Page 11 - medorledor58
P. 11

‫מגזין מדור לדור‬                                                        ‫כמה מילים לגבי הקורסים‬

          ‫למה אחריות היא דבר מסוכן?‬                      ‫אני מלמד בקורסי הדברה‪ .‬חלק מהתלמידים שלי הם‬
                                                         ‫אנשים שסיימו קריירה מסוימת ובגיל ‪ 40-50‬החלו‬
‫מדביר נותן אחריות למשך שנה‪ ,‬שהיא בעצם אחריות‬             ‫קריירה שניה‪ .‬חלקם מתקשים לעבור את הבחינות כיוון‬
‫מסחרית שלא מגובה בפועל בחומר הדברה‪ .‬ייתכן‬                ‫שהם לומדים חישובים‪ ,‬אנטומולוגיה וטוקסיקולוגיה‬
‫מאוד שההדברה לא תהיה מספיק יעילה והמזיק ישוב‪.‬‬            ‫ואלו נושאים בתחומים לא מוכרים‪ .‬לרוב התלמידים‬
‫המדביר יאלץ לשוב בשנית ללקוח‪ .‬כדי להימנע מחזרה‬
‫שלישית‪ ,‬הוא עלול להשתמש בכמות גדולה יותר של‬                                ‫קשה לקלוט וליישם החומר בבחינות‪.‬‬
‫חומר ועל פני שטחים נרחבים יותר ‪ -‬דבר שעלול לפגוע‬         ‫הצד השני של המטבע הוא שאין פיקוח על המכללות‪,‬‬
‫בבריאות הלקוח‪ .‬הפתרון הוא להציע תכנית טיפול עניינית‬
‫שתואמת את הצרכים והבעיות הייחודיות לכל מבנה‪/‬‬                    ‫על החומר הנלמד ועל אופן העברתו לתלמידים‪.‬‬
                                                         ‫בנוסף‪ ,‬המבחנים אינם משקפים את המציאות ובחלק‬
                      ‫יעוד מבנה ולאופן פעולת המזיק‪.‬‬      ‫מההיבטים רמת המבחנים נמוכה ולא רלוונטית וציון‬
                                                         ‫המעבר שלהם הוא נמוך (‪ )60‬כך שגם אם תלמיד עבר‬
              ‫מה גורם למזיקים להגיע?‬                     ‫את המבחן‪ ,‬הדבר לא בהכרח מעיד על רמת הידע הנדרשת‬

‫כל פעילות של מזיק באתר כלשהו תלויה בכך שהמבנה או‬                   ‫ממנו‪ ,‬ובפועל ההתנסות היא על חשבון הלקוחות‪.‬‬
     ‫רמת התחזוקה שלו מאפשרת זאת‪ .‬ישנם ‪ 3‬פרמטרים‪:‬‬
                                                                       ‫פתרונות אפשריים למצב‪:‬‬
‫פתחים בקירות‪ ,‬בחלונות או בדלתות‪ ,‬שטחים מתים‬
‫שמאפשרים התפתחות של בתי גדול והזנחה או ג'אנק‪.‬‬            ‫‪ .1‬לעשות מבחני קבלה לקורסים שמטרתם לבדוק את‬
                                                                                     ‫יכולת הלימוד של התלמיד‪.‬‬
                                 ‫אני כותב ספר בנושא‪.‬‬
                                                         ‫‪ .2‬לעשות מבחני ידע ויכולת למכללות ולמרצים ולהתאים‬
‫למה תמחור נמוך של פעולת הדברה‬                                                 ‫את חומר הלימוד לנדרש במציאות‪.‬‬
                          ‫מסוכן ללקוח?‬
                                                               ‫‪ .3‬ליצור שלב של לימוד מעשי שתואם למציאות‪.‬‬
‫כשמדביר מתמחר פעולת הדברה באופן נמוך מעלות‬                           ‫‪ .4‬להתאים את רמת הבחינות לשנת ‪.2018‬‬
‫שעת העבודה שלו הוא עושה זאת עקב הורדות מחירים‬
‫של מתחריו‪ .‬במצב זה פעולת ההדברה לא משתלמת‬                     ‫אילו עיסוקים נוספים יש לך בענף?‬

