Page 23 - medorledor16
P. 23
‫מאת‪ :‬יהודית פסטרנק ‪ -‬מאמנת אישית‬

‫ההדשיינבווירששללהרי!נה מתרחש כמעט תוך כדי‬ ‫רינה ‪ -‬אישה צעירה מעל ארבעים לחייה‪,‬‬

‫רינה שהייתה עייפה מפגינה עכשיו התלהבות מדהימה‪ .‬רינה‬ ‫רינה באה לפגישה עייפה‪ .‬היא מתיישבת‪ ,‬פורשת רגליים על‬
‫שהייתה שרועה על שני כסאות‪ ,‬מזדקפת‪ ,‬מחייכת לעצמה‬ ‫כסא נוסף ומשתרעת למצב של שכיבה‪ ,‬מדברת בשקט‪ ,‬לוקח‬

‫ומפגינה ערנות ויצירתיות‪.‬‬ ‫לה זמן לענות על השאלות‪.‬‬
‫התחלנו לזוז ‪ ...‬היא מודה פתאום שהיא מרגישה טוב‪ ,‬כי‬ ‫היא רוצה רק ‪-‬‬
‫היא מגלה על עצמה משהו שהיא לא ידעה וזה שהיא נתקפת‬
‫בעייפות בכל פעם כשהיא רוצה להשיג תשומת לב או עזרה‪.‬‬ ‫להפסיק להיות עייפה כל הזמן!‬
‫היא רואה גם שבגלל הלחץ שהיא מפעילה על כולם עם‬
‫העייפות והעצב שלה‪ ,‬היא משיגה בדיוק את ההפך‪ ,‬התעלמות‬ ‫“אני עייפה‪ ,‬כל היום‪ .‬אני רוצה להרגיש טוב‪ ,‬להיות עם‬
‫אנרגיה “‪ .‬מתברר שבריאותה תקינה‪ .‬הדגש שלה הוא על‬
‫והתרחקות‪ .‬רינה אומרת בשמחה‬ ‫עייפות כרונית‪ .‬אני מזמינה את רינה לספר על תכונות שלה‬
‫“עכשיו קצת יותר טוב לי ואני מרגישה שאני רוצה לעשות‬ ‫שלדעתה יכולות לעזור בשינוי המצב‪ .‬השאלה מוצאת חן‬
‫בעיניה‪ ,‬היא מתעוררת לדיבור מהיר שהולך וגובר עד לסוף‬
‫דברים לבד”‪.‬‬
‫באימון בדמיון מודרך מתארת רינה במדויק איך ייראו חייה‬ ‫הפגישה כשהיא יוצאת שמחה ושופעת אנרגיה ‪.‬‬
‫כשתפסיק להתלונן ולבקש שאחרים יעשו עבורה דברים‬ ‫‪.‬‬
‫שהיא יכולה לעשות לבד‪ .‬היא מתארת בצורה מוחשית את‬
‫ההנאה שתהיה לה מתשומת לבם של האנשים כי היא יודעת‬ ‫נחזור להתחלה‪ .‬רינה מתלוננת על עייפות וחוסר חשק‬
‫עכשיו להשיג את זה בדרכים חדשות מתוך אהבה ושמחה‬ ‫לעשות דברים בסיסיים‪ ,‬מדברת על “להרגיש לא טוב בגוף”‪.‬‬
‫היא מתקשה להצביע על כאב מוחשי כלשהו‪ .‬היא מספרת‬
‫ולא ממסכנות ומרחמים‪.‬‬ ‫על חוסר אופטימיות‪ ,‬ביקורתיות‪ ,‬ציפיות גבוהות ותלונות‬
‫רינה שמה לעצמה מטרה ברורה לשינוי‪ ,‬מגדירה פעולות‬ ‫שיש לה כלפי המשפחה והסביבה‪ .‬יחד עם זאת‪ ,‬היא מספרת‬
‫והתנהגויות שהיא לוקחת על עצמה לבצע בשבועות הבאים‪.‬‬ ‫שהיא נורא נחמדה וכולם מחמיאים לה על טוב לבה‪ .‬היא‬
‫היא קמה זקופה עם חיוך על פניה מחבקת אותי בחום‬
‫בכל זאת לא מרוצה מהאנשים ומעצמה‪.‬‬
‫ויוצאת לדרכה‪.‬‬ ‫אנחנו מחפשות יחד מה היא חושבת שחסר לה כדי להפסיק‬
‫את העייפות הכרונית‪ .‬במילים אחרות איזו תכונה הייתה‬
‫באימון טלפוני לאחר שבוע מספרת רינה שהיא מלאת‬ ‫עוזרת לה? קצת קשה לה לענות על זה‪ .‬היא חוזרת ואומרת‬
‫חשק‪ ,‬גולשת באינטרנט ומנהלת לבד את שיחות הטלפון‬ ‫שהיא “חסרת מוטיבציה”‪ .‬אנחנו מדברות על “מוטיבציה”‪.‬‬
‫עם המוסדות שהפחידו אותה‪ .‬היא עושה דברים בלי לבקש‬ ‫היא אומרת “חשק” “סיבה טובה או עניין” עכשיו היא‬
‫עזרה‪ .‬לדבריה זה לא העיקר‪ .‬החלק החשוב שגילתה באימון‬ ‫מתבלבלת קצת כי לדבריה יש לה סיבות טובות אבל זה לא‬
‫זה שהשתמשה בעייפות כאמצעי להשיג תשומת לב ושבלחץ‬
‫שהפעילה על האנשים שדאגו לה היא השיגה את ההפך! רינה‬ ‫מספיק עובד עליה‪.‬‬
‫הפסיקה להתלונן וכאילו בדרך “נס” דברים קורים כרצונה‪.‬‬ ‫הגענו לשאלה חשובה בשיחה ‪“ :‬מה הם הרווחים שלך מזה‬
‫יחסיה עם הבת ועם המשפחה והחברים השתפרו‪ .‬היא לא‬ ‫שאת שומרת על המצב הזה של עייפות תמידית?”‪ .‬השאלה‬
‫מנדנדת להם כל הזמן‪ .‬הם רוצים להיות איתה יותר מתמיד‬ ‫הזאת לפעמים מעצבנת את האנשים כי היא מפגישה אותנו‬
‫עם משהו בתוכנו שלא נוח לנו להודות בו‪,‬לפעמים אלה‬
‫כי היא מקסימה ונדיבה‪.‬‬ ‫התירוצים שלנו‪ ,‬או שאנחנו לא שמים לב לדבר הזה‪ ,‬או‬

‫בפעם הבאה ניפגש עם משה‪ -‬גבר צעיר החווה אובדן אב‬ ‫שאנחנו מבקשים להסתיר‪...‬‬
‫ותסכול מהיחסים שהיו ביניהם‪ .‬דרכו נבחן יחסים בין הורים‬ ‫דווקא השאלה הזאת מעניינת אותה‪ .‬היא מתארת בכנות‬
‫וילדים‪ ,‬ואת האפשרות ליצור שינוי בחיים למרות המחשבות‬ ‫ובפשטות את הרווחים שיש לה כשהיא שומרת על המצב‬
‫הזה של עייפות כרונית‪“ .‬זה עונה על צורך תמידי שלי‬
‫והרגשות הקשים‪.‬‬ ‫בתשומת לב‪ ,‬זה עוזר לי להתנער מלקיחת אחריות‪ ,‬זה מבטא‬
‫את הרצון שאחרים יעשו בשבילי ובמקומי דברים‪ ,‬זו הוכחה‬

‫שהם אוהבים אותי‪“.‬‬

‫‪23‬‬
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28