תהיו מאסטר שייפים לתזונה כשיוצאם למסעדה

IMG_0177

מאת: נעמה בן דוד טרבלסי, דיאטנית קלינית B.SC בסטודיו C

תכניות הריאליטי בנושא אוכל ברמה של מסעדות יוקרה, מעודדות את הסקרנות של הצופים וממריצה את כולנו לצאת לאכול במסעדות

חודשי הקיץ בכלל והחופשות המתלוות לעונה החמה, תמיד עודדה את האכילה בחוץ, כחלק מבילוי , אבל גם כפתרון קל לצאת מהמטבח הביתי ולא לבשל. היום כאשר רמת המסעדות והמגוון הקולינרי עלו לרמה בינלאומית, לא מפתיע שזה מוציא את כולנו לבילוי במסעדות ובבתי הקפה.

היציאה כבילוי במסעדות טומנת בחובה כמות בלתי מבוטלת של קלוריות ורצוי לזכור שתכנון מראש ובחירות יותר נכונות של סוגי המזון שנזמין, יכולים בהחלט למנוע עליה משמעותית בכמות הקלוריות בארוחה וכל זה מבלי להרגיש. וזו בהחלט תחשב למעידה לא מתוכננת.

המנה ראשונה

אפשר כבר במנה הראשונה לצאת נישכר אם תעדיפו מנות ראשונות בריאות, כמו סלטים טריים או ירקות מאודים, מנות שבכל מסעדה שודרגו מאוד וגוונו עם טעמים חדשים ומעניינם. אל תוותרו על הסלט: תמיד כדאי להתחיל בסלט גדול קצוץ או סלט ירוק (ללא תוספת גבינות שמנות, אגוזים מכל מיני מינים או קרוטונים שנטבלו בחמאה).

תשתדלו לוותר על לחמים, על ממרחי כבד, או מנות מטוגנות ועתירות שומן.

זכרו שברטבים יש כמות גבוהה של קלוריות "חבויות" שאנחנו ממש לא יודעים לספור כמו למשל: שמן, סוכר, ליקרים, צ'ילי מתוק, מיונז ועוד רבים וטובים אחרים. כמובן שהדבר נכון גם לרטבים המוכנים ובקיצור הישמרו מהקלוריות החבויות ברטביםבמילים אחרות אני ממליצה שתבקשו את הרוטב בצד, והסתפקו בשמן זית ולימון. הניסיון מוכיח שכאשר ביקשתם את הרוטב של המסעדה בצד, כמעט תמיד אתם תוסיפו הרבה פחות ממה שהיו מוסיפים לכם.

הגודל גם קובע

מסעדות רבות מגישות מנות גדולות מאוד שיכולות להספיק לשני סועדים. אל תרגישו צורך "גמור את הכול מצלחת". אפשר להזמין פחות מנות ממספר הסועדים, לחלוק עם אחרים ובכך לטעום טעמים שונים של המנות שבתפריט. וגם אם תשאירו בצלחת, מרבית המסעדות יארזו את המנה לקחת הביתה (וכך גם חסכתם בישול למחרת ).

ותרו על הלחם והחמאה אשר מוגשים לצד הארוחה, לחמנייה וחמאה יכולות להוות יחד כבר כמחצית הקלוריות שבמנה.

לשאול לא עולה כסף

תזכרו שלא כדאי לפחד לשאול: מסעדות רבות, גמישות מאוד ומוכנות להגיש לכם את המנה לפי רצונכם. למשל, מסעדות המבורגרים, פעמים רבות יסכימו להגיש את ההמבורגר על סלט או לצד ירקות ולא בתוך לחמנייה כפי שהגשת המנה מקובלת .

בחרו חלבונים רזים כמו למשל, דג, חזה עוף, פילה או סינטה, וכך תחסכו קלוריות רבות בהשוואה לנתחים שמנים כגון אנטריקוט או פרגיות.

הערה בונה

קחו לתשומת לבכם שבהזמנת סלט "תמים" במסעדה יכול להסתיים בקלות במנה עתירת קלוריות המכילה כ– 800 קלוריות למנה (וזה לפני הלחם). זיכרו שגם הסלטים הבריאים עם הקטניות ו/או הקינואה, או סלט טונה מגיעים יכולים בקלות להכיל 800 קלויות. סלטים טבעוניים יכילו לרוב פחמימות כמו למשל בטטה, או חמוציות, שמן ורטבים המכילים סוכר או סילאן. סלטי טונה יכילו ביצה, תפו"א, מיונז ותירס.

הסלט הרזה ביותר ברוב מהקרים הוא סלט יווני וגם הוא מגיע בלי בעיה ל– 600 קלויות לפני הלחם (ניתן לחסוך כ-200 קלוריות ע"י הוצאת הקרוטונים.)

כדאי לדעת שגם הלחם הקל במסעדה יכיל לרוב כ-100 קלוריות לפרוסה ממש כמו פרוסה רגילה ולא כמו הלחם הקל שבבית.

טיפיםלאכילה בחוץ

  1. קודם כל עדיף להיות מתוכננים במידת האפשר, אני אומרת שאם אתם נוהגים ללכת למסעדה "פעם באף פעם", לא נורא להזמין מה שרוצים, אבל אם נוהגים ללכת למסעדות באופן קבוע, מספר פעמים אז כדאי לקזז קצת מסביב.
  1. אם אתם יודעים מראש שאתם הולכים למסעדה בערב למשל, דאגו שארוחת הצהרים למשל תכלול סלט ומרק. אם יצאתם בספונטניות לארוחת צהריים במסעדה, אכלו ארוחת ערב קלילה למשל: סלט גבינה וחביתה.
  1. ותרו על קינוח ומנת פתיחה לכל אחד, לרוב מדובר במנות גדולות מאוד, שאוכלים בעיקר עם העיניים, וחלקו מנות (אפשר בהחלט גם לחלוק מנה עיקרית או להזמין מנה יותר משמינה וסלט לאיזון ולחלוק.
  1. מסעדה עם תפריט מגוון יכולה ממש להקל על התהליך.
  1. שיטות הבישול במסעדה, לא תמיד ברורות מהתפריט, אל תפחדו לשאול על אופן הזמנת המנה, תתפלאו לשמוע שהמון מסעדות גם ישנו לכם את ההזמנה לבקשתכם, ויפחיתו שמן וחמאה, או יכוונו אתכם יותר נכון.
  1. ניתן להזמין בחוכמה, במסעדות רבות ניתן להזמין לצד המנה מספר אפשרויות, כגון צ'יפס, שעועית ירוקה או אורז מלא, ניתן לוותר על האופציות המטוגנות ולחסוך בקלות כ– 200 קלוריות לארוחה.
  1. בחרו לשתות, מים, סודה (לא בטעמים), ותה צמחים ותחסכו לפחות 100 קלוריות לכוס (גם אם מדובר במיץ טבעי, יש בו כמות קלוריות לא מבוטלת.

לסיכום: צאו לבלות תאכלו במסעדות ותזכרו שאתם ה" מאסטר שיפים" של עצמכם.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן