Page 7 - medorledor20
P. 7

‫על הספר "הכוכב הירוק‪ ,‬האגשה על רפובליקת העפרונות"‪:‬‬
                                                                  ‫באמצעות סיפור מעשה דמיוני המתרחש ברחבי השמים אני‬
                                                                  ‫מוביל את הקוראים הצעירים בשבילי התהליכים של קבלת‬
                                                                  ‫החלטות בשיתוף ובאופן דמוקרטי‪ ,‬באמצעות הדמויות‬

                                                                       ‫החביבות הדרות ברפובליקת העפרונות שבכוכב הירוק‪.‬‬
                                                                  ‫באחד על אחד קולע הספר אל כל אחד מחמישה מעגלי הכוח‬

                                                                                                         ‫של חינוך חברת מופת‪:‬‬
                                                                                          ‫הגינות; חברות; כבוד; שיתוף; אחווה‪.‬‬
                                                                  ‫המבנה הצורני של הסיפור מציג שנים עשר עפרונות השונים‬
                                                                  ‫זה מזה בתכלית השינוי בצורתם‪ :‬עגול‪ ,‬משושה‪ ,‬אליפטי‪,‬‬
                                                                  ‫צבעוני‪ ,‬ארוך‪ ,‬קצר‪ .‬עפרונות אלה נבחרו כנציגי מחוזותיהם‬
                                                                  ‫כדי להכריע באופן דמוקרטי בנושא חשוב ביותר לממשלת‬

                                                                                                                    ‫הרפובליקה‪.‬‬
                                                                  ‫לאחר מחקר פסיכולוגי מעמיק יצקתי אל תוך מבנה צורני זה‪,‬‬
                                                                  ‫שנים עשר טיפוסים שונים של ילדים‪ ,‬המייצגים בשילוב כזה‬
                                                                  ‫או אחר את מגוון טיפוסי הילדים שאנו פוגשים מידי יום בכל‬

                                                                                        ‫בית ספר שהוא ברחבי כוכב ארץ שלנו‪.‬‬
                                                                  ‫החברה הטובה והחבר הטוב של כל עפרון‪/‬ילדה ועפרון‪/‬ילד‬
                                                                  ‫מספרים בגוף ראשון את סיפור הדמויות‪ ,‬תוך כדי היפוך‬

                                                                                        ‫נקודת התורפה שבאופיין לנקודת חוזק‪.‬‬
                                                                  ‫דוקטור הקסגריי‪ ,‬המומחה להרמוניה‪ ,‬מלמד את ‪ 12‬הנבחרות‬
                                                                  ‫והנבחרים פרק בניהול בחירות ובקבלת החלטות באופן‬

                                                                                                                      ‫דמוקרטי‪.‬‬
                                                                  ‫סיפורי הדמויות מסופרים בחרוזים‪ ,‬שאר הטקסט כתוב‬
                                                                  ‫כפרוזה‪ .‬הכול מלווה באיורים מרהיבים התומכים בתוכן‬

                                                                                                                         ‫ובמסר‪.‬‬
                                                                  ‫הסיפור הנו "כחומר ביד היוצר" המזמין ומאפשר לנהל‬
                                                                  ‫וללוות‪ ,‬במהלך שנת לימודים‪ ,‬פרויקט משולב של קבוצות‬
                                                                  ‫דיון בנושא "קבלת האחר‪/‬האחר הוא אני" תוך שילוב החוג‬
                                                                  ‫לדרמה והחוג למוסיקה להפקת מחזמר למסיבת סוף שנת‬

                                                                                                                       ‫לימודים‪.‬‬

                                                    ‫הסדרה מסעות‬
                                                        ‫בשמיים‬

‫מגזין מדור לדור ‪7‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12