תערוכה חדשה במוזיאון האדם והחי מציגה יצירות, שנעשו מחלקי רכב ממוחזרים

פסלון בתערוכה

זמן שימוש חוזר/ חיים אוחיון ושלמה קלעי (רוגטקה) ז"ל
החל מה 13.5.2021
אוצרים: אסתי פרקל, משה אש


מחקר חדש קובע כי ב-25 השנים הקרובות ייצרו יותר מכוניות מאשר בכל היסטורית עולם הרכב. אחת התשובות לבעיית הפסולת של הרכבים שיצאו משימוש היא מחזור או שימוש חוזר.
ללא כל תיאום ביניהם, והפרש של יממה זה מזה הגיעו למוזיאון בעלי מוסכים שהציגו יצירות אמנות שנעשו על טהרת השימוש החוזר בחלקי כלי הרכב שיצאו מכלל שימוש והגיעו למוסכים.
עמירם קלעי וליאורה פולצ'ק הציגו את העבודות של שלמה קלעי ז"ל וחיים אוחיון את העבודות שלו. התערוכה מדגישה את החיבור בין שימוש חוזר בפסולת תעשייתית, יצירת אמנות ולשמירת הסביבה. האומנים המעניקים חיים חדשים לחומר דרך הרוח ומשמעות חדשה לחומרי גלם שסיימו את תפקידם המקורי. ברוח היצירות המוצגות, גם התערוכה עצמה נבנתה מחומרים בשימוש חוזר.

שלמה קלעי (רוגטקה) ז"ל  אמן רב-תחומי, (פולין 1922- תל אביב 2012) הותיר אחריו מורשת של סיפורי עלייתו בגיל צעיר לארץ, סיפורי תל-אביב הקטנה, סיפורי המלחמות וגם יצירות אומנות מופלאות.  הוא היה פחח במקצועו ובעלים של מוסך,  אך בד בבד גם אומן ואיש רוח בנשמתו. שני הקטבים חיו בשלום זה לצד זה והתמזגו בתחום היצירה.
יותר מכל אהב שלמה את המתכת שהיתה עבורו חומר ביד היוצר. המתכת, עברה תחת ידיו פעולות חימום, ריתוך, הלמות פטיש, יישור, קימוט, סיבוב ושוב ריתוך עד שנעתרה לו. תחת ידיו כל תיקון מכונית היה שחזור אומנותי של המתכת שנפגעה. שלמה היה תלמידו של הצייר משה רונטליס ויצר בתחומי אמנות רבים: ויטראז', כדרות, פיסול ועוד. עשיתו האמנותית ניצלה את הידע האדיר שרכש כאיש עבודת כפיים וכפחח והיצירה בעבורו הייתה תהליך של זיכוך וטיהור.
לצד יצירותיו של קלעי מציג חיים אוחיון, אף הוא בעל מוסך המספר על יצירתו: ״הים מתמלא כל שנה ביותר ויותר פסולת ואחת הדרכים לשמירה על הסביבה והגברת המודעות לנושא היא מיחזור. מתוך אהבה גדולה לבעלי חיים הימיים מכל מין וסוג התחלתי לאסוף חלקי ברזל שיצאו מכלל שימוש. ברגים שחוקים, שרשראות מאופנועים, חלקי מנוע וליצור סדרת פסלים שעשויים כולם מחלקי ברזל ממוחזרים. זאת הדרך שלי לתרום את חלקי במשימה חשובה זו.״

שעות הפתיחה ימים א' – ה' 09:00 – 14:00
הכניסה בהתאם להנחיות התו הסגול, בקפסולות ובהרשמה מראש.

פרטים בטלפון 03-6315010 ובאתר     www.adamvechai.org.il 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן