Page 5 - medorledor31
P. 5
לוד היא כל מה שלא ציפית !
למה ציפיתם מהשוק ? כתבה איילת יובל דרזנר [email protected]
מדובר במיזם משותף של נשים יהודיות ,מוסלמיות ונוצריות
בפעם הראשונה קיווינו שיגיעו 500איש ואחרי שהגיעו שהצליחו לגשר על הבדלי הדתות ,אם בפרויקט "שוק
2000הבנו שהשוק הצליח אך לא ידענו האם הפעם הלילה" ובפרויקטים רבים המהווים פריצת דרך בלתי רגילה
הראשונה תצליח לשחזר את עצמה וזו היתה הפתעה נפלאה
שהשוק הכפיל עצמו ויותר .אנחנו מרגישים שיש צורך, בעיר שנמצאת במרכז הארץ.
נסעתי ללוד ונפגשתי עם היזמית ,אביטל ,שהגיעה מתחום
רצון ,עניין ואנשים מאוד התלהבו. חינוך ורווחה ועושה עבודת קודש בתחום התחדשות עירונית
איפה אנשים שומעים עליכם? בלוד בשיתוף פעולה עם אנשים וארגונים רבים וטובים.
"היוזמה פותחה בעמותה שלנו ששמה "ג'ינדס" על שם
יחסי הציבור היו דרך "רוני חסיד – דוברות ויחסי ציבור", הגשר שנמצא בכניסה הצפונית ללוד ,גשר מהמאה ה.12 -
בעיתונות כתובה ואינטרנטית ,בטלוויזיה בערוץ 2בתוכנית
היוזמה נבעה בכמה מישורים:
בוקר ,ב FM 103-עם רינה מצליח ואצל רזי ברקאי. .1להחיות את העיר העתיקה של לוד .היא העיר העתיקה
כמו כן אנחנו מפרסמים בלוחות מודעות ,בעיתונות מקומית ביותר בארץ עם 8,000שנה של היסטוריה רצופה ,עד האדם
וארצית ובפייסבוק המקומי .כיוון שהשוק מתקיים בימי הניאנדרטלי .אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם המכון
חמישי ,אנו מתחילים את הפרסום בשבוע שלפני. הישראלי לארכיאולוגיה שפועל מזה 15שנה ומכאן המידע.
ההתארגנות לנושא הפרסום מתחילה זמן רב קודם לכן ,אך עמותה ג'ינדס הוקמה לפני 3שנים .בין היתר ,אנו דואגים
להחיות את האתרים ההיסטוריים ,ביניהם החאן שרוב השנה
כדי שהאירוע יהיה 'זכיר' ,שבוע לפני זה זמן מצוין. עמד בשיממונו וכיום מערכות העיר צריכות אחת לחודש
בהתחלה הסוחרים היו סקפטיים מי יגיע בכלל ,ולאחר שראו
בפועל מה נוצר מה'הד תקשורתי' ומהם צורכי הצרכנים, להתייחס אליו כמקום שרוצים לראות ולבקר בו.
.2לחשוף את העיר העתיקה למבקרים מבחוץ על ידי "שוק
כעת סוחרים רבים רוצים להיות חלק מהעניין. הלילה" .עד כה התקיימו 3שווקים אליהם הגיעו 50%
בפעם הראשונה היו 30%בעלי עסקים מלוד .בפעם השניה תושבי לוד שבעצמם לא הגיעו לחאן ולחלק מהאתרים
80%מלוד. ההיסטוריים מעולם ו 50% -מבקרי חוץ.
.3לתת פלטפורמה לבעלי עסקים קטנים מקומיים למכור
מה מאפיין את בעלי העסקים?
את מרכולתם ולהתפרנס בכבוד.
מדובר בבעלי עסקים קטנים וזעירים עם דומיננטיות לנשים, לקחנו על עצמנו כעמותה לארגן את הנושא :לנהל את
לפחות עד כה .הרצון הוא לתמוך בכלכלה המקומית הלודית, החאן ,להשמיש אותו ,להתעסק עם יחסי ציבור ,פרסום
יהודים וערבים כאחד ,כשחלק מהאנשים שמכרו לא התנסו וגרפיקה ,לאגד בעלי דוכנים ולהדריך אותם כיצד מפעילים
קודם לכן במכירה מהסוג הזה. את העסק בחוץ ,בשוק..
כמה מתושבות המקום הגיעו לשוק ונוכחו לדעת שליכולות בעלי הדוכנים שוכרים
שלהן ,כמו בישול ,הייחודית למוצאן ,יש שולחנות ועליהם שמים את
דרישה ולקוחות מעוניינים לטעום,
ובשוק השני הן הוציאו מהכח אל מרכולתם.
דאגנו להתקנת תאורה זמנית
הפועל את היכולות הללו. עבור האירוע עצמו ואנו
מקווים שהשוק ימשיך באותה
מה ניתן למצוא בשוק? הדרך והעירייה תהפוך את
נשים שעוסקות בבישול ,אופנה, התאורה לקבועה.
תכשיטים ,ירקות ופירות ,צמות לשמחתנו בפעם הראשונה
אתיופיות ,דוכן למכירת בשמים הגיעו 2000איש ובפעם השניה
משמנים ארומטיים ,סדנאות ללימוד
אוכל ערבי ואתיופי ,פינת קפה, הגיעו 4,500איש.
נרגילות והמון אוכל.
מגזין מדור לדור 5