Page 6 - medorledor46
P. 6

‫אוטיזם זו לא מחלה‬                                                         ‫עינבר שוחט‬

‫"הייתי בהרצאה שבה המנחה כינה את המילה אוטיזם כמחלה‪.‬‬                               ‫איפה למדת אימון?‬
‫התנגדתי והבהרתי שאוטיזם זו תסמונת‪ ,‬לקות שניתן לכנות‬
‫בהמון כינויים‪ .‬מחלה זו לא‪ .‬אקמול או תמיסה כלשהי לא יפתרו‬                         ‫"ביחידה ללימודי חוץ במכללת אשקלון‪".‬‬

                                                ‫את הלקות‪".‬‬     ‫איזו תחושה את חשה כשאת מאמנת?‬

 ‫איך הרגשת כשהתקבלה הבשורה לגבי‬                              ‫"כיף גדול‪ ,‬תחושת שליחות‪ ,‬ההרגשה שאני יכולה לעזור לאדם‬
                                  ‫עידו?‬                                                   ‫אחר ולא רק לעצמי היא נהדרת‪.‬‬

‫"נשברתי‪ ,‬התרסקתי וקמתי‪ .‬היה אבחון שיש לעידו מוגבלות‬          ‫פגשתי את האימון בכמה נקודות בחיי‪ .‬לפני כעשור היה לי‬
‫שכלית ומוטורית (התפתחותית לא מוטורית ) ובאותה תקופה‬          ‫מאמן שעזר לי לעבור תקופה בחיים ותמיד היה לי חקוק בראש‬
‫הוא היה במעון שיקומי‪ .‬הזכירו את המילה אוטיזם באבחון‬          ‫שזה משהו שאני אדע לעשות בעתיד כיוון שאני גם מאמנת‬
‫וכהורה אחראי קראתי על אוטיזם כדי לדעת עם מה אני אצטרך‬        ‫כושר‪ .‬במהלך ‪ 6‬השנים האחרונות המורכבות שעברתי‪,‬‬
‫להתמודד ולאחר מכן המאבחנים אמרו שיש חשד לפיגור ואז‬           ‫החלטתי להתמקד באימון להורים כיוון שאני מביאה המון ניסיון‬
‫העולם שלי נשבר‪ .‬אתה לא יודע איך להתמודד עם זה כיוון‬          ‫וידע איך להתמודד עם הילדים עם צרכים מיוחדים ובשילוב‬
‫שכדי (ומעבר לכך על מנת) לאבחן מוגבלות שכלית יש לעבור‬
‫אבחון סוציאלי‪ ,‬רפואי‪ ,‬פסיכולוגי ובסוף יש ועדה שמתכנסת‬                                   ‫הכלים של האימון‪ ,‬זה מתכון מנצח‪.‬‬
‫יחד עם הילד וההורה כדי להחליט על רמת הפיגור על פי‬            ‫אחד הכלים הראשונים הוא מחברת הניצחונות שכל מטופל‪/‬ת‬
                                                             ‫רושם בה מה טוב בחיים שלו בדיוק בעת המשבר והמחברת‬
                                                  ‫התפקוד‪".‬‬
                                                                                               ‫הזו מלווה אותנו בתהליך‪" .‬‬
‫האם יש סיכוי להטבה‬
         ‫או החמרה?‬                                                        ‫מה חווה הורה שבא אלייך?‬

‫"הטבה יכולה להיות מבחינה‬                                                                 ‫"ראשית‪ ,‬זה לבוא למישהו‬
‫תפקודית‪ .‬סיעודי עידו לא יהיה‬                                                             ‫שאצלו אתה יכול לפרוק‪ .‬שנית‪,‬‬
‫כיוון שהוא מסוגל ללכת‪ .‬הוא עם‬                                                            ‫העובדה שיש מישהו בצד השני‬
‫‪( CP‬ניוון שרירים בגפיים‬                                                                  ‫שמבין שאתה מתמודד עם סוג‬
‫תחתונות) כך שהרגליים בעלות‬                                                               ‫של 'אובדן' כי אנחנו מצפים לסוג‬
‫תפקוד חלש‪ .‬הזרועות בעלות‬                                                                 ‫של 'ילד מושלם' וכשהילד נולד‬
‫תפקוד תקין‪ .‬בעבר לא חשבו‬                                                                 ‫ומגיעים אבחונים‪ ,‬אנחנו צריכים‬
‫שהוא ילך והוא הולך‪ ,‬אז‬                                                                   ‫להתמודד עם תפיסה חדשה‪ .‬אני‬
                                                                                         ‫עברתי את כל השלבים‪ :‬כעס‪,‬‬
            ‫אופטימיות קיימת‪".‬‬
                                                                                                    ‫עצב‪ ,‬הכחשה‪ ,‬אובדן‪".‬‬
‫איך אנשים שומעים‬
    ‫על העיסוק שלך?‬                                                              ‫האם הגרוש שלך עבר‬
                                                                                    ‫את אותו תהליך?‬
‫"המסרים בפייסבוק ומפה לאוזן‪.‬‬
‫במהלך העבודה כמאמנת ראיתי‬                                                                ‫"לא‪ .‬הוא עדיין בשלבים קודמים‪.‬‬
‫שצורך מיוחד הוא צורך מיוחד‬                                                               ‫זה היה חלק מהבעיה במשפחה‪.‬‬
‫ולא משנה עם איזו בעיה ההורה‬                                                              ‫כל משפחה שנולד לה ילד מיוחד‬
‫מתמודד וחשוב להבין את‬                                                                    ‫חווה תולדה מחדש וחשוב לעבור‬
                                                                                         ‫את כל השלבים כדי להתקדם‬
                  ‫העיקרון הזה‪.‬‬                                                           ‫ולהתאחד‪ .‬ברגע שאחד ההורים‬
‫נכון שילד כזה מביא קושי גדול‬                                                             ‫לא מקבל את הילד בעל השוני‪,‬‬
‫לחיים אך משם אפשר לצמוח‬                                                                  ‫נוצרת בעיה כי העול נופל על‬
‫ולראות ניצחון קטן כגדול‪.‬‬
‫כשאדם מסתכל על ילד כזה חשוב להתייחס אל כל הצלחה‬                                                   ‫כתף של ההורה השני‪".‬‬
‫למול המוגבלות‪ .‬תפקיד ההורה הוא ללוות את הילד בתהליך‬
                                                                                ‫מהן האבחנות של‬
        ‫הגדילה ולא לשפוט אותו ואני מדברת בשיא הרצינות‪.‬‬                                        ‫ילדייך?‬
‫אני מתנדבת באקים וגם שם שומעים עלי‪ .‬במכון להתפתחות‬
‫הילד שבו ילדי אובחנו ומטופלים‪ ,‬לא ניתן להשאיר פלאייר שלי‬     ‫"עידו מאובחן בכמה אבחונים‪ .‬יש לו מוגבלות שכלית‬
                                                             ‫התפתחותית עם קווים אוטיסטים‪ CP ,‬ניוון שרירים‪ ,‬בעיית‬
                                       ‫כיוון שזו לא עמותה‪".‬‬  ‫נשימה‪ ,‬בעיית חוסר שגשוג כי הוא רזה מאוד‪ .‬יעל מאובחנת‬

                                                                                                   ‫עם עיכוב התפתחותי‪".‬‬

                                                                                                                        ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11