תערוכת "אמן בוחר אמן"

SION-BY-JOSEPH-DADOUNE-Louv

בית הספר לאמנות במכללת ספיר פותח את השנה החדשה ואת הגלריה המחודשת שלו בתערוכת "אמן בוחר אמן"

 אמנים בוגרי בית הספר לאמנות במכללה ותושבי הדרום בוחרים יצירות של אמנים אחרים שהשפיעו עליהם

 בית הספר לאמנות של מכללת ספיר ישיק ביום רביעי הקרוב (7.11) את תערוכת "אמן בוחר אמן", בגלריה המחודשת של המכללה. בתערוכה יוצגו יצירות שבחרו תשעה אמנים בוגרי בית הספר לאמנות של מכללת ספיר ותושבי אזור הדרום. האמנים, חלקם מרצים במכללה, בחרו כל אחד יצירה או אמן משמעותיים עבורם. העבודות, האמניות והאמנים והסיפורים מאחורי הבחירות נוגעים בקשרים אישיים, ילדות משותפת, סוגיות אסתטיות, עיסוקים משותפים, קשרים רגשיים, השפעות  אמנותיות חשיבה זהה ועוד.

כך למשל, האמן אייל אסולין, תושב אופקים בחר ביצירותיו של ג'וזף דדון, בן העיר אופקים גם הוא, שעובד וחי בפריז. בצילומים האמנותיים נראית השחקנית המנוחה רונית אלקבץ במוזאון הלובר בפריז: "המימד הפנטסטי של הכישוף, והמאגיה השחורה המתערבבים, בכיכובה המהפנט של  רונית אלקבץ, בחללי התצוגה העצומים של הלובר- עם  האמנות המצרית הכנענית האשורית והפרסית. מתחברים לי ישירות לעיסוק שלי במגיה ובכישוף סביב החתולים המצריים המתים שהפכו למוטיב חוזר ומתפתח בעבודותיי בשנה האחרונה כחלק מחקר תרבות השפע העכשווית".

ד"ר זיוה ילין מבארי בחרה לעומת זאת להתייחס לגל הטרור הפוקד את האזור ומציבה זרקור שעל יצירתה של סופי ברזון מקאי, גם היא תושבת בארי, בהם נראים השדות השרופים בעוטף עזה: "אדמה השרופה תופסת את כל הפריים, הופכת לקטיפה רכה…אני חושבת לעצמי כמה יופי יש בשרוף הזה, וכמה שזה נורא".

אורנה גיגי, מנכ"לית מכללת ספיר, מספרת על הרעיון שמאחורי התערוכה: "בתום שיפוץ בניין ההנהלה נכנסנו למבנה משודרג ויפה אך חסרה לנו ה'נשמה', נגיעות 'ספיריות' שיספרו את הסיפור שלנו. הרעיון למלא את המבנה בעבודות אמנות של סטודנטים, מרצים ובוגרים שלנו יצר בעצם מבנה שהוא גלריה, ולא סתם גלריה, גלריה המספרת את סיפורה של ספיר. מתוך מרחב העבודות המדהים המפוזר במבנה כולו, התחברתי לתמונה שבחרה נדין בר נוי, כי היא מספרת סיפור מסתורי על אישה עוצמתית מחד ובתוך קופסה מאידך. היא מעוררת מחשבות ומייצרת אמפתיה וקרבה לדמות וליוצרת. בדיעבד התברר לי שהיוצרת ואני מ'אותו הכפר', מאותו הבית, שדרות".

רשימת האמנים שבחרו ואלה שנבחרו להציג בתערוכה החדשה:

          אייל אסולין בחר את ג'וזף דדון

          זיוה ילין בחרה את סופי ברזון מקאי

          אנה דן בחרה את אווה שלו

          נדין בר נוי  בחרה את גילה ספיר

          בסמה חוטי בחרה את חאדר ושאח

            דנה הראל בחרה את דב אור נר

          לירז אנקר לוי בחרה את קובי הראל

          גלדיס פישביין בחרה את עפרה וולף

          איה כהן בחרה את נעה מירנץ אגמי

קרדיט ליצירות: גילה ספיר, ג'וזף דדון, סופי ברזון מקאי, אווה שלו

בברכה,

יואן בן חיים

יועץ תקשורת I 053-3306554

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן