Page 6 - medorledor46
P. 6
אוטיזם זו לא מחלה עינבר שוחט
"הייתי בהרצאה שבה המנחה כינה את המילה אוטיזם כמחלה. איפה למדת אימון?
התנגדתי והבהרתי שאוטיזם זו תסמונת ,לקות שניתן לכנות
בהמון כינויים .מחלה זו לא .אקמול או תמיסה כלשהי לא יפתרו "ביחידה ללימודי חוץ במכללת אשקלון".
את הלקות". איזו תחושה את חשה כשאת מאמנת?
איך הרגשת כשהתקבלה הבשורה לגבי "כיף גדול ,תחושת שליחות ,ההרגשה שאני יכולה לעזור לאדם
עידו? אחר ולא רק לעצמי היא נהדרת.
"נשברתי ,התרסקתי וקמתי .היה אבחון שיש לעידו מוגבלות פגשתי את האימון בכמה נקודות בחיי .לפני כעשור היה לי
שכלית ומוטורית (התפתחותית לא מוטורית ) ובאותה תקופה מאמן שעזר לי לעבור תקופה בחיים ותמיד היה לי חקוק בראש
הוא היה במעון שיקומי .הזכירו את המילה אוטיזם באבחון שזה משהו שאני אדע לעשות בעתיד כיוון שאני גם מאמנת
וכהורה אחראי קראתי על אוטיזם כדי לדעת עם מה אני אצטרך כושר .במהלך 6השנים האחרונות המורכבות שעברתי,
להתמודד ולאחר מכן המאבחנים אמרו שיש חשד לפיגור ואז החלטתי להתמקד באימון להורים כיוון שאני מביאה המון ניסיון
העולם שלי נשבר .אתה לא יודע איך להתמודד עם זה כיוון וידע איך להתמודד עם הילדים עם צרכים מיוחדים ובשילוב
שכדי (ומעבר לכך על מנת) לאבחן מוגבלות שכלית יש לעבור
אבחון סוציאלי ,רפואי ,פסיכולוגי ובסוף יש ועדה שמתכנסת הכלים של האימון ,זה מתכון מנצח.
יחד עם הילד וההורה כדי להחליט על רמת הפיגור על פי אחד הכלים הראשונים הוא מחברת הניצחונות שכל מטופל/ת
רושם בה מה טוב בחיים שלו בדיוק בעת המשבר והמחברת
התפקוד".
הזו מלווה אותנו בתהליך" .
האם יש סיכוי להטבה
או החמרה? מה חווה הורה שבא אלייך?
"הטבה יכולה להיות מבחינה "ראשית ,זה לבוא למישהו
תפקודית .סיעודי עידו לא יהיה שאצלו אתה יכול לפרוק .שנית,
כיוון שהוא מסוגל ללכת .הוא עם העובדה שיש מישהו בצד השני
( CPניוון שרירים בגפיים שמבין שאתה מתמודד עם סוג
תחתונות) כך שהרגליים בעלות של 'אובדן' כי אנחנו מצפים לסוג
תפקוד חלש .הזרועות בעלות של 'ילד מושלם' וכשהילד נולד
תפקוד תקין .בעבר לא חשבו ומגיעים אבחונים ,אנחנו צריכים
שהוא ילך והוא הולך ,אז להתמודד עם תפיסה חדשה .אני
עברתי את כל השלבים :כעס,
אופטימיות קיימת".
עצב ,הכחשה ,אובדן".
איך אנשים שומעים
על העיסוק שלך? האם הגרוש שלך עבר
את אותו תהליך?
"המסרים בפייסבוק ומפה לאוזן.
במהלך העבודה כמאמנת ראיתי "לא .הוא עדיין בשלבים קודמים.
שצורך מיוחד הוא צורך מיוחד זה היה חלק מהבעיה במשפחה.
ולא משנה עם איזו בעיה ההורה כל משפחה שנולד לה ילד מיוחד
מתמודד וחשוב להבין את חווה תולדה מחדש וחשוב לעבור
את כל השלבים כדי להתקדם
העיקרון הזה. ולהתאחד .ברגע שאחד ההורים
נכון שילד כזה מביא קושי גדול לא מקבל את הילד בעל השוני,
לחיים אך משם אפשר לצמוח נוצרת בעיה כי העול נופל על
ולראות ניצחון קטן כגדול.
כשאדם מסתכל על ילד כזה חשוב להתייחס אל כל הצלחה כתף של ההורה השני".
למול המוגבלות .תפקיד ההורה הוא ללוות את הילד בתהליך
מהן האבחנות של
הגדילה ולא לשפוט אותו ואני מדברת בשיא הרצינות. ילדייך?
אני מתנדבת באקים וגם שם שומעים עלי .במכון להתפתחות
הילד שבו ילדי אובחנו ומטופלים ,לא ניתן להשאיר פלאייר שלי "עידו מאובחן בכמה אבחונים .יש לו מוגבלות שכלית
התפתחותית עם קווים אוטיסטים CP ,ניוון שרירים ,בעיית
כיוון שזו לא עמותה". נשימה ,בעיית חוסר שגשוג כי הוא רזה מאוד .יעל מאובחנת
עם עיכוב התפתחותי".
6