Page 6 - medorledor143
P. 6

‫איך מתנהלים‬                                             ‫פינת החודש‬
       ‫בחופש הגדול‬
       ‫כשהילדים היו‬                                                            ‫‪6‬‬
  ‫במלחמה לסירוגין?‬

                                          ‫מאת‪ :‬רונית נוי‬

‫חופש הגדול‪ ,‬תקופה שבעבר הייתה שם נרדף‬
‫לשמחה‪ ,‬חופש וניתוק מהשגרה‪ ,‬מקבל השנה‬

‫משמעות אחרת לגמרי עבור הורים רבים בישראל‪.‬ה‬

‫אחרי שנה לא פשוטה‪ ,‬שבה ילדינו חוו לסירוגין את מוראות המלחמה‪,‬‬
‫החזרהלשגרהשלקייטנות‪,‬טיוליםוחבריםמרגישהמורכבתמאי פעם‪.‬‬
‫איך חוגגים חופש מוחלט כשהמציאות עדיין שברירית‪ ,‬התקציב‬

                         ‫מוגבל ומצב הרוח לא תמיד בשיאו?‬

                            ‫הנה כמה דרכים להתמודד‪:‬‬

                           ‫הכרה במצב והתמודדות עם הרגשות‬
‫הצעד הראשון הוא להכיר בכך שהחופש הזה אינו ככל החופשים‪.‬‬
‫הילדים שלנו עברו טראומה מסוימת‪ ,‬וחלקם עלולים לסחוב איתם‬
‫חרדות‪ ,‬קשיי שינה או שינויים בהתנהגות‪ .‬חשוב לאפשר להם לבטא‬
‫את רגשותיהם‪ ,‬גם אם הם קשים‪ ,‬ולהיות קשובים לצרכים שלהם‪ .‬אין‬
‫צורך להכריח אותם "לשמוח" או "ליהנות" אם הם לא מרגישים כך‪.‬‬
‫שיח פתוח‪ ,‬אמפתיה והכלה הם המפתח‪ .‬גם לנו‪ ,‬ההורים‪ ,‬מותר‬
‫להרגיש עייפים‪ ,‬מודאגים או עצובים‪ .‬חשוב למצוא לעצמנו רגעים‬
‫של מנוחה ותמיכה‪ ,‬אם זה באמצעות שיחה עם חבר‪/‬ה‪ ,‬בן‪/‬בת זוג או‬

                                               ‫איש מקצוע‪.‬‬

                           ‫יצירת שגרת חופש גמישה ומותאמת‬
‫אחרי תקופה של חוסר ודאות ושיבושים‪ ,‬שגרה מסוימת יכולה‬
‫להעניק ביטחון ויציבות‪ .‬עם זאת‪ ,‬חשוב שהשגרה הזו תהיה גמישה‬
‫ותאפשר התאמות למצב הרוח המשתנה‪ .‬שלבו בלוח הזמנים פעילויות‬
‫קבועותכמוארוחותמשפחתיות‪,‬זמןקריאהאומשחקיקופסה‪ ,‬לצד זמן‬
‫פנוי למנוחה ובילוי ספונטני‪ .‬הקשיבו לילדים ושתפו אותם בתכנון –‬
‫מה הם היו רוצים לעשות? אילו פעילויות גורמות להם להרגיש טוב?‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11