Page 50 - medorledor66
P. 50

‫ביטחון עצמי‪ ,‬פחד מזוגיות‪ ,‬פתיחות ואמון בבני אדם‪ ,‬ביטחון‬                     ‫משפטיפ ‪ -‬נדל״ן ודיני משפחה‬
                 ‫ביכולת להשפיע על תהליכים בחיים ועוד‪.‬‬
                                                             ‫גישור‬
‫כאשר בני זוג מחליטים יחד או אחד‬                                                                               ‫מאת‪:‬‬
‫מהצדדים מחליט להיפרד פתוחות בפניהם‬                                                               ‫עו״ד דרור כהן אורגד‬
‫שתי אפשרויות כיצד לעשות את תהליך‬
                                                            ‫ישראל של היום נראה שמשפחה במבנה הקלאסיב‬
                                ‫הפרידה‪.‬‬
                                                            ‫של אבא‪ ,‬אמא וילדים הופכת ככל שעובר הזמן‬
‫הדרך המוכרת‪ ,‬היא פניה לעורך דין ופתיחת הליכים בבית‬          ‫לתופעה הולכת ומשתנה‪ .‬בעידן בו "הגשמת העצמי" הינה‬
‫המשפט – בחירה בדרך זו‪ ,‬למעשה‪ ,‬מסמנת לצד השני כי‬             ‫בראש סולם העדיפויות‪ ,‬אנו רואים כי המשפחות בהן באיזו‬
‫כוונתנו ופנינו מועדות למלחמה וכידוע ניתן להילחם על כל‬       ‫שהוא שלב התא המשפחתי מתפרק הן מרבית המשפחות‪.‬‬
                                                            ‫הסטטיסטיקה קובעת כי שניים מתוך שלושה זוגות עתידים‬
     ‫דבר‪ ,‬רכוש‪ ,‬מזונות‪ ,‬הסדרי ראיה‪ ,‬זכויות פנסיוניות ועוד‪.‬‬
    ‫הדרך האחרת המועדפת בעיניי הינה פניה להליך גישור‪.‬‬                      ‫להתגרש או להיפרד במידה שלא נישאו כלל‪.‬‬
‫הליך גישור‪ ,‬הינו הליך במסגרתו אנו בודקים מהם הצרכים הן‬
‫הרגשיים והן הכלכלים והאחרים של כל אחד מהצדדים‪,‬‬              ‫פרידה ללא ילדים הינו הליך פשוט בד"כ‪ ,‬אין הרבה רכוש‬
‫ומגיעים בד"כ במספר פגישות מצומצם להסכמות‪ .‬בדרך זו‬           ‫שנצבר ומוקדי החיכוך הם קטנים‪ .‬למעשה מגיעים להסכמה‬
‫ההסכמות והמנגנונים אשר יבטיחו כי הפרידה תהיה‬
‫מותאמת יותר לצרכים של כל אחד מהצדדים‪ .‬בתהליך אנו‬                         ‫על פרידה‪ ,‬הפרדת רכוש ובזה הקשר מסתיים‪.‬‬
‫מאבדים את האבל‪ ,‬מנסים לנטרל את הצורך להשיג "ניצחון‬
‫" ו"להכניע" את הצד האחר‪ .‬הכוונה היא ליצור הסכמות‬              ‫סיפור שונה לחלוטין‪ ,‬הוא כאשר לבני‬
‫לטובת התא המשפחתי העתידי‪ .‬בהתאם לפסק הדין מהקיץ‬               ‫זוג ישנם ילדים משותפים‪ .‬במקרה כזה‬
‫בשנה שעברה המטרה היא להגיע למצב בו אנו יוצרים שני‬             ‫הליך הפרידה או הגירושין הוא למעשה‬
                                                              ‫שינוי מבני וכפוי על הילדים של התא‬
              ‫בתים שהרמה הכללית והכלכלית בהם דומה‪.‬‬
                                                                                       ‫המשפחתי‪.‬‬
‫כעו"ד העוסק הן בגישור והן בתאום בין ההורים לאחר גירושים‬
‫הפרידה היא מבן הזוג אך לא מהילדים‪ .‬הליך הגישור תוצאתו‬       ‫המחקר מדרג את תהליך הגירושים כאחד המשברים הקשים‬
‫היא הסכם גירושים אשר מאושר על ידי בית המשפט בדרך‬            ‫ביותר של האדם‪ .‬אנו נוטים לחשוב כי הצד אשר יזם את‬
‫זהה להסכם גירושין אשר הושג לאחר מלחמה בבית המשפט‪.‬‬           ‫הפרידה קל לו יותר‪ ,‬אולם מחשבה זו אינה נכונה כלל וכלל‪.‬‬
‫מובן כי המשקעים והכעסים והפגיעה בכ"א מבני הזוג קטנה‬         ‫נכון‪ ,‬הצד שיזם התכונן לתהליך‪ ,‬תזמן אותו וכביכול הכין את‬
‫בהליך גישור מהפגיעה בעת ניהול מלחמה בבית המשפט‪,‬‬             ‫עצמו‪ .‬למעשה עם ההחלטה על הפרידה מתחיל תהליך‬
‫הליך בו מטרת העל של עורכי הדין של כ"א מהצדדים הוא‬           ‫"אבל" של שני הצדדים‪ .‬היוזם נושא בקרבו תחושת אשם‬
                                                            ‫ואף יואשם על ידי הצד האחר כי הוא זה "שהרים ידיים ופירק‬
                                 ‫להכפיש את הצד האחר‪.‬‬
‫כמתאם הורי אשר פוגש זוגות שאינם מצליחים ליצור‬                                                        ‫את המשפחה"‪.‬‬
‫תקשורת טובה בעניין הילדים לאחר הגירושים ומופנים להליך‬
‫בו הם נדרשים ליצור הידברות בקשר עם הילדים‪ ,‬אני ממליץ‬        ‫ראיונות עם ילדים בוגרים‪ ,‬בגילאי העשרים והשלושים שחוו‬
‫על הליך גישור לפרידה‪ ,‬הליך שבמרבית המקרים הינו הליך‬         ‫הליך של גירושים אצל הוריהם קובעים כי אופן ניהול הליך‬
‫קצר יותר‪ ,‬ממוקד‪ ,‬זול יותר ואף מאפשר במרבית המקרים‬           ‫הגירושים והתקשורת בין ההורים‪ ,‬לאחר מכן‪ ,‬או העדרה‬
‫תקשורת טובה יותר לאחר הגירושים שהרי הפרידה היא מבן‬          ‫משפיעים רבות על "הצלקות" אותם נושאים הילדים לאחר‬
                                                            ‫מכן לחייהם‪ .‬ההשפעות על הילדים הינם במשורים שונים‪:‬‬
                                      ‫הזוג ולא מהילדים‪.‬‬
                                                                                                                      ‫‪50‬‬
‫מוזמנים לפנות בשאלות לעו"ד דרור כהן אורגד מגשר מתאם‬
                               ‫הורים ומנחה מעגלי גברים‪.‬‬

  ‫ניתן לפנות לטלפון ‪[email protected] l 054-4950013‬‬
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55