Page 12 - medorledor119
P. 12

‫את הכלים והידע הנדרש כדי שיוכלו לכתוב סיפור שיעורר עניין‬                                 ‫תרבות ואומנות‬
‫ולאפשר להם זמן איכות לכתיבה ללא הרעשים מסביב‪ ,‬קצר‬
                                                              ‫מרוץ העכברים סביב‬
                                              ‫ככול שיהיה‪.‬‬         ‫סדנאות לכתיבת‬
‫למעשה‪ ,‬המבנה הבסיסי של סיפור שעובד ויוצר עניין לא‬                          ‫סיפורים‬
‫השתנה מאז שבני אדם התחילו לספר סיפורים‪ .‬אמנם עם הזמן‬
‫הקצב השתנה ונוצרו מדיומים וגימיקים נוספים דרכם ניתן‬                                                 ‫מאת‪ :‬קטי פישר‬
‫לספר סיפור‪ ,‬כמו‪ :‬רדיו‪ ,‬קולנוע‪ ,‬טלוויזיה‪ ,‬מחשב ומשחקי מחשב‬
‫ועוד כלים אלקטרוניים‪ ,‬אך המבנה של סיפור לא השתנה לכן‬       ‫שנים האחרונות יש יותר ויותר אנשים שכותביםב‬
‫בכול הקשור לכתיבה‪ ,‬הסדנאות האלה גם עם העטיפה החדשה‪,‬‬
‫לא מציעות משהו חדש‪ .‬זהו מרוץ שיווקי שאם נתמקד בו יכול‬      ‫ספרים וסיפורים‪ ,‬והשוק מוצף בהרבה סדנאות‬
                                                                       ‫לכתיבה יוצרת ולכתיבת סיפורים‪.‬‬
                                             ‫לפגום בעיקר‪.‬‬
‫אי לכך‪ ,‬חשוב שהעטיפה החדשה והמארז החדש של הסדנאות‬          ‫לאור הכותרת של מאמר זה‪ ,‬וודאי תשאלו מה הקשר של השפע‬
‫האלה לא יהיו על חשבון המטרה העיקרית והרדיפה אחר‬                ‫הזה בכותבים ובסדנאות המוצעות להם למרוץ העכברים?‬

        ‫הבולטות והרושם המכירתי לא יפגמו באיכות הסדנה‪.‬‬      ‫אין כל רע בשפע הזה‪ ,‬נהפוך הוא‪ .‬כידוע לכם הקוראים‪ ,‬גם אני‬
                                                           ‫נמנית על הכותבים ועל אלה שמעבירים סדנאות לכתיבת‬
  ‫לכן‪ ,‬להערכתי‪ ,‬כל מי שבוחר להשתתף בסדנה‬                   ‫סיפורים‪ .‬אך לאחרונה עלתה בי התהייה שאולי בכל זאת יש‬
  ‫זו או אחרת‪ ,‬טוב יעשה אם יבדוק לעומק מה‬                   ‫בהיצע הרחב הזה של הסדנאות לכתיבה‪ ,‬על שמותיהם השונים‪,‬‬
  ‫היא מציעה בתחום הכתיבה ויתרשם פחות‬
                                                                                         ‫משהו שדומה למרוץ עכברים‪.‬‬
       ‫מעטיפה או המארז המרשים ככול שיהיה‪.‬‬                  ‫נכון‪ ,‬השוק בכללותו על כל מגוון השירותים והמוצרים הוא‬
                                                           ‫תחרותי מאוד וכול נותן שירות או בעל מוצר צריך להמציא את‬
‫ואם נחזור למרוץ העכברים והסדנאות לכתיבת סיפורים ‪ -‬לעניות‬   ‫עצמו מחדש בקצב מהיר בהתאם להתפתחויות בשוק ובהתאם‬
‫דעתי‪ ,‬בתקופה התחרותית בה אנו חיים‪ ,‬בהחלט יש מקום לחשוב‬
‫על בולטות ובידול בתחום הזה‪ ,‬כמו בכול תחום אחר‪ ,‬אך חשוב‬                                                       ‫לתחרות‪.‬‬
‫שנשים בחזית את הכתיבה ולא את הגימיק המכירתי של‬             ‫כך גם בשוק הסדנאות לכתיבה‪ .‬כיוון שיש הרבה מנחים ומרצים‬
‫העטיפה‪ .‬כיוון שהמרוץ אחרי אותו הגימיק בסופו של דבר יכול‬    ‫לכתיבה‪ ,‬כולל הסופרים שביניהם‪ ,‬והתחרות גדולה‪ ,‬גם הם על‬
                                                           ‫מנת ליצור בולטות ובידול‪ ,‬מנסים להמציא את עצמם מחדש על‬
                 ‫להפוך למרוץ העכברים שיפספס את המטרה‪.‬‬      ‫ידי יצירת עטיפה חדשה או מארז חדש לאותן הסדנאות‪ .‬לכן יש‬
                                                           ‫מי מהם שיקראו לזה ריטריט לכתיבה‪ ,‬או התבודדות במדבר או‬
           ‫קטי פישר – פיית הסיפורים – סופרת‪ ,‬כתיבה יוצרת‪,‬‬  ‫במנזר לכמה ימי כתיבה‪ ,‬יש שיציעו נסיעה לחו"ל ‪ -‬שילוב של‬
                                                           ‫טיול מהנה וכמה ימי כתיבה ויש מי שיציע סדנה או סדרת‬
           ‫עורכת ספרותית ומלווה אנשים בתהליכי כתיבה‬        ‫הרצאות במסגרת הוצאה לאור ועוד ועוד וכול זאת כדי לא‬
                                                           ‫לקרוא למה שהם מציעים‪ ,‬פשוט סדנת כתיבה‪ ,‬או סדנה‬
           ‫על המומחית‬  ‫‪[email protected] 052-3836231‬‬
                                                                                                       ‫לכתיבה יוצרת‪.‬‬
‫סרוק אותי‬                                                  ‫כל העטיפות והמארזים מבורכים בעיניי וברור לי שבשוק‬
                                                           ‫תחרותי יש צורך בכך‪ .‬אך כדאי שנזכור שהבסיס הוא אותו‬
                                                           ‫הבסיס והמטרה אמורה להיות אותה המטרה – להקנות לכותבים‬

                                                           ‫‪12‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17