Page 20 - medorledor118
P. 20

‫עסקים וכלכלה‬

                                                                   ‫מה לתקשורת‬
                                                                ‫בין‪-‬אישית והגדלת‬

                                                                          ‫מכירות‬

‫לנסות להתאים את שפת הגוף שלנו לתוכן אותו אנו מבקשים‬                                                        ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬
                                            ‫לשדר לסביבה‪.‬‬
                                                                ‫ידעתם שיותר מ ‪ 60% -‬מהזמן אנו נמצאיםה‬
‫אם לוקחים את כל אילו ניתן לראות כי כאשר אנו פונים ללקוח‪,‬‬
‫חשוב פחות תוכן הדברים אותו אנו מבקשים לומר ללקוח‪ ,‬אלא‬           ‫בתקשורת בין‪-‬אישית‪ ,‬מרגע שאנו מתעוררים‬
‫הדרך בה אנו מעבירים את המסר מעבר לתוכן‪ ....‬רושם ראשוני‪,‬‬                       ‫עד הרגע שבו אנו הולכים לישון‪.‬‬

                               ‫שפת גוף‪ ,‬טונציה ו‪ ....‬תוכן (‪)7%‬‬              ‫בואו נשאל קודם מהי תקשורת בין‪-‬אישית?‬

  ‫מי שרוצה להגדיל מכירות וכן רווחיות חייב‬                       ‫תקשורת בין‪-‬אישית היא התקשורת שלנו עם הסביבה בה אנו‬
  ‫להתאים את עצמו בכל אילו לתמונה שאותה‬                          ‫חיים‪ .‬זו התקשורת בכביש בין הנהגים‪ ,‬התקשורת במדרכה כאשר‬
  ‫הוא מבקש לשדר ללקוח‪ .‬כאשר אין התאמה בין‬                       ‫אנו יודעים ללכת בלי להתקל באלו אשר באים מולנו‪ ,‬תקשורת‬
  ‫כל אילו‪ ,‬הלקוח מרגיש זאת‪ ,‬מקבל זאת כחוסר‬
  ‫אמון ואמינות והסיכוי שירכוש מאיתנו הולך‬                                                      ‫כאשר אנו מנהלים מו"מ ועוד‪...‬‬
                                                                ‫תקשורת ביניאישית יכולה להגיע בכמה צורות‪ :‬דיבור‪ ,‬פנטומימה‪,‬‬
                                     ‫ופוחת‪.‬‬
                                                                                 ‫הבעות פנים‪ ,‬כתב ועוד סימנים כאילו ואחרים‪.‬‬
‫אז זכרו‪ :‬רושם ראשוני‪ ,‬שפת גוף‪ ,‬טונציה ודיבור אילו הגורמים‬       ‫רובנו מייחסים חשיבות לתוכן הדברים הנאמרים ומחשיבים זאת‬
             ‫המשפיעים על הלקוח האם לרכוש מאיתו ואם לאו‪.‬‬
                                                                                                                ‫כתקשורת‪.‬‬
                                        ‫רוצים לשמוע עוד‪?...‬‬     ‫אך תקשורת בין אישית כוללת בתוכה גם את שפת הגוף‪ ,‬טונצית‬
                                ‫פנו אלי בפרטי ואשמח לסייע‪.‬‬
                                                                                                        ‫הדיבור ותוכן המלל‪.‬‬
                                                   ‫בברכה‪,‬‬       ‫אם בודקים אחוזי השפעה של שלושת אלו על התקשורת הבין‪-‬‬
                                                                ‫אישית‪ ...‬שפת הגוף מהווה בין ‪ 50%-60%‬מכלל התקשורת‪ ,‬לאחר‬
‫ענבל יפת ‪ -‬יועץ ומאמן עסקי ‪ -‬מפתח תבנית השילוש הקדוש‬            ‫מכן הטונציה בין ‪ 35%-42%‬ולבסוף הדיבור בין ‪ 7%-10%‬מכלל‬
                   ‫לניהול עסק מצליח ‪ -‬לנהל במקום להתנהל‬         ‫התקשורת‪ .‬כלומר‪ ,‬אנו משקיעים זמן רב במחשבה על תוכן‬
                                                                ‫הדברים‪ ,‬אך הם מהווים רק ‪ 7%-10%‬מכלל ההשפעה שלנו על‬
    ‫‪ [email protected] I 050-4242606‬על המומחה‬
                                                                                                 ‫הסביבה המתקשרת איתנו‪.‬‬
‫סרוק אותי‬                                                       ‫מכאן אני מגיע לרושם ראשוני‪ ,‬שזהו הרושם הראשון אותו אנו‬
                                                                ‫מעבירים לסובבים אותנו‪ .‬ורושם ראשוני מתקבל אצל הסובבים‬
                                                                ‫אותנו תוך פחות משניה עד שלושים שניות במקסימום‪ .‬החל מרגע‬
                                                                ‫זה‪ ,‬אנו מסטוגמטים (סטיגמה) על ידי הסובבים אותנו בהתאם‬
                                                                ‫לרושם הראשוני‪ .‬אם העברנו רושם ראשוני לא נכון‪ ,‬אנו נהיה בעלי‬
                                                                ‫סטיגמה שלילית ממה שאנו מבקשים לשדר ויהיה קשה לשכנע‬
                                                                ‫את הסובבים אותנו בצידקתנו‪ .‬רושם ראשוני הוא חלק מהדרך בה‬
                                                                ‫אנו מופיעים (לבוש ‪ +‬שפת גוף) בפני הסובבים אותנו‪ .‬לכן חשוב‬
                                                                ‫לשמור על הופעה נאותה התואמת את מה שנו מבקשים לשדר וכן‬

                                                                ‫‪20‬‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25