     ‫וכדי להפוך אותה לכזו המדביר יפעל באופן הבא‪:‬‬         ‫אני מייעץ לחברות הדברה ולמדבירים בנושא כתיבת‬
‫‪ .1‬הוא יקצר את משך הזמן שנדרש לביצוע פעולת‬               ‫נהלי הדברה‪ ,‬הכשרת עובדים וצוותי משרד ותמחור‬
‫ניטור והדברה כדי להספיק לבצע יותר פעולות בכל‬             ‫‪ -‬דבר שמאפשר להם להעלות את רמת השרות ואת‬

                                            ‫יום עבודה‪.‬‬                                           ‫רמת הרווחיות‪.‬‬
‫‪ .2‬הוא יעלה את ריכוז חומר ההדברה או ישתמש מראש‬
‫בחומרי הדברה רעילים יותר כדי למנוע מעצמו עבודות‬          ‫בקשר לחפירות הרכבת הקלה ברמת גן‬
                                                                                        ‫ותל אביב‬
                                                ‫חוזרות‪.‬‬
‫‪ .3‬בחלק מהמקרים עשויה להיות לדרך פעולה זו‬                ‫לדעתי מדובר במהלך מסחרי שהתקשורת עטה עליו‪.‬‬
                                                         ‫החולדות היו לפני ויהיו אחרי‪ .‬בגוש דן חופרים כל הזמן‬
 ‫השלכות חמורות על הלקוח או על פתרון הבעיה‪.‬‬               ‫תשתיות לבניית מגדלים ומבני תעשיה ועצם הבניה‬
                                                         ‫עצמה אינה סיבה משנה מציאות לאורך זמן או גורמת‬
‫מה אתה יכול לספר על נושא ההכשרות‬                         ‫להתפרצות חולדות‪ .‬בהערכות אלמנטארית לעניין ניתן‬
                                ‫המשך?‬
                                                                     ‫לפתור את הבעיה גם ללא הלחצת הציבור‪.‬‬
‫אחד הדברים שביקשנו מהמשרד להגנת הסביבה‪ ,‬הוא‬
             ‫שיהיו בחוק הכשרות המשך למצב הקיים‪.‬‬          ‫הדברה ‪ -‬כמה זמן אמורה להחזיק בדירה?‬

‫במצב הקיים ברגע שאדם עבר קורס הדברה ויש לו‬               ‫ראשית‪ ,‬רוב חומרי ההדברה שמותרים לשימוש על פי‬
‫רישיון "מדביר מבנים ושטח פתוח"‪ ,‬הוא כשיר לעשות‬           ‫חוק בתחום התברואי‪ ,‬זמן מחצית חיי החומר (מאבד‬
‫כל פעולת הדברה שקיימת בענף למעט פעולות איוד (גז)‪.‬‬        ‫מיעילותו) הוא בממוצע חודש וחצי‪ .‬כלומר כשמדביר‬
‫מותר לו לגשת למכרזי עיריות‪ ,‬בתי חולים‪ ,‬מפעלי תעשייה‬      ‫נותן אחריות לשנה‪ ,‬אין לו בעצם שום יכולת לעמוד מאחוריה‬
‫הכי מורכבים וללא הגבלה‪ .‬הבעיה היא שיש הרבה‬               ‫מבחינה מקצועית‪ .‬מבחינה מסחרית ניתן לתת אחריות גם‬
‫מגזרים בתוך התעשייה וכדי לספק הדברה נכונה‪,‬‬
‫עליך לעבור הכשרה ייעודית לסוג המבנה‪ .‬כלומר‪,‬‬                                        ‫ל ‪ 5‬שנים ‪ -‬זה לא יחזיק מים‪.‬‬
‫להבין מהם המזיקים האופייניים למבנה‪ ,‬כיצד הם‬
                                                                                                            ‫גיליון ‪58‬‬
‫‪11‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16