Page 18 - medorledor138
P. 18

‫ולא לשאול איפה הכסף??? לכן‪ ,‬כל מוצר חייבים קודם לתמחר‬                                       ‫עסקים וכלכלה‬
                              ‫במחיר המפיק לנו רווח מינימלי‪.‬‬
                                                                  ‫תמחור‪ ,‬המחרה‬
‫לאחר מכן ניתן לעבור המחרה – ‪ .Pricing‬המחרה זוהי המדיניות‬      ‫ואסטרטגיה שווקית‬
                              ‫בה החלטנו לתמחר את המוצר‪.‬‬
                                                                                                       ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬
‫האם אנו רוצים למתג את המוצר כפרימיום – יוקרתי‪ ,‬אז נתמחר‬
              ‫אותו במחיר גבוה באופן משמעותי ממחיר העלות‪.‬‬      ‫ז פתחנו עסק‪ ,‬חלום חיינו ועם העסק אנחנוא‬
                                                                              ‫הולכים להפיץ את הבשורה‪...‬‬
‫אם אנו רוצים שהמוצר יהיה פותח דלתות – ‪ ,Door Opner‬אנו‬
‫נתמחר אותו במחיר מינימום או במחיר הפסד בתנאי שהוא‬             ‫כדי שהעסק שפתחנו יצליח להרוויח ממכירת המוצרים והשירותים‬
‫מלווה בחבילת מוצרים נוספת המאפשרת לנו להרוויח על כלל‬          ‫שלנו‪ ,‬אנחנו צריכים להבין ממה מורכב מחיר המכירה שלנו ואיך‬

                                          ‫המוצרים בחבילה‪.‬‬                           ‫לבנות אסטרטגיה נכונה‪ .‬אז בואו נתחיל‪:‬‬
                                                              ‫מחיר מכירה – זהו המחיר בו החלטנו למכור את המוצר או השרות‬
‫לסיכום‪ ,‬כדי להרוויח בצורה חכמה ונכונה עלינו‬                   ‫שלנו‪ .‬זה שמכרנו במחיר שרצינו לא מעיד על כך שהרווחנו‪ ,‬רק‬
   ‫לדעת ולהכיר את כלל ההוצאות וההכנסות‪.‬‬
                                                                                                       ‫יצרנו מחזור כספי‪.‬‬
‫כך נוכל לבנות חבילות שווק‪ ,‬להחליט על מוצרים פותחי דלתות‬
 ‫אשר ימכרו בכמויות‪ ,‬להתאים סוגי מוצרים לאופי הלקוחות ועוד‪...‬‬     ‫לצורך הדוגמה‪ ,‬אנו מוכרים ללקוח מוצר ב‪ ₪ 3000 -‬אשר‬
                                                                     ‫עלות המוצר לנו היא ‪ ,₪ 1200‬אז ‪.1800=3000-1200‬‬
‫אז בפעם הבאה שאתם קובעים מחיר למוצר‪ ,‬זכרו להכיר‬
  ‫את העלויות השונות שלנו ואז להחליט על אסטרטגית‬               ‫רווחגולמי‪ ₪ 1800 :‬זה מה שנותר לנו ביד ממכירת המוצר‪ ,‬לכאורה‬
                 ‫המכירה של אותו המוצר או השירות‪.‬‬              ‫הרווחנו‪" ₪ 1800 .‬שהרווחנו" נקראים רווח גולמי‪ .‬זהו רווח בתוכו‬
                                                              ‫מגולמות כל הוצאות העסק אשר אינם קשורים קשר ישיר לעלות‬
‫סכום ב‪% -‬‬         ‫סעיף מכירה‪/‬הוצאה‬                            ‫המוצר‪ .‬באמצעות הרווח הגולמי אנו משלמים שכר לעובדים‪,‬‬

        ‫‪₪ 3,000‬‬   ‫מחיר מכירה‬                                                 ‫שכ"ד‪ ,‬הלוואות‪ ,‬ליסינג לרכב‪ ,‬ארנונה‪ ,‬מים ועוד‪...‬‬
                                                              ‫נניח שכלל ההוצאות החודשיות שלנו מסתכמות ב‪.₪ 1000 -‬‬
 ‫‪40%‬‬              ‫מחיר עלות המוצר (עלות המכר)‬                 ‫הסכום הזה נקרא עלות תפעולית‪ ,‬זוהי העלות אותה אנו צריכים‬
‫‪ ₪ 1,200‬ממחיר‬              ‫רווח גולמי‬
‫המכירה‬                                                                                  ‫להוציא כדי לתפעל את העסק שלנו‪.‬‬
                                                              ‫רווח תפעולי‪ :‬אם מפחיתים מהרווח הגולמי את העלות התפעולית‬
         ‫‪₪ 1,800‬‬                                              ‫‪.₪ 1000‬נקבל רווח תפעולי ‪ .800 = 1000 – 1800‬זהו הרווח הנותר לנו‬

        ‫‪₪ 1,000‬‬   ‫עלות תפעולית‬                                                             ‫לאחר כל אותן הוצאות התפעול‪.‬‬
                                                              ‫הרווח התפעולי נקרא גם רווח לפני מס או ‪ EBITDA‬נקרא גם רווח‬
 ‫‪44%‬‬    ‫רווח תפעולי ‪₪ 800‬‬
‫מהרווח‬  ‫רווחלפנימיסים‪,‬ריביות‪,‬פחתובלאי‪₪ 500 EBITDA-‬‬                          ‫לפני ריביות (עלויות מימון)‪ ,‬מיסים‪ ,‬בלאי והפחתה‬
‫הגולמי‬  ‫רווח נקי ‪₪ 300‬‬                                        ‫רווח נקי – אם מפחיתים מהרווח התפעולי את אותן הוצאות של‬

 ‫‪10%‬‬                                                                          ‫מיסוי‪ ,‬ריביות‪ ,‬הפחתה ובלאי מקבלים רווח נקי‪.‬‬
‫ממחיר‬                                                         ‫לצורך הדוגמה נאמר שכל אותן הוצאות חודשיות המוגדות‬
‫המכירה‬
                                                                                   ‫‪ EBITDA‬עומדות על סכום של ‪ ,₪ 500‬אז‬
                  ‫להרצאה בנושא לחצו‪.‬‬                          ‫‪ 300= 500– 800‬שזהו הרווח הנקי שלנו‪ .‬זהו הרווח אותו אנו לוקחים‬

                                                                           ‫הביתה ויכולים לעשות איתו כל מה שאנחנו רוצים‪.‬‬

                                                              ‫כדי שנדע לתמחר – ‪ Costing‬אנחנו חייבים לדעת מה הן כל אותן‬
                                                              ‫ההוצאות אותן הזכרנו‪ .‬רק כך נוכל להשאיר בידנו רווח נקי נאה‬

                                                                                                                       ‫‪18‬‬
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23