תערוכה חדשה – מראות התנ"ך

שואבות מים

אוצרות יעל ניצן ואפרת פלד שדה

תערוכה חדשה בגלריה מוניו בכפר מסריק גליל מערבי   

מועדי התערוכה 15.7.23  עד סוף דצמבר 23.

 www.kfarmasaryk.co.il

הגלריה פתוחה כל השבוע עם תיאומים מראש כולל הדרכה – 04-8346306

פתיחה חגיגית בשבת 15 יולי בשעה 1100

בהשתתפות- אבל פן, אבי הובר, אורי אלי, איציק גלעד, אליס קדוש, אמנון בקר, אן תמיר,

אראלה טיטלר, בלה קפלן, ברוך אליחי, דבורית בן שאול, דיקלה לאור, ויקטור ליפקין,

יהודית ברזני, ישעיהו ירניצקי, ניצה הופמן, עדה שביט, עובדיה אגסי, עשהאל עומסי,

רינה סופרין שפירא, רינה פלג, שמואל בונה.

בתערוכה מציגים 22 אמנים, המתמחים בציורי תנ"ך, בתחום ציור, צילום ופיסול. דימויי התנ"ך רבים מאד באמנות הישראלית. התנ"ך שימש מקור השראה לציירים רבים, והוא למעשה הספר המצויר והמפוסל ביותר בעולם. מספר הציורים הנודעים המבוססים על התנ"ך נאמד באלפים. בני דור המדינה גדלו על הספר של ציורי התנ"ך של גוסטב דורה, שהיה בכל בית כמעט. שעות רבות היינו יושבים וצופים בשרטוטי התחריט העדינים, כי זו היתה הטלוויזיה של ימי ילדותינו. גם כיום סיפורי התנ"ך הם ממקורות ההשראה הבולטים בקרב אמנים רבים בישראל ובכל אמצעי המדיה והתרבות- בספרות, בקולנוע, בריקוד ובתיאטרון.

התנ"ך הוא טקסט עתיק המכיל את ההיסטוריה, החוקים ותורותיו של העם היהודי. הוא נחשב ליסוד האמונה והמנהגים היהודיים, הוא מכיל הרבה סיפורים ונושאים רבי עוצמה אוניברסליים ונצחיים. לתנ"ך השפעה עמוקה על התרבות, האמנות, הספרות, המוזיקה והפילוסופיה. סיפוריו ונושאיו שזורים במארג האמנות והספרות המערבית ומהווים השראה לאמנים וקהלים רבים בעבר ובהווה. סיפורי התנ"ך תוארו במגוון רחב של צורות אמנות:  ציור, פיסול, מוזיקה ספרות.  כמה מיצירות האמנות המפורסמות ביותר בהיסטוריה המערבית כמו תקרת הקפלה הסיסטינית של מיכלאנג'לו, נוצרו בהשראת סיפורים ודמויות מקראיות. התנ"ך מלא בסמלים ובדימויים רבי עוצמה ששימשו ומשמשים אמנים ביצירתם להעברת רעיונות ורגשות: דמות היונה כסמל שלום ותקווה, מגן דוד כסמל רב עוצמה לזהות וגאווה יהודית. עבור  האמנים התנ"ך הוא משאב רב ערך ממנו הם מקבלים השראה והדרכה כי סיפורי התנ"ך המרתקים ורבי העוצמה, הם מורשת תרבותית עשירה המציתה את דמיוננו, נקודת מוצא ליצירת יצירות אמנות חדשות, הוספת עומק ומשמעות לעבודות קיימות.

אצירת התערוכה גרמה לנו להתרגשות רבה, פגשנו את האמנים וגם את יורשי האוספים אשר שומרים מכל משמר על הנכסים החשובים האלה. בתערוכה משתתפים 22 אמניות ואמנים מן השורה הראשונה בישראל.

התערוכה הייחודית מציגה יצירות אמנות בהשראת התנ"ך, התערוכה משלבת יצירות עתיקות ומודרניות, ומתמקדת בתיאוריות, סיפורים ומסרים שמסתתרים בתוך הטקסט המקורי של התנ"ך. כמו כן  מוצגות יצירות המגיבות לתיאוריות ופרשנויות של התנ"ך בהקשר לאמנות ולתרבות היהודית והמזרחית כולה. במסגרת התערוכה מוצגות תמונות, ציורים, כתובות ופסלים, למעלה מ 120 מוצגים, כל אחד אחת מהם מייצגים תקופה או מקום מסוים מתוך התנ"ך. התערוכה מציעה למבקרים להיכנס לתוך העולם המסתורי והעשיר של התנ"ך ולחקור את הקשרים העמוקים בין הטקסטים.  

ויקטור ליפקין פסל

ויטראז, עשהאל עומסי

שמואל בונה צייר

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן