Page 34 - medorledor61
P. 34

‫משפחה‬

‫משחקי תפקיד מעודדים אצל הילדים את הדמיון והיצירה‪.‬‬                 ‫"אני לא‬
‫משחקים אלה גם מפתחים את קישורי השפה‪ ,‬המוטוריקה‬                     ‫יודע‪/‬ת‬
                                                               ‫לשחק עם‬
                                           ‫העדינה ועוד‪...‬‬
‫לכן חשוב שאחד מההורים ישחק עם הילד‪ .‬כל אחד‬                           ‫ילדי"‬
‫יכול לבחור את מה שהוא אוהב ולהקצות לזה זמן‪ .‬אין‬
‫צורך בפעילות ארוכה‪ .‬אפשר לבחור משחקים קצרים‬                                                                  ‫מאת‪:‬‬
                                                                                                     ‫יהודית לוטואק‬
                    ‫שגם ההורה וגם הילד ימצאו עניין בו‪.‬‬
                                                           ‫א פעם אני נפגשת עם הורים שאיןל‬
  ‫חשוב שהילדים ישחקו גם עם מבוגרים‬
  ‫וגם עם ילדים כדי לפתח את הקישורים‬                        ‫להם זמן‪ ,‬חשק או סבלנות לשבת‬
                                                           ‫ולשחק עם ילדם‪ .‬לרוב הם מפחדים‬
              ‫החברתיים והקוגנטיביים‪.‬‬                       ‫לגלות זאת וחשים בושה ואי נוחות בגלל זה‪.‬‬
                                                           ‫הסיבות רבות אך אין לא מצליחים למצוא‬
‫ישנם ילדים שמאוכזבים מכך שהוריהם לא משחקים‬
‫איתם במיוחד אם הם פגשו הורי חבריהם שכן משחקים‪.‬‬                                ‫את הסיבה המדוייקת‪.‬‬
‫אפשר לספר לילד שאנו לא כל כך אוהבים לשחק אבל‬
‫באותה נימה להוסיף שאנו אוהבים מאוד לעשות פעילויות‬                                           ‫איך אפשר לעזור להם?‬
                                                           ‫חוסר רצון לשחק עם הילד לא מצביע על אי אהבה אליו‪.‬‬
                                      ‫אחרות משותפות‪.‬‬       ‫ניתן לקיים כל פעילות אחרת כמו ביקור בפארק שעשועים‪,‬‬
                                                           ‫הכנת עבודת יצירה משותפת או אפילו קריאה של סיפור‪.‬‬
‫האם אפשר "ללמוד" לשחק עם הילדים?‬
                                                                    ‫למעשה כל פעילויות אלו הן זמן איכות עם הילד‪.‬‬
‫כמובן שאפשר ‪ -‬פשוט לשאול את הילד "תראה לי איך‬              ‫כיום ההורים עובדים וצריכים גם לנהל משק בית במקביל‪,‬‬
                                              ‫משחקים"‬      ‫לכן לא תמיד יש להם חשק וסבלנות להתיישב ולשחק‬
                                                           ‫במשחק שאין להם עניין בו ‪.‬ישנם גם הורים שהוריהם‬
‫ולסיום חשוב לקבוע אפילו ביומן פגישות עם ילדיכם‪ ,‬פגישות‬     ‫בילדותם לא ישבו איתם לשחק ולכן הם חוזרים על אותו‬
‫שבהם תחליטו על דברים שתעשו יחד‪ .‬בהתחלה זה יראה‬             ‫דפוס פעולה‪ .‬להורים יש כמובן זכות להחליט מה מתאים‬
‫מאולץ אבל עם הזמן זה יהפוך להרגל מהנה‪ .‬ודבר אחרון‬          ‫להם‪ ,‬לכן אם האמא לא יכולה לשחק עם בנה במכוניות אז‬
                                                           ‫אולי האבא יוכל‪ ,‬או חברים וגם רצוי שהילד ילמד לשחק‬
             ‫אליכם‪" :‬כייף לפעמים לחזור ולהרגיש ילד"‪.‬‬
                                                                                          ‫כשאין אף אחד בסביבתו‪.‬‬
                          ‫יהודית לוטואק‪ ,‬האוכל כמשחק‬
                                                           ‫האם זמן משחק עם האמא חשוב או לא?‬
          ‫‪[email protected] | 054-7388825‬‬
                                                           ‫המשחק הוא מקור לתרגול התנהגויות חברתיות אצל‬
                                                           ‫הילד‪ .‬לדוגמא כשילדים משחקים עם בובות למעשה הם‬
                                                           ‫הופכים בעקיפין להורים ומזדהים איתם‪ .‬כשמשחקים‬
                                                           ‫משחק קופסא הילדים חייבים למלא אחרי חוקי המשחק‬
                                                           ‫בדיוק כמו בבית ספר וכו'‪ .‬חוקים אלה גם גורמים להם‬

                                                             ‫לכבד את חבריהם‪ ,‬להקשיב להם וכמובן שיכבדו אותם‪.‬‬

                                                           ‫‪34‬‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39