Page 24 - medorledor101
P. 24
שיווק וקידום
.6בעבודה ספקנות לבריאות
אחד הדברים המעצבנים והבעייתיים שנתקלתי בהם כמעט בכל
מקום ,גם בצבא כקצין ,בפרויקטים שניהלתי ולעיתים גם בחברה מאת :שי מזרחי
שלי היום הוא כאשר לאחד מחברי הצוות יש ספקנות שלא
משרתת שום מטרה ,אני אסביר -ספקנות בעבודה ובחיים כאמור כבוד יום הספקנים ש"נחגג" ב 13.01-כל שנה אול
היא דבר בריא ,חשוב ומפתח אבל במשימות מסוימות אין
לספקנות תכלית ,כמו שאמרנו למשל נסיבות שאי אפשר בשמו השני "יום הסקפטיים" החלטתי להקדיש את
לשנות ,רוצים דוגמא? להלן דרישה מסוימת של לקוח שבוחר הכתבה החודש לנושא של ספקנות בחיים האישיים
להתעקש עליה על אף שהוסבר לו שאולי היא פחות טובה
מהחלופות .רצוי להבין שיכול להיות שמאחורי הקלעים יש ובעסקים.
שיקולים אחרים שאנו לא מודעים להם. בין אם אתם מהאנשים שנוטים לא להאמין לשום דבר כמו שהוא
או אלו שמעדיפים להאמין למה שנשמע סך הכל הגיוני...
.7הלקוח הספקן נסכים כולנו שספקנות היא אחת התכונות הבריאות ביותר
בעלי העסקים בינינו ,בטח כבר נתקלתם בתופעה ,מגיע לקוח שלנו כבני אדם ,נבראנו עם עיניים ,אוזניים וחושים נוספים
ובשיחה הראשונה כל מה שהוא עושה זה להטיל ספק בכם, כדי לספוג מידע ולכל זה גם חיברו מוח כדי שנפרש את
בעבודה ,בהצעת המחיר ובכל מה שאתם אומרים .באופן מוזר
ולא ברור כמעט תמיד מדובר בלקוחות שהגיעו אליכם ולא הפוך. המידע שלנו בעצמנו!
כל אחד מאיתנו בוחר להתמודד עם זה בדרך אחרת ,חלקנו יבחרו אמנם ,ספקנות הצילה אנשים לעיתים קרובות ממשברים
להשקיע בהסברים מפורטים וחלקנו יעדיפו לשחרר את הנושא ותהומות אישיים וגם את החברה פעמים רבות בהיסטוריה,
ולא להיכנס לוויכוחים והסברים עמוקים .טיפ קטן שלמדתי כדי הכל מתחיל כשקם אדם ואומר "האמת באמת כך פני הדברים?"
להימנע מסיטואציות כאלו זה להשקיע הרבה בבניית המותג ותיק והדבר הזה מתחיל להתניע תהליך של חשיבה ספקנית
העבודות ואפילו ברמת הלקוחות שאתם עובדים איתם ,כן אני שמעודד בדיקת עובדות ,מידעים ומחקר עד לגיבוש הבנה
יודע שיש טרנד היום של לתת טיפים שאפשר לעשות ברגע או מסוימת של המצב .אך יש דבר כזה גם ספקנות לא בריאה כזאת
בלחיצת כפתור ,זה לא טיפ כזה אבל זה עובד. מהסוג ששמה לך רגל בכל מקום ואתה אפילו לא מודע לכך.
גם לאנשים סקפטיים יש הרבה פחות מלהיות איפה אנחנו פוגשים ספקנות לא בריאה בחיים שלנו?
סקפטיים איתכם כאשר הכל מראש כבר נמצא
.1נסיבות שאין לנו איך לשנות
מול העיניים ואפילו השם כבר נהיה מוכר.
.2במכירות /שופינג
2022עומדת להיות אחת השנים המאתגרות ביותר בהיסטוריה
האנושית בהקשרי אמינות ואני סבור שאם היה מדד שמציג את .3בעסקאות מול חברות גדולות כמו חברות ביטוח וסלולר...
רמת הסקפטיות בעולם השנה הוא יגיע לשיא שלו. .4בזוגיות – לא ארחיב אבל כן אגיד חשוב לא להיות ספקנים מדי
מעולם לאנושות לא הייתה גישה כה גדולה למידע בהישג בזוגיות ,זה הורס.
כל יד ,המצב הפוליטי ,המצב הכלכלי ואופן ניהול המגפה
על ידי שלטונות רבים כבר עוררו את שד הסקפטיזם אצל .5מזון
מיליונים .גרוע מזה בהרבה -המגפה גרמה לריחוק חברתי כן נכון אני תומך בתזונה בריאה אבל אני לא תומך בלהסתובב כל
משמעותי בין אנשים שמשפיע על היחס שלנו אחד כלפי השני, היום בהרגשות של קונפליקטים בין רצונות של הלב לקולות
כחברי צוות ,כעסקים ולקוחות ואף במשפחה. ספקניים בראש שאומרים לנו לא לגעת בשום דבר טעים.
24