איך מוצאים את שחיפשנו?

מרצה במפגש עסקי

לפני קצת פחות מעשרים שנה, הייתי שכיר בחברה בינלאומית – קונצרן הגדול מסוגו בעולם, בתפקיד מרכזי ומשפיע – מנהל מוצר ולעיתים גם מנהל מכירות.

כל סוכן מכירות חדש אשר התקבל לעבוד בחברה, עבר קורס על מוצרי החברה וקורס מכירות מזורז במחלקת ניהול המוצר אותה ניהלתי ועמדתי בראשה. כל סוכן, כל עובד אשר התקבל לחברה, אני הייתי הפנים הראשונות אותן הוא זכה לראות (לצערו או לשמחתו) בימיו הראשונים בחברה. אני מספר זאת רק כדי להמחיש עד כמה השפעה היתה לי בתפקיד זה. לכאורה, פסגת העולם… אך כפי שכבר אמרתי, לכאורה…

למרות התפקיד המדהים, משהו היה חסר אך לא ידעתי מה…

יום אחד זומנו כל מנהלי החברה לישיבה בחדר הישיבות. בראש השולחן עמד בחור חביב, לא מוכר אשר התחיל להפעיל אותנו בכל מיני משחקים, להדריך אותנו בנושאי ניהול ומכירה, והכל בצורה חוויתית.

עברו כעשר דקות מתחילת המפגש והפעילות ואני זוכר את עצמי אומר לעצמי… "ענבל, המקום שהבחור הזה עומד בו, ראש השולחן, הוא המקום שלך, שם אתה רוצה להיות". כלומר, זה מה שאני רוצה לעשות, את מה שהבחור הזה עושה איתנו.

האמת, לא היה לי מושג איך נקרא המקצוע, מהו התפקיד, אך אני זוכר כי הבנתי שזה מה שאני רוצה לעסוק בו.

אנו מדברים על שנות האלפיים הראשונות, האינטרנט עוד עובד עם חייגן במקומות מסויימים, גוגל בחיתולים, אני מתחיל לחפש ברשת מה לעזאזל אני צריך ללמוד בשביל לעסוק במקצוע והתפקיד הזה… וכמובן, שמידע אין הרבה. אך מכל החיפושים הבנתי שאני צריך ורוצה ללמד אימון, אימון עסקי. אז מצאתי בי"ס לאימון, נרשמתי, למדתי אימון עסקי, סיימתי בהצלחה והפכתי למאמן עסקי.

בהמשך למדתי הנחיית קבוצות. עוד כלי לארגז הכלים.

לימים הבנתי כי מה שאני מחפש, התפקיד הוא יועץ ארגוני!!!

בינתיים שינוי קל בתוכניות והפכתי להיות בעלים ומנכ"ל חברה אשר בשיאה העסיקה כשניים עשר עובדים.

חברה העוסקת ביבוא ומכירות. שוב מכירות, שוב ניהול מוצר, שוב הדרכות, שוב מנהלי מכירות והפעם בתוספת וצבירת ניסיון בגיוס עובדים, הנח"ש, דו"חות פיננסים, מלאים, בנקים, חוזים ועוד הרבה דברים אחרים הנדרשים לצורך ניהול חברה בסדר גודל ורמה כזו.

כאן קבלתי את התובנה הראשונה שלי, באתי עם המון ידע וניסיון בתחום ניהול המוצר והמכירות וכן הכרת שוק מעמיקה, אך לבסוף טעות בניווט, בקבלת החלטות ו… התרסקות כלכלית מפוארת וענפה…

התובנה – שזה שאתה טוב במשהו, לא אומר שאתה יודע לנהל את זה…

הניסיון הכלכלי הכושל אשר חוויתי החזיר אותי לחלום – ליעוץ הארגוני-עסקי.

אז למדתי קורס יועצי עסקים עם התמחות בפיננסים ומכירות.

כל הכלים האלו אשר רכשתי וקבלתי, עוזרים לי היום לייעץ, לפתח, ללוות ולהיות מנטור לעסקים, חברות, מנהלים וארגונים ומלמד אותם לנהל ולא להתנהל וביחד עם תובנות אותן גילתי ורכשתי בכל שנותי:

שזה שאתה טוב במשהו, לא אומר שאתה יודע לנהל את זה….

תחשוב פתרון – כך תמצא את הדרך אותה אתה מחפש

תחשוב חיובי – כך תמצא פתרונות יעלים ונכונים לך.

לדעת לנהל ולא להתנהל.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן