Page 6 - medorledor17
P. 6
‫היכן עובר הקו בין מצוינות למושלמות ?‬ ‫נסתכל על מה שסביבנו‪ .‬חזרה לפשטות‪ ,‬חיבור לאדמה‪".‬‬
‫"הקו של המצוינות לא נוגע במושלמות"‪ ,‬הוא מסביר‪" ,‬הקו‬ ‫אלברט איינשטיין‪ ,‬יאנוש קורצ'אק‪ ,‬והמורה הרוחני הגרמני‬
‫של המצוינות בעיניי נוגע בשלמות‪ .‬כשאני בא לספורטאי‬
‫אני אומר לו 'הפסד ונצחון שלך‪ ,‬הם מנת חלקך‪ ,‬הם חלק‬ ‫אקהרט טולה‪.‬‬
‫מהעלים על העץ‪ ,‬הם לא הגזע של העץ הם לא הערכים‬ ‫"אני מושפע מחכמת בודהה‪ ,‬טוני רובינס‪ ,‬לואיס ל‪ .‬היי‪ .‬יש‬
‫שמבטאים אותך‪ .‬ברגע שאתה דורך על הדשא או בכל‬ ‫לי מורים רוחניים שאני סופג מהם ידע ‪ .‬הידע הוא תודעתי‪".‬‬
‫מקום בחיים ואופן הפעולה שלך שלם‪ ,‬זאת אומרת‪ ,‬אתה‬
‫מחובר באיזושהי אמת פנימית וידיעה שאתה נמצא במקום‬ ‫אתה מאמין שכך אתה מדבר‪ ,‬אתה יודע מה אומרים על‬
‫הנכון ופועל נכון על פי תחושותיך‪ ,‬גם אם אותה פעולה לא‬ ‫כדורגלנים ?‬
‫הצליחה‪ ,‬יש בך אהבה פנימית לעצמך על זה שניסית ושם‬
‫יש שלום – זאת המצוינות‪ ".‬הוא אומר את המילים הללו‬ ‫"יש סטיגמה על שחקני כדורגל‪ ,‬אני התרחקתי מהסטיגמה‬
‫הזו‪ ,‬תמיד הייתי כך‪ .‬היו הבלחות כל פעם שהתראיינתי‬
‫כמעט בלחש‪.‬‬ ‫לטלוויזיה קראו לי 'השחקן האחר'‪ .‬בצילומים נכנסו אתי‬
‫"מצוינות היא לא פעולה חד פעמית‪ ,‬אלא היא הרגל כמו‬ ‫לסטימצקי‪ ,‬הדביקו לי 'אוהב טולסטוי' וכאלה‪ .‬הבנתי שאני‬
‫אותה חשיבה חיובית‪ .‬אני אומר שדרך תרגול החשיבה‬ ‫כן אוהב אמנות וספרים‪ ,‬אבל זה לא סותר את היותי לוחם‬
‫החיובית‪ ,‬אופן הפעולה שלך בעולם לא יהיה מושלם הוא‬
‫יהיה שלם‪ ,‬ואז תפעל מתוך הבנה פנימית על מה שבאמת‬ ‫במגרש"‪.‬‬
‫נכון לך ולא על מה שמשודר לך מהעולם החיצוני‪ .‬מהעולם‬
‫החיצוני משודר לך איזהשהו ידע‪ ,‬אבל הוא לא עושה לך‬ ‫"אם תעמיק להכיר כדורגלנים"‪ ,‬הוא מסביר‪" ,‬תפגוש‬
‫חבר'ה איכותיים‪ .‬מה שמוצג לעולם הם כדורגלנים רדודים‬
‫טוב‪.‬‬ ‫יותר שהחומר עוטף אותם‪ .‬פעם ניסיתי להצניע את היותי‬
‫פעם אבא בא אלי ואמר לי‪' :‬אני רוצה שתלמד את הבן שלי‬ ‫כדורגלן‪ ,‬כאילו להתנצל על זה‪ ,‬היום אני לא מתנצל כי אני‬
‫רצח בעיניים'‪ .‬אמרתי לו‪' ,‬יקירי טעית בכתובת‪ .‬אני מלמד‬ ‫מבין כמה ערכים הספורט הזה נתן לי‪ .‬זה נכון שהחינוך‬
‫אהבה בעיניים' ‪ .‬אהבה מכפילה את עצמה‪ .‬כשיש לך אהבה‬
‫פנימית ואתה פועל מהמקום הזה אז יכול להיות שבצעד‬ ‫שקיבלתי בבית‪ ,‬הוא זה שהכניס בהם תוכן אחר‪".‬‬
‫שתעשה לא תהייה הצלחה נקודתית‪ ,‬אבל תהייה שם פעולה‬ ‫ההורים שלו הכריחו אותו לקרוא ספרים‪ ,‬והסבירו לו למה‬
‫שאתה מחובר אליה והיא עושה לך טוב‪ .‬אז כבר טוב לך‬ ‫הדבר חשוב להתפתחות שלו‪ ,‬כשהיה ילד דמיין שהוא שר את‬
‫'התקווה' במדי נבחרת ישראל‪ .‬אחד מהייעדים שלו בחיים‬
