‬שבת ומסיבה! אפשר ליצור אותה מנייר‬           ‫בכל אחד מאתנו יש יצירתיות ואנחנו מבטאים אותה‪ ,‬כל‬
‫ממוחזר או מנייר שקנינו במיוחד לכך‪ .‬עלוני הפרסומת‬          ‫אחד מאיתנו במקום החופשי שלו‪ ,‬באותו המקום שלא‬
‫של סופר פארם מתאימים במיוחד לכך! אפשר להשתמש‬              ‫נחסם כשגדלנו (כן‪ ,‬אני מתכוונת לכל הפעמים שאמא‪ ,‬או‬
‫במעטפות האריזה‪ ,‬מיד בסיום היצירה‪ ,‬ואפשר להשקיע‬            ‫דודה או מורה אמרו לנו "אוי‪ ,‬הצבעים שבחרת נוראים"‬
                                                          ‫או "יש לך ‪ 2‬ידיים שמאליות‪ ,‬מזל שאת חכמה ומבינה‬
                                  ‫עוד כמה דקות לקשט‪.‬‬      ‫מתמטיקה")‪ .‬עורכי הדין המוצלחים ביותר הם אלה‬
                                                          ‫שמפעילים המון יצירתיות בלהביא ולהדגיש את אותם‬
                           ‫אז יצירה מדעית שתהיה לנו!!‬     ‫החוקים והסעיפים שמשרתים את מטרתם‪ .‬השפים הכי‬
                                                          ‫מוצלחים הם אלה שיכולים ליצור (קרי להפעיל יצירתיות)‬
                                ‫פרויקט‪:‬‬
                                                                                                                   ‫‪34‬‬
                                           ‫שקית מתנה‬

                                ‫טכניקה‪:‬‬

                                   ‫אוריגמי – קיפולי נייר‬

                                   ‫ציוד‪:‬‬

                               ‫אופציונלי‪ :‬מספריים‪ ,‬דבק‬

                                ‫חומרים‪:‬‬

         ‫נייר צבעוני‪ ,‬אופציונלי‪ :‬מדבקות‪ ,‬פייטים‪ ,‬סרטים‬

                           ‫אופן העבודה‪:‬‬

‫• גוזרים את הנייר לריבוע‪ ,‬אם הוא בצורה שונה‪ ,‬או בעל‬
                                         ‫שוליים קרועים‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39