Page 10 - medorledor100
P. 10

‫במבט אישי‬

‫‪+‬איןהטחיטהמבתפי‪8‬והח‪3‬יליגשק‪9‬בלויהב‪6‬ושןת‪8‬ילוט‪0‬ל‪5‬י‪0‬ש‪3‬שי‪1‬פ‪-‬לו‪2‬םלמ‪5‬ימ‪0‬תםרנאהש‬       ‫איך מתמודדים‬
‫ראשונה‬                                                                  ‫המבצע‬      ‫עם לקויות‬

                                                                                                         ‫מאת‪ :‬אסתר בוטביקה‬

      ‫תקף בסדרת הטיפולים ה‬                                                ‫שרה שהייתה מכתיבה לכל התלמידים ואני לא כלמ‬
                                                                                         ‫ה הזיכרון שלכם מכיתה א'?‬

                                                                          ‫אחד מהזיכרונות שלי מכיתה א' הוא של המורה‬

                                                                               ‫כך מצליחה במשימה שעל פניו נראית פשוטה‪.‬‬

‫מילים ב‪-‬כ או ב‪-‬ק'‪ ,‬א‪ ,‬ה או ע ותמיד ישנו בסביבתי התורן‬                   ‫האמת שכילדה הדמיון שלי עבד כמעט בלי הפסקה‪ ,‬אהבתי‬
                               ‫שעונה‪ ,‬הן בעבודה והן בבית‪.‬‬               ‫מאוד לחבר סיפורים ולספר אותם או להציג אותם לבני‬
                                                                        ‫המשפחה וחברים‪ .‬בכיתה ג' המורה פנינה המליצה לאימא שלי‬
‫יחד עם הלקות שלי הצלחתי לעשות כל מה שרציתי‪ ,‬היא לא‬                      ‫לעודד אותי לפתח את הדמיון ‪" -‬יום אחד היא עוד תהיה‬
‫עיכבה או ביטלה את הגשמת השאיפות והחלומות שלי‪ .‬כאשר‬
‫נדע לזהות את החוזקות והחולשות האישיות שלנו‪ ,‬נכיר בהן‬                                                            ‫סופרת"‪ ,‬אמרה לה‪.‬‬
‫ונקבל אותן‪ ,‬נחיה את חיינו קרובים למציאות ולא נשגה באשליות‬
‫או נגרר להדחקות‪ .‬תמיד ניתן למצוא את הדרך להתמודד עם‬                     ‫למה החלטתי לשתף בחוויות שלי מבית הספר היסודי? בזמנו‬
‫החולשות ולהתגבר עליהן‪ .‬אני למשל‪ ,‬למדתי לבקש עזרה כדי‬                    ‫המערכת לא הכירה בילדים עם לקויות למידה‪ ,‬במקרה הטוב הם‬
‫להתגבר על הלקות שלי‪ .‬כשהוצאתי את הספר 'נגיעות – מסע של‬                  ‫נחשבו לילדים עצלנים ובמקרה הגרוע יותר לילדים טיפשים‪ .‬לא‬
‫תובנות'‪ ,‬יונית העורכת של הספר הייתה לצידי וכשהוצאתי‬                     ‫היו אבחונים של תלמידים‪ ,‬אף אחד לא באמת בדק למה אני‬
‫מחברת למודעות מירי אחותי נתנה לי יד במשימה‪ .‬אף פעם‬                      ‫כותבת עם שגיאות כתיב‪ ,‬בכל פעם שטעיתי אמרו לי לכתוב את‬
                                                                        ‫המילה עשרות פעמים‪ .‬לצערי השיטה לא הוכיחה את עצמה‬
  ‫הלקות שלי לא מנעה ממני מלהגשים חלום או להגיע למטרה‪.‬‬                   ‫ולמחרת שוב טעיתי‪ .‬תמיד הסתרתי את הדף שלי כדי שלא יראו‬
                                                                        ‫מה אני כותבת‪ .‬בתוכי מאוד התביישתי שיש לי בעיה‪ ,‬שאני לא‬
‫אני משתפת אתכם בסיפור שלי כדי שגם אתם תאבחנו כל‬                         ‫מסתדרת עם השפה העברית‪ .‬תמיד יש לי שגיאות כתיב‪ ,‬אף פעם‬
‫אחד לעצמו את הלקות‪ ,‬הדפוס המעכב או הקושי שלכם‪ ,‬הכרה‬                     ‫לא יודעת לבחור אם זה א‪ ,‬ה‪ ,‬או ע‪ ,‬חסרים לי סימני הפיסוק ולכן‬
‫בו והכרות עימו מהווה ‪ 50%‬מהפתרון‪ .‬את החצי השני של‬                       ‫הטקסט שלי הוא משפט אחד ארוך‪ ,‬שלא נדבר על אבחנה בין‬
‫הפתרון הוא     הטיפול בבעיה‪ ,‬איתור דרכי ההתמודדות עם‬
‫הבעיה‪ .‬קיימות דרכים רבות ולכל אחת ואחד מאיתנו דרך‬                                                                      ‫זכר לנקבה‪.‬‬

                      ‫המתאימה לו שאותה הוא צריך לגלות‪.‬‬                  ‫במשך השנים הבנתי שזו אני ויש לי בעיה‪ ,‬למדתי שכדי‬
                                                                        ‫להתמודד איתה אני צריכה לבקש עזרה וזה מה שעשיתי‪ .‬תמיד‬
‫כאשר אנחנו נמצאים במצב של הדחקה אנחנו במצב של 'זום‬                      ‫גייסתי מתנדבים ששמחו לעזור לי‪ .‬כשניהלתי את חברת‬
‫אין'‪ ,‬הבעיה הופכת להיות חלק ממני ומבחינה רגשית קשה‬                      ‫"עובדה כוח אדם " תמיד היה מתנדב תורן בין העובדים שהיה‬
                                                                        ‫מתקן לי שגיאות כתיב או עורך את המכתבים שכתבתי‪ .‬הבנתי‬
                                                                        ‫שלא אצליח אם אבחר להתבייש ולא להודות בבעיה שלי‬
                                                                        ‫ולבקש עזרה‪ .‬שיתפתי כל עובד חדש שנקלט לעבודה בחברה‬
                                                                        ‫שאני דיסלקטית ואשמח אם גם הוא יוכל לעזור לי בקשיים‬
                                                                        ‫שאני מתמודדת איתם‪ .‬עד היום אני שואלת כיצד מאייתים‬

                                                                                                                    ‫‪10‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15