‫בחיים‪.‬‬ ‫הוא להגביר מודעות אצל ספורטאים ‪ -‬כרגע הוא עובד עם‬
‫כולנו מחוברים לחומר בצורה כזו שאנחנו מזוהים אתו‪ .‬לי‬
‫אין בעיה עם חומר‪ .‬רק שאני למדתי ללמד את עצמי לשלוט‬ ‫כדורגלנים אבל הפן שהוא פונה אליו הוא רחב יותר‪.‬‬
‫בזה‪ ,‬להיות באיזון‪ .‬לדעת שאם אני נכנס למרצדס‪ ,‬אני לא‬
‫המרצדס אני נכנס לתבנית החומר‪ .‬אני עברתי עם עצמי‬ ‫"זכיתי להיות ספורטאי הישגי‪ ,‬ספורטאי על שמייצג את‬
‫שינוי תודעתי והבנתי כמה החשיבה והבחירות שאני עושה‪,‬‬ ‫ישראל‪ ,‬שיחקתי בחו"ל‪ ,‬הכדורגל פתח בפני עולמות‪ .‬אני‬
‫היום בזכות הספורט יודע ומכיר את הערכים שלי‪ ,‬אני‬
‫משפיעות על ההתנהלות היומיומית שלי"‪.‬‬
‫שואב משם את החכמה"‬
‫חשיבה חיובית‬
‫כריאוגרף‬
‫"הבנתי שתהליכי החשיבה החיובית‪ ,‬מתגברים על כל‬
‫שליליות שמגיעה‪ ,‬בגלל שאני במודעות גבוהה‪ ,‬כי עברתי‬ ‫כאמור‪ ,‬כיום הוא משתתף בפרויקט מצוינות במכון‬
‫תהליכים בחיים שלי בתור ספורטאי והבנתי שנצחון והפסד‬ ‫וינגיט‪" .‬אנחנו מתכוננים לאליפות אירופה בכדורגל נשים‪,‬‬
‫הם חלק מחיי – הם לא אני‪ .‬הבנתי שהמחשבה החיובית‬ ‫לנערות מתחת לגיל ‪ ,19‬שתתקיים בארץ ביולי ‪ .2015‬מאמן‬
‫שמיד יוצאת כהגנה נגד אותה חשיבה שלילית שאומרת 'אני‬ ‫הוא כריאוגרף"‪ ,‬הוא מסביר‪" ,‬אדם שיודע להזיז במרחב‬
‫מקבל את עצמי כמו שאני‪ ,‬אני אוהב את עצמי‪ ,‬ומה אני‬
‫עושה עכשיו זו בחירה שעשיתי‪ .‬אני שלם עם עצמי‪ '.‬אני‬ ‫ובטקטיקטות‪ .‬זה תחום המומחיות שלי‪".‬‬
‫אוהב את עצמי ואם יש משהו שאני רוצה להשיג‪ ,‬אני מתחיל‬ ‫בעקבות ניסיון החיים שלו והתובנות שהוא קיבל מהספורט‪,‬‬
‫נולדה אצלו הידיעה שהוא רוצה להעביר את הידע הזה‪,‬‬
‫לחשוב עליו כשהוא מגיע אלי‪ .‬ממש מנטרות חיוביות"‪.‬‬
‫להדריך אותו גם לספורטאי על‪.‬‬
‫כיצד מנטרלים זרמים שליליים?‬ ‫הוא למד קואוצ'ינג‪' ,‬מעגלי נשימה'‪ ,‬והוסמך כמטפל בשיטת‬
‫"זה יכול להיות במודעות‪ .‬לראות בעיניים המתבוננות שלך‬ ‫אושו ‪ -‬המדריך הרוחני ההודי‪ .‬וכשאני שואל אותו מה זה‪.‬‬
‫את העולם ממקום של הכרה‪ .‬להבין מה אתה עושה‪ .‬אבל‬ ‫הוא מסביר‪" :‬אני קורה לזה שיחות חכמה‪ ,‬שיחות מודעות‬
‫יש שם הפרעה‪ ,‬זה הלימוד‪ .‬ברגע שיש לך שיח נכון עם הקול‬ ‫ששם אני מלמד תהליכי חשיבה חיוביים שמניעים אותם‬
‫הפנימי המבוסס על מנטרות חיוביות‪ ,‬הפעולות שלך שנובעות‬
‫מבפנים כלפי העולם החיצון או כל הפרעה המגיעה מהעולם‬ ‫לפעולה‪".‬‬
‫החיצון‪ ,‬יש לך כלים להגן על עצמך או לפעול בעולם הזה‬ ‫בנוסף לעיסוקיו הוא עובד מול שחקני ליגת העל בכדורגל‬
‫ומסייע להם בדילמות שהם נתקלים בהם‪" .‬תחום המומחיות‬
‫שלי ‪ -‬מומחה למצוינות"‪ ,‬הוא מסביר‪" .‬מה זה מומחה ? זה‬

‫אדם שמצטיין במה שהוא עושה‪".‬‬

‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11