Page 41 - medorledor109
P. 41
מגזין מדור לדור שלהם .אנשי הברגים ,אלה הם האנשים שעושים בדיוק מה שאומרים
להם ,איך שאומרים להם -הכול לפי הספר ,ואם משהו לא בהגדרת
בצורה 'ברגית' בעולם שמצפה מכם להיות התפקיד שלהם -זה לא מעניין אותם " -זאת לא בעיה שלי" ,הם
ברגים במכונה במקום בני אדם". יאמרו .התפקיד שלהם זה העולם שלהם -מתכנת הוא כותב קוד,
פלנר עובד במחלקת הפלנינג במשרד הפרסום ,יועץ משפטי עובד
נניח שמישהי היא אשת פלסטלינה. במחלקה המשפטית ,אבל אנשי פלסטלינה? הם אלה שרוצים
מה היא יכולה ללמוד מהספר?
להבין את החלקים האחרים במכונה.
"בחלק הראשון ,אנחנו נלמד שאין בנו פגם
– וזה כבר משהו מהותי .בחלק השני של כמה סוגי אנשי "פלסטלינה" יש?
הספר אפשר ללמוד איך אפשר להיכנס ל
ZONEשלנו ולבנות ספקטרום של תרחישים במקום להמר "כמו שיש הרבה זנים של תפוחים למשל ,יש גם כל מיני סוגי
את החיים שלנו על מסלול קריירה יחיד .להבין איך לבטא את פלסטלינה (רשימה חלקית) :סלאשר ,מונח שטבעה מרסי אלבוהר,
הייחודיות שלנו בתור אנשי פלסטלינה ,בעולם שמצפה מאתנו הוא מישהו שעובד ביותר מעבודה אחת -איש רנסנס ,סטייל ליאונרדו
להיות ברגים .למצוא פוקוס כשכל כך הרבה דברים מעניינים אותנו דה וינצ'י ,מעין מומחה רב תחומי .מרובה פוטנציאלים -מונח של
ולבנות מסלול קריירה ראוי .וכמובן – להבין איזה סוג הצלחה היא אמילי וופניק בספרה "איך להיות הכול" ,הם אנשים בעלי מגוון
יכולות ותחומי עניין ,סקרנים -הם אנשים שאוהבים ללמוד
הנכונה עבורנו". תחומים ללא הפסקה ,בדרך כלל ללא קשר או הגיון כלשהו,
כלליסטים ( - )Generalistsהם אנשים בעלי ידע רחב ,אך שטחי,
בחלק השלישי של הספר נעסוק בפרקטיקה של שיווק לפעמים הם נקראים גם "גוגל" כי הם אוגרים המון מידע בראשם,
עצמי :הבנו מה אנחנו צריכים לעשות כדי להיכנס לZONE- אלה אנשים שבשלב כלשהו הרגישו שהמסגרת התאגידית כובלת
ולא מתאימה להם JACK OF ALL TRADES ,זהו מישהו שעושה
שלנו ואנחנו עושים את זה ,אבל איך העולם ידע על כך? עבודה בינונית בהרבה תחומים ,אבל הוא מגוון וזמין ולכן שימושי,
פתרונאים – הם אנשים מוכשרים שנמשכים לאתגרים ונהנים
בספר יש גם פרק מיוחד על איך לקבל העלאת שכר ותמצאו בו גם מפיצוח בעיות מורכבות שאחרים נכשלו בהן ,תורמים
שני פרקים על סטוריטלינג -איך לספר סיפור וסטוריטריגר -איך אינדיבידואלים -התחילו בתור ברגים ,אבל התפתחו .מה
לנצל סטריאוטיפים של אנשים כלפיכם לשיווק עצמי. הבעיה? שהם לא מתאימים לתבנית הרגילה".
"להיות פלסטלינה בעולם של ברגים"הוא ספרו השלישי של אליאב. איך אנשי הברגים מקבלים את אנשי הפלסטלינה?
ספריו הקודמים" :למה כדאי להיות לטובת הכריש?" ,על ניהול
חכם של קריירה והתמודדות עם אתגרים וכישלונות .בספרו "מה "אנשי הברגים לא אוהבים את ההתנהגות של אנשי פלסטלינה:
למדו החברות המצליחות בעולם מסרטי המאפיה?" עונה בין היתר 'למה אתם לא יכולים פשוט לעשות מה שאומרים לכם ,וזהו?' ,הם
אליאב על שאלות בנושאי שיווק ויזמות כמו "מה היה קורה אילו
מסעדות היו מתנהלות כמו חברות תעופה? איך מייצרים מזל? מה תוהים.
אפשר ללמוד מספרי ילדים סיניים? איך גורמים ללקוחות להקשיב "גם מגייסי עובדים שמחפשים ברגים ,לא מבינים את אנשי
הפלסטלינה' .איך את יכולה להוכיח לי שאת תרמת לביצועים
לכם?". של החברה בעבודת הצוות? איזה מידע אובייקטיבי את יכולה
להציג על כך?' .הם מעדיפים לגייס עובדים על פי פרמטרים קשיחים,
לסיום ,המטרה שלך בספר היא ששכיר שיקרא את הספר מדידים ,מספריים .עבודת צוות? יצירתיות? פתרון או מניעת
ירצה להיות עצמאי?
בעיות? לכי תוכיחי".
"לא ,החשיבה שאם אתה בורג תהיה שכיר ואם אתה פלסטלינה "העניין של הספר 'להיות פלסטלינה בעולם של ברגים' ,הוא להבין
תהיה עצמאי ,היא חשיבה של אנשי ברגים .לא כל שף צריך שאם אתם פלסטלינה -זה בסדר גמור .אתם לא צריכים להפסיק
לפתוח מסעדה ולא כל מתכנת צריך להקים סטרטאפ .אני עם זה ,אלא פשוט להבין את המשימה שלכם בצורה טובה יותר,
לא מעודד אנשים להמר ,אלא להבין מה נכון להם ולבנות ללמוד למלא אותה ,להיכנס ל ZONEשלכם ולשווק את עצמכם
זאת בצעדים מדודים .אפשר להצליח בקריירה גם אם אתה
גיליון 109
שכיר ,ויש לכך הרבה דוגמאות".
41