שימור לקוחות הינו שמירת מצב קיים ומניעת עזיבה של לקוחות.
ישנם כללים יסודיים שהם אבן בוחן לארגון כאשר אתה מנהל לקוחות בחברה שנותנת שירות מתמשך ללקוחות על פני תקופה ארוכה.
אציג מס כללים:
- לימוד והכרה של המתחרים בענף – להכיר אותם ושיטת העבודה שלהם ולהבין מהם התנאים ללקוחות באותם ארגונים.
- הדרכת העובדים בכל המשמעויות וריענון הנהלים ולערוך בדק בית בחברה לטיפול בתקלות ותלונות לקוחות.
- שימור לקוחות מחייב לאורך כל הזמן קשר עם לקוחות. לקוח צריך להרגיש שאתה פנוי אליו ונמצא בקשר איתו על פני ערוצי המדיה. חובה להוכיח לו שהוא חשוב.
- לקוח קיים – תורם לך הרבה יותר מלקוח חדש שמגיע.
העיקרון המנחה הינו ששווה להיות לקוח שלך.
הלקוח שלך ירגיש התייחסות ויישאר אצלך. במידה ותתייחס אליו. תעניק לו הן שיחה כוללת או פגישה פרונטלית. מבצעים ומתנות מדי תקופה. לקוח מרוצה יביא את החברים והמשפחה.
דוגמא לשימור לקוח
לקוח שמנהל תיק השקעות אצלנו שנים רבות התלבט ביחד עם בני המשפחה והחליט לעבור לדיור מוגן ולפיכך קיים צורך לשלם תשלום חודשי ולא ליפול לנטל על המשפחה. בהתייעצות שלנו עם המשפחה סוכם למכור את דירתו להוסיף את סכום המכירה לתיק ההשקעות.
במסגרת ניהול התיק תבוצע משיכה חודשית שתשמש אותו עבור המחייה בדיור המוגן.
בכך חסך הלקוח תשלומי ריבית של משכנתא הפוכה והפך לעוד שגריר עבורנו.
סיכום:
שימור לקוחות הינו מתכון להצלחת העסק. במידה והוא אפקטיבי יגרום לטיפוח נאמנות הלקוחות לחברה וימנע מעבר לחברות מתחרות.