Page 29 - medorledor19
P. 29

‫אין חינוך ללא הורים‬                                          ‫קארל מרק ממדור ‪Q‬‬
    ‫‪ -‬מעורבותם ממנפת‬                                             ‫חוזר‬
    ‫הישגים הספר "הורים ממנפים‬                                    ‫"הציידים" הוא השני בסדרת מדור‬
                                                                 ‫‪ Q‬של הסופר הדני יוסי אדלר‪-‬‬
    ‫הישגים" מאת ד"ר חדוה טרגר‬                                    ‫אולסן‪ .‬קארל מרק‪ ,‬בלש מבריק‬
    ‫עוסק במעורבות הורים ובהישגים‬                                 ‫וטיפוס שקשה לעבוד איתו‪ ,‬לא‬
    ‫בלימודים של תלמידים מינקות‪,‬‬                                  ‫ציפה שיבעטו אותו למעלה‪ .‬אבל‬
    ‫גילאי בתי ספר יסודיים ועד גילאי‬                              ‫כשהקידום הוביל אותו אל קומת‬
    ‫בתי ספר תיכון‪ .‬למעשה‪' ,‬מעורבות'‬                              ‫המרתף‪ ,‬העניינים התבהרו‪ .‬קארל‬
    ‫היא שפה‪ .‬ברגע שלמדנו את השפה‬                                 ‫קיבל לידיו את מדור ‪ ,Q‬השוכן‬
    ‫כמו כל שפה והטמענו אותה בחיינו‬                               ‫במרתף ומתעסק בתיקים לא‬
    ‫היא הופכת לחלק מאתנו ויש לה‬                                  ‫פתורים‪ .‬הוא מקבל כשוליה את‬
    ‫השפעה רצינית מאד על הצלחותינו‪.‬‬                               ‫אסד‪ ,‬מהגר סורי תאב ידע עם יכולת‬
    ‫הספר משמש מורה נבוכים למעורבות‬                               ‫אלתור וכישרון מפתיע לבישול‪ .‬החיבור שבין הצמד המוזר‬
    ‫הורים אפקטיבית לשיפור ההישגים בלימודים‪ .‬המסר העיקרי‬          ‫הזה מזכיר את הזוגיות ושיתוף הפעולה המקצועי שבין שרלוק‬
    ‫בספר הוא ש"אין חינוך ללא הורים‪ ,‬מעורבותם ממנפת‬               ‫הולמס ודוקטור ווטסון‪ .‬על שולחנו מופיע באופן מסתורי תיק‬
    ‫הישגים!"‪ .‬ככל שחוק חינוך חינם הולך ומתרוקן מתוכן‬             ‫רצח של אח ואחות‪ .‬אלא שהרצח התרחש לפני עשרים שנה‪,‬‬
    ‫והחינוך האפור תופס את מקומו‪ ,‬כך מתרגלים לרעיון שבכסף‬         ‫התיק פוענח‪ ,‬והרוצח מרצה את עונשו‪ .‬מי הניח את התיק על‬
    ‫ניתן לרכוש הכול ‪ -‬גם השכלה טובה‪ .‬אולם מחקרים רבים‬            ‫שולחנו של קארל ולמה? קימי היא אישה חסרת בית ועתירת‬
    ‫מצביעים כי השקעה כלכלית בחינוך הילדים אינה מבטיחה‬            ‫סודות‪ .‬אם תישאר במקום אחד לאורך זמן‪ ,‬הציידים ימצאו‬
    ‫הצלחה בלימודים‪ .‬אם כך‪ ,‬מה כן מבטיח הצלחה בלימודים?‬           ‫אותה וישתיקו אותה‪ .‬לנצח‪ .‬קארל מבין שהמפתח לפיצוח‬
    ‫מעורבות הורים‪ .‬הקריאה למעורבות הורים בחינוך מחייבת‬           ‫התיק המאובק שעל שולחנו נמצא בידיה של קימי‪ .‬הוא גם‬
    ‫אמונה בדרך המוצעת בספר‪ ,‬תוך כדי אימון‪ ,‬תרגול ובניית‬          ‫יודע שהמרדף כבר החל‪ ,‬והציידים קרובים מאי‪-‬פעם‪ .‬השעון‬
    ‫מערכות יחסים על בסיס של אמון הדדי‪ .‬לדעת המחברת‬               ‫מתקתק ויש שתי דרכים לסיים את המרדף‪ .‬רק באחת מהן‬
    ‫כשמנהלים‪ ,‬מורים‪ ,‬הורים ותלמידים שותפים בתהליכים‬              ‫קימי תישאר בחיים‪ .‬עלילה מותחת ומרתקת (מאנגלית‪ :‬ארז‬
    ‫ודוברים אותה שפה ניתן להגיע להצלחה‪ ,‬ואכן זוהי הנעה‬
    ‫בהנאה‪ .‬הספר מיועד לאנשי מקצוע‪ ,‬להורים‪ ,‬לתלמידים ולכל‬                                ‫אשרוב‪ ,‬הוצאת כנרת זמורה‪ 411 ,‬עמ')‬

    ‫מי שרואה עצמו שותף בחינוך הצעירים‪( .‬הוצאת "סטימצקי"‪,‬‬
                         ‫‪ 318‬עמודים)‬

         ‫לבהארתץרגש ולהתאהב‬                                        ‫ולהגהבעאסיהתבסיבהואתמישתלותהחיים‬

    ‫"ישראל במבט פנורמי" מאת איתי‬                                 ‫לפעמים גם האדם העמיד והסבלני‬
    ‫בודל‪ ,‬הנו אלבום צילומים ייחודי‪,‬‬                              ‫ביותר נשבר‪ .‬ולפעמים צריך‬
    ‫איכותי ומושקע‪ ,‬שכיף לקבל‬                                     ‫להישבר כדי שיהיה אפשר לתקן‪.‬‬
    ‫ושתמיד תשמחו להעניק‪ ,‬הלוקח‬                                   ‫"אני מרגיש יותר טוב" מאת דויד‬
    ‫אותנו למסע קסום ומרגש בנופיה‬                                 ‫פואנקינוס (מחבר ה"העדינות")‬
    ‫ואתריה של ארץ ישראל‪ ,‬חלקם‬                                    ‫מצליח בשנינות נוגעת ללב‪ ,‬לגעת‬
    ‫מוכרים וחלקם מוכרים פחות‪ .‬האלבום מציג את ישראל‬               ‫באמיתות הבסיסיות של החיים‬
    ‫בצורה מרתקת‪ ,‬הממחישה את מגוון נופיה ואתריה הקסומים‬           ‫והאהבה‪ .‬הכול מתחיל בכאב‬
    ‫וכולל למעלה מ‪ 120 -‬פנורמות מכל רחבי הארץ‪ :‬מהחרמון‪,‬‬           ‫גב‪ ,‬כאב טורדני ונוכח‪ .‬הבדיקות‬
    ‫מטולה וראש הנקרה בצפון ועד הנגב והרי אילת בדרום‪ .‬מאזור‬       ‫הרפואיות לא מעלות דבר והכאב‬
    ‫הערבה‪ ,‬ים המלח והבקעה במזרח ועד אזור מישור החוף‬              ‫אינו מרפה‪ .‬יחד עם הסבל הפיזי מתחילים חיי הגיבור‬
    ‫במערב‪ .‬הצילומים בספר מוצגים בסדר כמעט אקראי‪ ,‬לא לפי‬          ‫להתפרק‪ .‬אשתו מודיעה שהיא רוצה לסיים את הנישואים‪,‬‬
    ‫אזורים או סדר מסוים כדי לשקף את המגוון והניגודיות בין‬        ‫הקולגה הכוחני בעבודה מקבל קידום ומתנהג בדורסנות‬
    ‫אזוריה השונים של הארץ‪ .‬להעשרת החוויה ולמידע מורחב יש‬         ‫כלפי הכפופים לו‪ ,‬הילדים הולכים ומתרחקים ממנו והניכור‬
    ‫לבקר באתר הספר ‪ .www.israel360.co.il‬האתר מלווה את‬            ‫והפערים ביחסיו עם הוריו הולכים ומעמיקים‪ .‬דווקא מנקודת‬
    ‫הספר באמצעות סיורים וירטואליים מרתקים ב‪ 360 -‬מעלות‬           ‫שפל זו יוצא הגיבור למסע אחר מה שמחולל את הכאב ולאט‬
    ‫המאפשרים להניע את זווית הצילום בצורה אינטראקטיבית‬            ‫לאט מצליח שוב לנשום‪ .‬הוא מבין שכשנגמרת אהבה יש מקום‬
    ‫לכל כיוון ומעניקים לתמונות בספר מימד נוסף של ביקור‬           ‫לאהבה חדשה וכשהעבודה הופכת לבלתי נסבלת יש פתח‬
    ‫במקום המצולם‪ .‬בסיורים משולבים הסברים לתוספת מידע וכן‬
    ‫מפה אינטראקטיבית להתמצאות טובה יותר במרחב המצולם‪.‬‬               ‫לתיקון‪( .‬מצרפתית‪ :‬לי עברון ועקנין‪ ,‬הוצ' כתר‪ 282 ,‬עמ')‬
    ‫(הוצאת פנורמה ‪ 360‬בע"מ‪ 264 ,‬עמודים בפורמט פנורמי‪ ,‬דו‬

                                          ‫לשוני בעברית ואנגלית)‬

‫‪29‬‬
   24   25   26   27   28   29   30   31   32